........................
Behringer X32
Collapse
X
-
-
Mixen op een digitale console moet je anders benaderen dan mixen op een analoge console.
Maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden om zelf je layers in te delen dan heb je de 'kritische' kanalen binnen handbereik.
Nadeel van analoog is dat wanneer je toch nog ff een compressor wil gebruiken op dat ene kanaal je in je doghouse moet gaan wroeten om die compressor er tussen te krijgen waar je met een digitale tafel dit gewoon van achter de tafel kunt doen.
Het vergt een iets andere manier van denken/mixen, kostte mij ook enige tijd om die switch te maken maar zou nu echt niet meer terug willen naar analoog.
Zelfs de compacte mixers, die in se vrij onpraktisch werken door hun beperkt display en inputsectie, werken nog steeds redelijk vlot.
Ga je dan naar de grote jongens dan is het gewoon een kwestie van gewoonte. Een PRO2 is een toonbeeld van hoe een zeer compacte tafel supervlot kan werken op alle momenten, zolang je de POPgroups maar goed gebruikt.Comment
-
Ik kwam laatst in de folder van een bekende muziekketen tegen dat de X32 ineens grof is afgeprijsd. Iemand die daar meer over weet? Misschien dat er toch ergens wat met de tafel aan de hand is wat ze over het hoofd hebben gezien?First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Wat er aan de hand is met die tafel heb ik al mogen ondervinden.Comment
-
Exact het zelfde probleem als met onze LS9 vroeger.
Wanneer bijna alle kanalen en DCA groepen gebruikt zijn, functioneert de EQ moeilijk en begint alles dun te klinken.
Precies een mp3 die je afspeelt.
Nu heb ik hier op dit forum al ontdekt dat dit probleem waarschijnlijk met het summen van de kanalen te maken heeft.Comment
-
Wordt dat probleem niet minder wanneer je de gain van alle kanalen wat terugdraait?
Overigens heb ik die ervaring niet met de Roland M400.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik heb het zelf ook nog niet mogen tegenkomen, zelfs niet met 30 inputs in gebruik, alle dca's in gebruik, alle fx slots in gebruik en tegelijk nog een multitrack recording over fiwi. De gain staat zoals het hoort netjes en niet continu tot aan de bovengrens te rammen.
Bij welke keten is hij dan grof afgesprijsd? De minimumverkoopsprijs ligt namelijk vast en ik zie niemand hem onder de 2690 aanbieden eerlijk gezegd.
Heb er recent ook de Gator Tour-X case voor besteld, deze zou eind december moeten aankomen.Comment
-
Hey Timo ik denk dat jij best met een Vi4/6 op pad zou kunnen, klank is zeer oke en kwa bediening een van de simpelste die er zijn. Wel gelijk een van de duurste mixers ook.
En als de gates klikken staan ze waarschijnlijk te strak, dit heb ik ook meegemaakt.
Verder heb ik niet meer toe te voegen dan dat die Behringer enorm veel functionaliteit biedt voor dat geld en dat er dus bepaalde nadelen aan kleven die de balans weer recht trekken. Als er voor dat geld namelijk wel een topmixer te maken was had iedereen er eenThere is no substitute for imaginationComment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Met de Roland heb ik dat dus niet. Buiten dat heeft Roland nu de m200i uitgebracht in/ rond de prijsklasse van de x32. Persoonlijk weet ik dan wel wat ik liever hebComment
-
Die M200i is een stuk minder praktisch als je het mij vraagt, vooral doordat er maar één rotary op zit. Je kan dus nooit dingen tegelijk doen, bijvoorbeeld snel handelen door de wat laag en hoog tegelijk te EQ'en bijvoorbeeld, onmogelijk bij dit ding.
Ideaal voor de doelgroep waar die nu al breed ontvangen wordt: kerken en gemeenschappen. Lijkt me verre van ideaal voor live gebruik.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Dit lijkt me reuze snel werken als je er eenmaal aan gewend bent, een soort van "het nieuwe mixen".Comment
-
[QUOTE=renevanh;588982]Die M200i is een stuk minder praktisch als je het mij vraagt, vooral doordat er maar één rotary op zit. Je kan dus nooit dingen tegelijk doen, bijvoorbeeld snel handelen door de wat laag en hoog tegelijk te EQ'en bijvoorbeeld, onmogelijk bij dit ding.
QUOTE]
Als de M-200i klinkt als de andere V-Mixers (hij schijnt op de engine van de M-300 te draaien dus dat zit wel goed) dan lever ik de mogelijkheid om met twee handen tegelijk aan knopjes te draaien graag in! Zeker als ik zie hoe Roland een iPad heeft geïntegreerd met hardware. Dit is toch wel uniek te noemen. In onderstaand filmpje wordt het goed uitgelegd. Filmpje begint voor het gemak bij 12.14 waar ze hier dieper op ingaan. Let op de snelheid waarmee de App reageert op de hardware. Langzaam ben je zeker niet! Download anders gratis de m480 app eens zodat je weet waar het om gaat en draai daar eens aan de eq's faders/ pan/ sends etc en voilla .... Hoe snel wil je het hebben
Comment
Comment