Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

Originally posted by desolation
    Omdat hij voorheen aan een heel stuk minder gepubliceerd stond, maar dat was nog zonder de FIWI kaart. Bij de uitlevering was de prijs al aangepast, op de publieke lijst nog niet.
    Nogmaals, er verandert voor de eindgebruiker of de professional niks. Buiten dat op het lijstprijsbladje nu de prijs aangepast is.
    En de prijs die we uit eindelijk betalen hoger is?

Heeft natuurlijk niks met de nieuwe btw te maken aangezien alle prijzen excl. btw zijn

@ Roland nieuwe mixer:
    De nieuwe roland mixer zal de moeite waard zijn omop te wachten als je een mixer zoekt in deze prijsklasse en daaronder!

Half november releas en leverbaar in december dus dit jaar!!!

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Originally posted by LVG
      @ Roland nieuwe mixer:
      De nieuwe roland mixer zal de moeite waard zijn omop te wachten als je een mixer zoekt in deze prijsklasse en daaronder!
      nog ff beetje offtopic als het mag.., de nieuwe Roland mixer wordt toch pas op de PLS van 2013 gepresenteerd hoorde ik via RSG...

Comment

• JohanH
        • Mar 2010
        • 98

Originally posted by LVG
        @ Roland nieuwe mixer:

Daar had ik dus ook al wat over gehoord, maar specs van wat het feitelijk gaan worden daar blijft men bij Roland zeer vaag.
        Trouwens hier in Belgie is de acceptance van Roland 0,0.
        De mensen die indertijd in M400 geinvesteerd hadden hebben ze in kou laten staan.
        Men bood geen degelijk upgrade pad aan. Alle nieuwere dingen incl. ipad app is enkel voor M480. maw hier is alles van Roland de deur uit gegaan (gelukkig heb ik er nog iets of wat geld kunnen voor krijgen) en Roland komt er nooit meer in.

Zelf investeer ik niet meer in de "grotere" desks, gezien je tegenwoordig een Pro3 of SD8/9 voor een "appel en ei" kan huren wegens een serieus overaanbod. (en de banken willen op het einde van de maand hun geld).

Voor mijn kleine jobs heb ik nu een X32 (en een tweede op komst) en mannen, ik was ook eerst zeer sceptisch, maar werk er eerst eens op. Dat ding klinkt gewoon fantastisch voor zijn geld (ja ja het heeft niet alle mogelijkheden van de grotere jongens, dat weten we ondertussen al).

De Pre-Amps klinken heel goed (clean, je mag ze alleen niet laten clippen, maar dit is een kwestie van gewoonte van minder te gainen), de EQ reageert acceptabel (beter dan Yammies en Roland), Gates en Compressors zijn meer dan ok.

Er zitten nog wel een paar dingen in die voor verbetering vatbaar zijn, maar ze doen ten minste de moeite om te luisteren naar hun gebruikers en releasen regelmatig nieuwe firmware. (we gaan maar zwijgen over andere merken zeker en hun release schedules/beloftes...)

En heb ik eens een grotere tafel nodig... wel dan huur ik wel voor die paar keer een iLive/SD8/Pro3...

PS : en qua Deesser, MultiBand en co... welke tafel kan er gewoon via USB interfacen met Waves Multirack Native v9 met een roundtrip < 5ms....

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

De prijs die je betaalt is idd meer ja. Ongeveer 200EUR btw in is er hier in België bij gekomen, en daarvoor krijg je een dustcover en een 32in/32uit FiWi-USB interface met full Mackie control support.
          En dan gaat het over retailprijs.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by LVG
            @ Roland nieuwe mixer:

gaan we nu al weer de vapourware in?

haalt je de koekkoek dat concurenten iets nieuws moeten plaatsen als presonus en behringer de prijs een factor door twee aan het delen zijn. Dan kun je hem nog niet kopen!
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik denk dat behringer de gangbare bodemprijs voor kleine digitale tafels heeft gezet.
              Andere merken zullen snel stranden rond diezelfde prijs. (2-3k)
              Tenminste voor vergelijkbare tafels in het kleine sigment.
              Het zou me bij gevolg niet verbazen dat Roland snel met een nieuwe kleine mengtafel afkomt.
              Last edited by frederic; 17-09-12, 16:51.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Mwah, Behringer blijft voorlopig een budgetmerk... dus een A-merk kan er best nog wat boven zitten qua prijs. Ze moeten dan wel weer een meerwaarde bieden.
                Vitality Show

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik baal er inmiddels ook van dat er sinds de M480 niks meer met de M400 gebeurd qua updates.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by MusicXtra
                    Ik baal er inmiddels ook van dat er sinds de M480 niks meer met de M400 gebeurd qua updates.
                    Dat is typisch Roland.
                    Dat is de reden waarom onze Bigband voor Ilive gegaan is ipv Roland.

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

Originally posted by MusicXtra
                      Idem hier!
                      M380 trouwens het zelfde verhaal, maar maakt de tafels overigens nog erg bruikbaar, blijven onverminderd stabiel en klinken goed. Maar jammer is het wel.
                      De lifecycle van de eerste generatie V MIXERS is zo wel aan het einde wat eigenlijk helemaal niet zo zou hoeven zijn met wat meer inzet op support.

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Originally posted by Roeltej
                        Mwah, Behringer blijft voorlopig een budgetmerk... dus een A-merk kan er best nog wat boven zitten qua prijs. Ze moeten dan wel weer een meerwaarde bieden.
                        Een A-Merk mag dat inderdaad ja, dus ik snap niet waarom je hier Roland aanhaalt? Die tafels blinken evenmin uit in functionaliteit, gebruiksgemak of geluidskwaliteit.
                        Dan toch liever een iLive als we naar zulke budgetten gaan, veel meer waar voor je geld en ook effectief verhuurbaar en rider-accepted.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

......................
                          Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:10.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Een A-Merk mag dat inderdaad ja, dus ik snap niet waarom je hier Roland aanhaalt? Die tafels blinken evenmin uit in functionaliteit, gebruiksgemak of geluidskwaliteit.
                            Zo te lezen wordt je niet gehinderd door kennis van de Roland M400....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by Timo Beckman
                              Nog ff en dan zijn het 40 pagina's met ge-ouwehoer over een mentafel . Lekker dan
                              't Ja, een forum is een lang uitgestrekte cafétoog.

Comment

• purplehaze
                                • Jul 2004
                                • 692

ik snap niet waarom je hier Roland aanhaalt? Die tafels blinken evenmin uit in functionaliteit, gebruiksgemak of geluidskwaliteit.
                                Evenmin hoe bedoelt u...
                                Zijn de roland tafels NET als de behringer X32 waardeloos op het gebied van functionaliteit, gebruiksgemak en geluidskwaliteit...??
                                Dat staat lijnrecht op je betoog over de X32 in eerdere posten in deze thread.

Enfin hoe het met de X32 zit weet ik (nog) niet. Hoe het livegebruik met de Roland tafels zit weet ik wel en dat zijn louter positieve ervaringen onder de meest uiteenlopende omstandigheden. -10 tot +40 gr. alle kanalen vol, slechte stroom, enz. verzin het verder maar, stabiel en goede klank tot het eind.

De Behringer kan dat misschien ook, de tijd zal het leren.

Maar met modder gooien als je er de ballen verstand van hebt (...wat je laat blijken door je reactie over de Roland mixers ...) spreekt niet voor je geloofwaardigheid

just my 2ct

Comment

Working...