Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Niks is heilig.
    Vorig jaar heb ik hier bij ons in Kaprijke een digico SD 8 zien crashen, letterlijk. Stond erbij.
    Roel van der Stukken ( zeg ik het goed ? ) kwam optreden en is gewoon niet kunnen doorgaan.
    één of andere stomme pipo had zijn USB stick erin gestoken. Wat een drama met die tafel, alles was ontregeld.
    En begin dan maar om alles terug op zijn poten te zetten.
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Wel grappig, de Tafel wordt vergeleken met PRO merken, omdat er toevallig een vent van Klarktechniek en Midas overheen hebben gepiest wordt hij opeens heel hoog aangeslagen....

Behringer is aardig spul, en voor een simpel coverbandje die zelf wat geluid koopt is het een prima tafeltje...en kan in kroegjes aardig dienst doen...klein zaaltje zal ook nog wel lukken... maar als je blieft ga niet lopen verkondigen dat het een tafel is voor grote gigs en op HI end PA systemen.....Ik vind ook niet dat je serieus genomen moet worden als je er een Gig mee gaat doen voor meer dan 2 of 300 man....Of voor een SUPER PA Set zetten.....KOM OP!!!
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Sinds wanneer maakt het uit voor een mengtafel voor hoeveel man je bezig bent?
        Denk je dat uw mengtafel slechter of beter presteerd in grote gigs?
        Als die mengtafel goed klinkt, dan klinkt ze goed, en kun je die overal gebruiken.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Fredric, het is zo juist hetgeen je zegt , niks meer aan toe te voegen.
          Behalve , mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een analoge tafel ( mijn keuze natuurlijk ).
          In mijn opname studio ligt het weer iets anders.
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Robert H
            • Jan 2006
            • 378

Originally posted by drbeat
            voor een simpel coverbandje die zelf wat geluid koopt is het een prima tafeltje...en kan in kroegjes aardig dienst doen...klein zaaltje zal ook nog wel lukken...
            Groot zaaltje wordt echter een probleem...

...want dan heb je als geluidstechneut een handjevol muffe North Sea Jazz 2007 sweatshirts achter je staan. Armen stijf over elkaar, Leatherman aan de riem, wie kent ze niet... En ondanks het feit dat je het Behringerlogo zó zorgvuldig hebt afgeplakt, staan ze toch de hele avond driftig te discussiëren met elkaar en te schudden met hun hoofd. Ze hebben je pijnlijke geheim ontdekt! Ondertussen klinkt het helemaal te gek en gaat het publiek uit z'n bol, maar de heren muziekpolitie hebben andere dingen aan hun hoofd; Hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd om met Behringer in een gróte zaal te gaan staan. Behringer is alleen voor kroegjes en kleine zaaltjes!!!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by sis
              Fredric, het is zo juist hetgeen je zegt , niks meer aan toe te voegen.
              Behalve , mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een analoge tafel ( mijn keuze natuurlijk ).
              In mijn opname studio ligt het weer iets anders.
              sis
              Keuze analoog/ digitaal is een ander debat. (voor zover dit al een debat is)
              Last edited by frederic; 11-09-12, 09:41.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by Robert H
                Groot zaaltje wordt echter een probleem...

...want dan heb je als geluidstechneut een handjevol muffe North Sea Jazz 2007 sweatshirts achter je staan. Armen stijf over elkaar, Leatherman aan de riem, wie kent ze niet... En ondanks het feit dat je het Behringerlogo zó zorgvuldig hebt afgeplakt, staan ze toch de hele avond driftig te discussiëren met elkaar en te schudden met hun hoofd. Ze hebben je pijnlijke geheim ontdekt! Ondertussen klinkt het helemaal te gek en gaat het publiek uit z'n bol, maar de heren muziekpolitie hebben andere dingen aan hun hoofd; Hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd om met Behringer in een gróte zaal te gaan staan. Behringer is alleen voor kroegjes en kleine zaaltjes!!!
                Waarom zou jeje logo afplakken ?
                Als het goed klinkt zou ik er juist trots op zijn dat je je zaken goed voor elkaar hebt...
                Ik hoor nog vaak zat een waardeloze mix terwijl er topkwaliteit apparatuur staat.... en die tech kijkt me dan toch stoer...alsof ie de king himself is..

Nee schuddende geluidstechnici.... het zou verboden moeten worden

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Het Is allemaal redelijk simpel in dat opzicht, Ik heb de tafel bij de Feedback gehoord, mooie tafel, makkelijk in het gebruik maar toch vond ik zelf dat hoe meer kanalen vol gebruikt werden met instrumenten met een groot frequentiebereik het steeds moeilijker begint te worden voor het tafeltje, attans dat gevoel kreeg ik.

Het is gewoon waar gebruik je het voor, Is het een coverband met wat gitaren en een drumstel dan is het snel te schuiven... Kijk ik vind wel dat het in verhouding moet staan. als je een High end PA set hebt staan, helemaal uitgelezen en geprocest en versterkt met een Lab of vergelijkbare versterker, je er best een tafel voor mag hangen die in dezelfde kwaliteits en prijsklasse valt. Immers het geluid begint in dit stukje techniek.

Als een tafel goed klinkt voor een rockcoverband wil het nog niet automatisch zeggen dat het voor alle bands zo is. Ik zelf vind het erg moeilijk om in een winkel te testen of hij genoeg bereik heeft om een grote band te versterken zoals bv een kleine bigband met volledig uitversterkte drums, percussie, blazers, accoustische piano en toetsenist, bassgitaar en een 2 tal gitaristen en een zangeres met een groot stembereik met 3 backingvocals. Bij dit soort klussen bewijst een tafel of hij goed of slecht klinkt en dat hij niet meteen VOL loopt door de grote van de band.

Veel tafels vallen in dit soort klusjes door de mand...

En alles geschat naar Waarde.

Niet dat ik niet open sta voor een behringer tafel hoor, voor mij zou het een ideale tafel zijn voor de klusjes die ik doe.
                  Zit er sterk over te denken om mijn Roland VS 2480 te verkopen en deze tafel er voor in de plaats te laten gaan. voor mijn klusjes is dat prima, omdat ik niet van die grote klussen doe, en komt er een grotere klus of een bigbandje met blazers huur ik alles gewoon bij mijn Concolega, dat blijkt in de praktrijk gewoon het beste te werken..
                  Zijn tafel is veel meer geschikt er voor en er voor gemaakt, is een analoge topdesk en dat hoor je bij dit soort werken.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

En jij hebt in een winkel alle kanalen gebruikt?

Overigens de rest lijkt me ferm bij het haar gegrepen. Een tafel die goed klinkt, klinkt goed.
                    Preamps met veel headroom hebben in alle omstandigheden veel headroom.

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

Originally posted by drbeat
                      Ik heb de tafel bij de Feedback gehoord, mooie tafel, makkelijk in het gebruik maar toch vond ik zelf dat hoe meer kanalen vol gebruikt werden met instrumenten met een groot frequentiebereik het steeds moeilijker begint te worden voor het tafeltje, attans dat gevoel kreeg ik.
                      ...dat gevoel kreeg je....uitte zich dat dan in een afname van de klankkwaliteit op dat moment?

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

[QUOTE=frederic;586527]En jij hebt in een winkel alle kanalen gebruikt?

QUOTE]

Dat heb ik niet gezegd, zeg alleen dat ik hem bij de demo bij de feedback heb gehoord en ik vraag me af of het tafeltje dit ook waar maakt met bv een bigband. De Preamps zijn in deze niet de enige die in de tafel het geluid maken toch? waar ik naar toe wil, het is digitaal, met een rekenmachientje er in voor de preamps, FX, Compressors, Gates enz. aan te sturen? en hoe drukker het rekenmachientje het krijgt met verwerken, hoe meer hij het voor zijn kiezen krijgt met dit soort bands. zou de eerste digitale tafel niet zijn die dan door de mand valt....wil er niets mee afkraken, maar ben zeer zeker benieuwd hoe hij zich houd in deze situatie's. Zeker met de die digitale snake....

De tafel is niet alleen een mixer die de balans maakt, het is een mixer met een groot FX rack in 1 kastje...das toch wat meer dan alleen een Preamp met veel Headroom..

zou hem graag gewoon eens een twee maanden mee willen hebben om te testen en mijn bandjes op te mixen en dan de stap maken....of niet....

Wat dat betreft kijk je toch wat wantrouwend naar Behringer als je er met een mix zo afhankelijk van bent......

Maar als Behringer zijn verwachtingen waar maakt dan is dit prijstechnisch natuurlijk een wereldtafel! Voor dat geld koop je niet alle zaken los in die kwaliteit, dat is een ding dat waar is, maar of dit in de toekomst ook zo mag blijven.........We zullen zien.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Een digitale tafel kan het best moeilijk krijgen wanneer je veel van de processor vraagt (lees; veel kanalen tegelijk gebruikt), dit is echt wel goed hoorbaar en heeft niets met de preamps te maken.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Met de nieuwe processoren is dat probleem wel van de baan hoor.
                            Ik vermoed dat zelfs behringer voldoende rekenkracht voorzien heeft voor de DSP.
                            Dat is in deze tijden ook ze duur en moeilijk niet meer.
                            Last edited by frederic; 11-09-12, 12:59.

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

Originally posted by frederic
                              Met de nieuwe processoren is dat probleem wel van de baan hoor.
                              ..voor het gevoel van drbeat is dat toch anders begrijp ik...

Maar goed het is wel een wezenlijk punt klinkt de tafel vol belast nog net zo goed als met enkele kanalen. Dit is het punt wat de bruikbaarheid van de tafel bepaald.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by purplehaze
                                ..voor het gevoel van drbeat is dat toch anders begrijp ik...

Maar goed het is wel een wezenlijk punt klinkt de tafel vol belast nog net zo goed als met enkele kanalen. Dit is het punt wat de bruikbaarheid van de tafel bepaald.
                                Daarom wou ik eens weten hoe hij dit in een winkel getest heeft.

Comment

Working...