Midas Pro6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by MusicXtra
    Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt met afschrijvingen, het blijft een Midas en daar is altijd een markt voor.
    Het hangt ook voor een groot deel af van welke ontwikkelingen er nog meer komen op digitaal gebied, zijn dat werkelijk revolutionare dingen dan wil niemand meer met de huidige digitale mixers werken. Zelf acht ik de kans klein dat er zulke ontwikkelingen op zo'n korte termijn komen.
    Als je ziet hoe de markt aan het evalueren is, merk je dat oude keizers steeds sneller van de troon worden gestoten.
    Midas zal die dans niet ontspringen.

Als je nu voor 15k een volledig systeem hebt van A&H Ilive 48 kanalen met digitale multi, en die dan ook nog eens goed klinkt dat gaan steeds meer klanten kiezen voor die systemen.

Als je ziet dat merken als Presonus, Tehringer, Soundcraft met goede digitale systemen afkomen voor een fractie van de prijs van een Pro 6, dan zal je merken dat die dure hoogvliegers zeer snel gaan devalueren in waarde. Gewoon omdat de markt van vraag en aanbod dit gaat bepalen.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Een A&H I-live vergelijken met een Midas Pro6
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Een A&H I-live vergelijken met een Midas Pro6
        Er wordt helemaal niks vergeleken.
        Er wordt alleen gesteld dat er nu een product als ilive op de markt is voor 15k waar 5 jaar geleden vb Digico 70k voor vroeg voor gelijkaardig mogelijkheden.

Dit om de devaluatie van de waarde aan te tonen.
        Binnen 5 jaar komt er een digitale tafel uit: 128 goede preamps, draadloos, voor amper de helft van de prijs van een Pro 6 nu.
        Wat ga je dan nog krijgen voor die Pro 6 binnen 5 jaar?
        Nogmaals de waarde wordt bepaald door vraag en aanbod.

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Originally posted by showband
          5 jaar... dat is een eeuwigheid in processorland.
          Valt wel mee denk ik, ligt meer aan de fabrikant, of zij met nieuwe/goedkopere modellen gaan stunten die meer kunnen dan de oude duurdere modellen.

Digico komt regelmatig met nieuwe producten. Een SD8 kost de helft van een D1 en kan meer, daarmee haal je de tweedehands prijs van de D1 (en ook van de D5) aardig omlaag.

Als je kijkt naar Yamaha: de prijs van een tweedehands DM2000 is nog steeds redelijk. Terwijl deze tafel toch al 8 jaar (of iets in die richting) word gemaakt. Maar goed, yamaha stunt niet zo met modellen en komt ook niet om het jaar met een dure upgrade/update. Hetzelfde geld voor de PM5d de M7 en de goedkopere modellen eronder.

Als Midas niet over een paar jaar gaat stunten met goedkopere tafels die meer kunnen dan de Pro3/6/9 die we nu hebben is er niets aan de hand.

Komt Midas over een paar jaar met een 'SD8' (synoniem voor alleskunner met een super goede prijs/kwaliteit verhouding) dan is de Pro6 die je nu hebt gekocht opeens een stuk minder waard. Midas is natuurlijk overgenomen door Behringer dus je weet niet wat ze gaan doe qua marktstrategie.
          Last edited by cobi; 26-11-10, 10:36.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by cobi
            Valt wel mee denk ik, ligt meer aan de fabrikant, of zij met nieuwe/goedkopere modellen gaan stunten die meer kunnen dan de oude duurdere modellen.

Digico komt regelmatig met nieuwe producten. Een SD8 kost de helft van een D1 en kan meer, daarmee haal je de tweedehands prijs van de D1 (en ook van de D5) aardig omlaag.

Als je kijkt naar Yamaha: de prijs van een tweedehands DM2000 is nog steeds redelijk. Terwijl deze tafel toch al 8 jaar (of iets in die richting) word gemaakt. Maar goed, yamaha stunt niet zo met modellen en komt ook niet om het jaar met een dure upgrade/update. Hetzelfde geld voor de PM5d de M7 en de goedkopere modellen eronder.

Als Midas niet over een paar jaar gaat stunten met goedkopere tafels die meer kunnen dan de Pro3/6/9 die we nu hebben is er niets aan de hand.

Komt Midas over een paar jaar met een 'SD8' (synoniem voor alleskunner met een super goede prijs/kwaliteit verhouding) dan is de Pro6 die je nu hebt gekocht opeens een stuk minder waard. Midas is natuurlijk overgenomen door Behringer dus je weet niet wat ze gaan doe qua marktstrategie.
            Midas overgenomen door tehringer? manmanman, die gaan lang de spot mogen aanhoren

Comment

• Sound Inc
              • Sep 2006
              • 21

Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt met afschrijvingen, het blijft een Midas en daar is altijd een markt voor.
              Het hangt ook voor een groot deel af van welke ontwikkelingen er nog meer komen op digitaal gebied, zijn dat werkelijk revolutionare dingen dan wil niemand meer met de huidige digitale mixers werken. Zelf acht ik de kans klein dat er zulke ontwikkelingen op zo'n korte termijn komen.
              mee eens, midas is later uitgekomen met hun digitale mengtafel dan digico of digidesing en vooral yamaha waar de PM1D toch al 10 jaar op de markt is. Maar op korte termijn zie ik ook geen revolutionaire dingen. Het uitbrengen van de Pro3 en Pro9 lijkt mij een bevestiging dat ze een poos deze weg zullen inslaan en verbeteren, de kleinere tafel die op de markt komt volgend jaar is een concurrent voor de digico SD9

Comment

• Sound Inc
                • Sep 2006
                • 21

Originally posted by joe
                Ik help het je hopen! wat kosten de XL8 4 jaar geleden en wat zou je er nu 2de hands voor kunnen vragen? ook al denk ik dat de pro 6 het beter doet qua restwaarde.
                een XL8 kost toch een hele smak meer geld, minstens 160.000 euro, die is al 4 jaar op de markt, ik heb nog geen prijzen tweedehands gezien omdat er gewoon geen tafels tweedehands staan. de Pro6 zal inderdaad beter gaan qua restwaarde omdat hij makkelijker verkoopbaar is in tweedehands, gewoonweg omdat hij heel wat kleiner is en nieuw heel wat minder kost

Comment

• Sound Inc
                  • Sep 2006
                  • 21

Originally posted by mesadude
                  het blijft digitaal.. dus verliest hoe dan ook erg snel zijn waarde..

wat krijg je nog voor een digico D5?

het is ten zeerste te hopen dat je'r binnen 5 jaar nog 30k voor krijgt, maar als er binnen 5 jaar een nieuwe, verbeterde pro6 uit komt die daartegen nog 50k nieuw kost, dan vrees ik daar toch serieus voor..
                  ik denk dat 20k realistischer is..
                  digico heeft een fout gemaakt door erg snel achter de D5 de SD7 op de markt te brengen, er staan ook erg veel D5 en D1 te koop, dat maakt de prijs op tweedehands interesanter. Ik heb geen idee wat een D5 koste nieuw, maar momenteel staan ze er vanaf 35.000 - 40.000 euro afhankelijk van de configuratie te koop.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Sound Inc
                    een XL8 kost toch een hele smak meer geld, minstens 160.000 euro, die is al 4 jaar op de markt, ik heb nog geen prijzen tweedehands gezien omdat er gewoon geen tafels tweedehands staan. de Pro6 zal inderdaad beter gaan qua restwaarde omdat hij makkelijker verkoopbaar is in tweedehands, gewoonweg omdat hij heel wat kleiner is en nieuw heel wat minder kost
                    Dit zal de restwaarde van de XL8 onderuithalen.

Comment

• Sound Inc
                      • Sep 2006
                      • 21

Originally posted by frederic
                      Als je ziet hoe de markt aan het evalueren is, merk je dat oude keizers steeds sneller van de troon worden gestoten.
                      Midas zal die dans niet ontspringen.

Als je nu voor 15k een volledig systeem hebt van A&H Ilive 48 kanalen met digitale multi, en die dan ook nog eens goed klinkt dat gaan steeds meer klanten kiezen voor die systemen.

Als je ziet dat merken als Presonus, Tehringer, Soundcraft met goede digitale systemen afkomen voor een fractie van de prijs van een Pro 6, dan zal je merken dat die dure hoogvliegers zeer snel gaan devalueren in waarde. Gewoon omdat de markt van vraag en aanbod dit gaat bepalen.
                      niet volledig mee eens, heel wat producties zullen steeds voor industriële standaard kiezen. Allen & Heath, Yamaha en Soundcraft....zijn goede mengtafels prijs & kwaliteit, zonder enige discussie. maar ik zie Midas of Digico zijn marktleiderschap in het proffesioneel circuit niet kwijt spelen.

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Midas overgenomen door tehringer? manmanman, die gaan lang de spot mogen aanhoren
                        Omdat je als high-end merk ingelijfd wordt door een bedrijf dat in een 'iets ander segment' opereert, maar wel op eenzame hoogte staat als allergrootste speler in de business?

Ja, dan moet je je echt kapot gaan schamen ;-)

Comment

• Sound Inc
                          • Sep 2006
                          • 21

Dit zal de restwaarde van de XL8 onderuithalen.
                          mischien staan er geen XL8 op de tweedehandsmarkt omdat elke koper een tevreden klant is.....

Comment

• Sound Inc
                            • Sep 2006
                            • 21

Originally posted by Robert H
                            Omdat je als high-end merk ingelijfd wordt door een bedrijf dat in een 'iets ander segment' opereert, maar wel op eenzame hoogte staat als allergrootste speler in de business?

Ja, dan moet je je echt kapot gaan schamen ;-)
                            Midas zal zijn eigenheid kunnen behouden, behringer heeft een andere marketingstrategie. het zou te gek zijn dat beide op dezelfde markt gaan spelen.

Comment

• mesadude
                              • Oct 2009
                              • 40

Dit om de devaluatie van de waarde aan te tonen.
                              Binnen 5 jaar komt er een digitale tafel uit: 128 goede preamps, draadloos, voor amper de helft van de prijs van een Pro 6 nu.
                              Wat ga je dan nog krijgen voor die Pro 6 binnen 5 jaar?
                              Nogmaals de waarde wordt bepaald door vraag en aanbod.
                              digitaal gaat er absoluut nog heel wat veranderen.. maar of dat zoveel invloed heeft op kwaliteit en waarde ?

128 preamps.. waarom zou dat ineens de helft kosten?? voor zover ik weet is een preamp nog steeds analoog.. heeft dus weinig te maken met het verouderen van een digitale tafel..

het digitale gedeelte van zo'n tafel is en blijft peanuts.. hoe je't ook draait of keert.. er zit daar een dikke computer in van 3000€, en de andere 57000€ van zo'n tafel gaat om niet-digitale dingen..

meer bepalend is de kwaliteit van AD/DA convertors.. niet digitaal mss dan? jawel, maar de chip in een convertor is 2% van zijn kostprijs.. de grote kost en kwaliteitsbepalende factor is het analoge circuit rònd die convertor..
                              en da's analoog.. geen wet van moore dus..

2e deel van de tafel is interface.. een hoop knopjes en lampjes met een touchscreen.. weinig wet van moore aan dus..

wat wél een groot prijsverschil gaat kunnen maken in de toekomst is transport van je signaal.. maw, je digitale multi's..
                              prijzen van glasvezel zijn nog steeds belachelijk (kunstmatig) hoog.. en daar gaat een verandering in komen.. weg van onze koperdraadjes op ethernet of zelfs madi..

mijn punt is maar.. van zo'n Pro 6 is het "digitale" (lees, processing-gedeelte) maar een miniscuul aspect.. so what dat de wet van moore en verdubbeling van capaciteit per 18 maand dicteert.. dat gaan dan willen zeggen dat van de 60k die je tafel kost, er 4% halveert in waarde.. namelijk je processor..

de 2ehands prijs zal inderdaad vooral afhankelijk zijn van vraag en aanbod.. en aangezien er relatief weinig midas op de 2ehandsmarkt te vinden is, is het een verkopersmarkt.. met intrinsiek hogere 2ehandsprijzen dus..

tenzij midas zichzelf de das om doet door té snel updates en nieuwe versies te brengen.

Comment

• BJD
                                • Oct 2007
                                • 771

Vergeet de R&D niet in de kostprijs. Dat is ook een aanzienlijk deel wat na verloop van tijd wel "minder kost"

Comment

Working...