dit lijkt me idd een goed argument, een pro6 blijft een Midas en word nergens geweigerd, we spreken dan wel van minstens legend 3K of H1
Midas Pro6
Collapse
X
-
het licht van de schermen valt al bij al mee, alles kan gedimt worden, helaas niet met een rechstreekse knop maar even in het menu scrollenJe moet de knoppen toch terug vinden in het donker?
En ik denk toch dat het minder stoort dan de 2-3 lichtjes dat ze op analoge tafels gebruiken.
Bovendien is er op de regiepost (meestal bij de FOH) wel meer licht aanwezig dan de mengtafel.
Een lichtje om het draaiboek/script te lezen vb.Comment
-
we willen via deze aankoop een grote stap voorruit zetten qua kwaliteit en gebruikersgemak. daar de H3 een tank van een mengtafel is en de pro6 eigenlijk een digitale H3 is lijkt dit een logische keuzeIk heb er zelf geen een, maar het is een prima mixer. Klankverschil ten opzichte van andere mixers moet je zelf maar beoordelen. Ik vond het in ieder geval positief. Infrastructuur en bijbehorende in/out doosjes zijn prima in orde, het is alleen geen madi, dus je zal vaak je eigen ethernet neer moeten leggen. Workflow en opties zijn ook in orde, mis alleen een afl-trim per aux
Ondersteuning van de importeur is er wanneer je het nodig hebt en je krijgt dan ook antwoorden waar je iets mee kan. Of dit de tafel is die je echt nodig hebt zou ik niet durven zeggen, wat ga je ermee doen?Comment
-
ik heb gezien dat 2 theaters in nederland reeds een Pro6 aangekocht hebben, wsl lijkt dit toch een geschikte tafelIk heb het er met de eigenaar over gehad en die beweerde dat dat inderdaad een nadeel was en dat er niets aan te doen was (zoals ik zei: zelf geen hands-on ervaring). Maar uit julie reactie maak ik op dat een groot deel dus wel te dimmen is, maar niet alles? Dan zal het onkunde van de tech zijn geweest. Misschien toch wel geschikt voor in theater...
@lexComment
-
presies het is een digitale h 3 die een stuk compacter is en zonder een paar racken outboard die je moet mesleurenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Ehm, in een van die twee theaters staat de Pro6 in de regieruimte met 'goede afluistermogelijkheid'. En wordt daarnaast door een lichttechneut (ik noem geen namen, wil hem niet naaien) gemeld dat de hoeveelheid licht een onvoor'zien' probleem was...
Ik vraag me heel erg af welk theater de aanschaf van deze tafel uit gemeenschapsgeld kan goedpraten...(recessie of niet) Hoeveel voorstellingen per jaar worden erop gedraaid (20 keer gerechtvaardigd gebruik lijkt me al erg veel; veel van de voorstellingen kan je denk ik op aanzienlijk kleinere tafels draaien), hoeveel jaren tot hij afgeschreven is (uitgaan van 10 jaar?) en hoe duur is zo'n bak (op google loop ik tegen een bedrag van plm €90.000 aan)? Dan weet je ook hoeveel zo'n ding per voorstelling kost (€450,- per dag...). Daarnaast: hoeveel van de huistechneuten willen achter die bak plaatsnemen? Hoeveel gasttechneuten hebben behoefte aan zo'n enorme tafel zonder een eigen tafel mee te nemen?
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Dan schrijf je hem helemaal tot 0 af, denk dat je er best vanuit kunt gaan dat hij in 5 jaar wordt afgeschreven tot de helft van de nieuwwaarde, dan is de kostprijs nog steeds € 450,- per dag maar is wel veel sneller afgeschreven en kan dus worden vervangen door iets nieuws.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik denk toch dat er door theatermanagers anders word gerekend.
Ik vraag me heel erg af welk theater de aanschaf van deze tafel uit gemeenschapsgeld kan goedpraten...(recessie of niet) Hoeveel voorstellingen per jaar worden erop gedraaid (20 keer gerechtvaardigd gebruik lijkt me al erg veel; veel van de voorstellingen kan je denk ik op aanzienlijk kleinere tafels draaien), hoeveel jaren tot hij afgeschreven is (uitgaan van 10 jaar?) en hoe duur is zo'n bak (op google loop ik tegen een bedrag van plm €90.000 aan)? Dan weet je ook hoeveel zo'n ding per voorstelling kost (€450,- per dag...). Daarnaast: hoeveel van de huistechneuten willen achter die bak plaatsnemen? Hoeveel gasttechneuten hebben behoefte aan zo'n enorme tafel zonder een eigen tafel mee te nemen?
@lex
In een grote theaters is het handig als er een tafel ligt waar je (vrijwel) elke productie op kan draaien. constant andere mixers neerleggen kost tijd en dus geld.
Dat er dan vaak maar 8 kanaaltjes worden gebruikt op zo'n dikke tafel is dan jammer, maar als je de tafel 200 keer per jaar kan gebruiken verdien je hem wel sneller terug. Ook als je er maar 100 euro (ik noem maar wat) voor kan facturen.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Het is een illusie te denken dat als je 200 voorstellingen per jaar hebt, je hem ook voor 200 voorstellingen neerlegt. Elke grote productie zal zijn eigen tafel meenemen. Een zeer groot deel van de medium en kleine producties tegenwoordig ook al. Dan blijven er een aantal producties over en natuurlijk alle commerciële verhuren en amateurproducties. Commerciële verhuren op een 56 ip tafel draaien (uitbreidbaar tot 288) is bull shit. Vertel me waar de ips voor nodig zijn. Een amateurproductie op die kwaliteit draaien is onnodig. Ik wil geen amateurs op hun tenen trappen, maar garbage-in-garbage-out is wel wat voor in de mond ligt...
Had dit in deze theaters echt niet gekund met een Digico of een Digidesign? Ik denk dat er erg weinig gekeken is naar het verantwoordelijk investeren van subsidiecenten (of ik zit er compleet naast en het theater krijgt geen gemeentelijke subsidie?)
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
theaters die klassiek en musical voorstellingen hebben kunnen vast en zeker deze investering verantwoorden. producties als deze vangen de kleinere shows ruimschoots op qua budget.Ehm, in een van die twee theaters staat de Pro6 in de regieruimte met 'goede afluistermogelijkheid'. En wordt daarnaast door een lichttechneut (ik noem geen namen, wil hem niet naaien) gemeld dat de hoeveelheid licht een onvoor'zien' probleem was...
@lex
afschrijving van deze tafel is op maximum 5 jaar.
een pro6 kost absoluut geen 90.000 euro, eerder van een maximum prijs van 60.000 euro.
het voordeel van deze tafel is dat hij er bijna compleet als analoge tafel uitziet en erg snel kan aangeleerd worden voor een gewone show.
een pro6 is kleiner dan een Allen & Heath GL3300 40 kanaalsComment
-
mee eens, de tafel is 1m40 groot, en kan perfect in elk theater worden opgesteld. als de tafel 64000 waard is nieuw dan zal hij na 5 jaar zeker nog 30.000 marktwaarde hebbenIk denk toch dat er door theatermanagers anders word gerekend.
In een grote theaters is het handig als er een tafel ligt waar je (vrijwel) elke productie op kan draaien. constant andere mixers neerleggen kost tijd en dus geld.
Dat er dan vaak maar 8 kanaaltjes worden gebruikt op zo'n dikke tafel is dan jammer, maar als je de tafel 200 keer per jaar kan gebruiken verdien je hem wel sneller terug. Ook als je er maar 100 euro (ik noem maar wat) voor kan facturen.Comment
-
het blijft digitaal.. dus verliest hoe dan ook erg snel zijn waarde..
wat krijg je nog voor een digico D5?
het is ten zeerste te hopen dat je'r binnen 5 jaar nog 30k voor krijgt, maar als er binnen 5 jaar een nieuwe, verbeterde pro6 uit komt die daartegen nog 50k nieuw kost, dan vrees ik daar toch serieus voor..
ik denk dat 20k realistischer is..Comment
-
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt met afschrijvingen, het blijft een Midas en daar is altijd een markt voor.
Het hangt ook voor een groot deel af van welke ontwikkelingen er nog meer komen op digitaal gebied, zijn dat werkelijk revolutionare dingen dan wil niemand meer met de huidige digitale mixers werken. Zelf acht ik de kans klein dat er zulke ontwikkelingen op zo'n korte termijn komen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
waarom zou een digitale midas het enige computerapparaat zijn die de wet van moore tart?
Noem mij een processorgebaseerd apparaat waarbij de afschrijving zo laag is. Bij mengtafels is dat helemaal ongekend.
5 jaar... dat is een eeuwigheid in processorland.lekker belangrijk!Comment

Comment