Vision Acoustics, een tipje van de sluier
Collapse
X
-
-
Ja, natuurlijk, ik had gevraagd om een 3*32A aansluiting binnen 10 meter van het podium voorzien van deugdelijke randaarde.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ga hier niet te veel op in, maar dit heeft in feite niets te maken met het aggregaat. Het gaat om de cos-phi en de vermogens die gaan lopen in de bekabeling. Hierdoor zakt de spanning, is in feite niet iets wat het aggregaat kan corrigeren.
Tegenwoordig word er veel led gebruikt, vinden (zwaardere) aggregaten ook niet fijn omdat, als je dan gaat blinden met bijv veel sunstrips of andere blinders, je aggregaat niet zo fel en snel kan bijregelen en daardoor zie je het conventionele licht wat er dan hangt gewoon feller en minder fel worden. Hierdoor kan ook een audio set die op eenzelfde aggregaat zit heel rare dingen gaan doen.
Neem wel mee dat het niet percee een 'ruk' aggregaat hoeft te zijn. Ook aggregaten kunnen kapot en zeker de AVR.
Timo, eerst heb je het over 2 aggregaten, daarna over 4 waarvan maar 2 gebruikt zijn. Neem dus aan dat er 4 beschikbaar waren? Waarom is er dan gekozen om audio en licht samen te nemen?
MusicXtra, een CEE form met randaarde? Bijzonder
Klein hintje: neem meer informatie op bij het 'eisen' van stroomvoorziening. Bijvoorbeeld welk oppervlak de aders moeten hebben, welk type stekker in detail (CEE 32A 5 polig, 6h) en een aardepin welke is geslagen door de leverancier van het aggregaat, het liefste inclusief aardweerstandmeting.Last edited by mvdwerff; 06-09-11, 17:42.Mark van der Werff
Eventpower mobiele stroomvoorzieningComment
-
Aantekening voor mijzelf .
Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:27.Comment
-
Ik ga ervan uit dat, wanneer ik vraag om een 3*32A aansluiting voorzien van deugdelijke randaarde, er volgens de geldende voorschriften wordt gewerkt. En die randaarde is dus niet deugdelijk wanneer er geen aardpin is geslagen en gemeten.MusicXtra, een CEE form met randaarde? Bijzonder
Klein hintje: neem meer informatie op bij het 'eisen' van stroomvoorziening. Bijvoorbeeld welk oppervlak de aders moeten hebben, welk type stekker in detail (CEE 32A 5 polig, 6h) en een aardepin welke is geslagen door de leverancier van het aggregaat, het liefste inclusief aardweerstandmeting.
Daarbij is mijn ervaring dat je eisen vooral kort en bondig moet houden daar dit de kans vergroot dat ze ook gelezen worden.
Kom op zeg, als ik vraag om twee 1 tons takels hoef ik er toch ook niet bij te vermelden dat de kettingen dat gewicht ook moeten kunnen dragen?
Op die manier is er altijd wel een opening te vinden om niet aan mijn wensen te voldoen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hij bedoelt het feit dat een CEEtje geen "rand"aarde heeft maar een penIk ga ervan uit dat, wanneer ik vraag om een 3*32A aansluiting voorzien van deugdelijke randaarde, er volgens de geldende voorschriften wordt gewerkt. En die randaarde is dus niet deugdelijk wanneer er geen aardpin is geslagen en gemeten.
Daarbij is mijn ervaring dat je eisen vooral kort en bondig moet houden daar dit de kans vergroot dat ze ook gelezen worden.
Kom op zeg, als ik vraag om twee 1 tons takels hoef ik er toch ook niet bij te vermelden dat de kettingen dat gewicht ook moeten kunnen dragen?
Op die manier is er altijd wel een opening te vinden om niet aan mijn wensen te voldoen.
There is no substitute for imaginationComment
-
Wel, dat was meer een grapske.
Echter, hoevaak zie je wel niet aggregaten zonder aardpin? Aggregaten werken tegenwoordig ook vaak met isolatieweerstandbeveiligingen.
Dit in combinatie met bijvoorbeeld een IM stelsel. Dit is verboden bij evenementen.
Ik vind het onzin om eisen kort en bondig te vermelden.
Als ik 2 1-tons takels eis, eis ik ook dat de ophangpunten minimaal een ton kunnen hebben. Dingen zijn niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig.
Al helemaal niet als we spreken over stroomvoorziening. Een schuko kan pinaarde hebben, maar ook randaarde. Wil jij een schuko, mag ik dan zelf bepalen welk type aarde jij krijgt?
(Zelf vind ik de notatie "3x 32A" ook niet erg duidelijk, je bedoeld een CEE 32A 3 fasen aansluiting, maar ik kan me voorstellen dat mensen dit ook lezen als: 3x CEE 32A 3 fasen of misschien zelfs 3x CEE 32A 3 polig single fase)Mark van der Werff
-
Moet mijn verhaal ook wel iets nuanceren, ik heb ook altijd nog telefonisch contact met de opdrachtgever waarbij ik altijd nog even de belangrijkste punten doorneem. Uiteraard speelt daar de stroomvoorziening en de maximale hijslast een belangrijke rol.
Er is ook dit keer dus uitgebreid gesproken over welke aansluiting ik nodig had. Overigens was de kabel meer dan dik genoeg, was het ook een 5 polige aansluiting alleen was er kennelijk iets aan de hand met deze aansluiting. Ik betwijfel of ik dit had kunnen ondervangen door heel uitgebreid te omschrijven waar het allemaal aan zou moeten voldoen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
-
Maar zonder dollen.
Als je gewoon een echt puike set neerzet
en t blijkt dat er op 1 of ander manier kuren waren,
dan ga je uiteraard op zoek naar een of juist dé oorzaak.
Uitsluiten dus wat het niet was, om te komen bij wat het
wel was.
Stroom, kabels, input, output, tafel, randapp, speaker-
bekabeling, mens.
Streep maar door wat het niet was en kijk wat er niet
is doorgestreept, concludeer dan niet dat dat het was,
maar onderzoek dat ook nog.
Ik hoop dat je d'r uitkomt, mede ter lering voor next time!
grtzWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ja, natuurlijk probeer ik de oorzaak te achterhalen, je wilt niet weten hoe ik hiervan baal. Vooral ook omdat deze set met slechts 3 kasten per kant al verschillende keren door mij is gebruikt met live muziek waarbij het volume en de dynamiek meer dan dik in orde waren. Deze set kan absoluut concurreren met het beste wat er te koop is.
Bij een volgende demo zorg ik ook dat ik er van begin tot eind bij ben zodat ik ter plekke problemen op kan lossen. Nu is het allemaal achteraf redeneren waardoor ik er waarschijnlijk nooit met zekerheid achter zal komen.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dat zeg ik ook niet: ik zeg het puur als hint.... Overigens was de kabel meer dan dik genoeg, was het ook een 5 polige aansluiting alleen was er kennelijk iets aan de hand met deze aansluiting. Ik betwijfel of ik dit had kunnen ondervangen door heel uitgebreid te omschrijven waar het allemaal aan zou moeten voldoen.
Verder snap ik dat je er erg van baalt. Het zijn dingen waar je zelf niks aan kan doen en toch je set beinvloeden. Heb je toevallig ook de spanning en frequentie gemeten voordat je de set inprikte?Mark van der Werff

dan lag het aan de diesel?, die is nl. fout.
Comment