Hoe kom je aan die 2,4 volt ?
en hoe kom je aan die 102 volt
ik zie enkel op de spec sheet van een LA48 2,30 Vrms staan ... (input sensitivity)
die excel, bedoel je die amplifier gain calculator ?
wat vul ik dan in voor afstand tot de luisteraar en gewenste SPL ? (ik zie niet echt wat dit hier ter zake doet ?)
kortom, je wil niet dat er meer dan 2,30 volt op de ingang van de versterk komt ?
een XTA heeft dus geen gescheiden RMS piek limiting ...
welke processors hebben dit dan wel ? (lake ?)
zoals je aanhaalde wordt er enkel op piek gelimit ?
RMS berekeningen zijn dus niet van toepassing,
naar waar kijk je hiervoor ?
een SB218 kan 68 Vrms aan (gegeven)
en 4 x 68 piek (ze spreken van 1100 watt rms, 4400 watt piek, of mag ik niet zo redeneren ?)
concreet :
stel dat een een amp hebt die een gain heeft van 32 DB (bv LA 48 en LA 24)
voor beide heb je dezelfde RMS limiting ?
echter heeft de LA 48 een hogere input sens dan een LA 24 (9,5 dbu tov 7,7 dbu) dus hebben beide versterkers wel een andere PIEK limiting setting
die 150 komt uit de handleiding van een FP 10000Q
hoe bedoel je ?
input sense is bv +9,5 dBu, dan mag de limiter ook niet hoger staan den + 9,5 dBu ?
tuurlijk, dit was ik ook van plan.
Alleen versta ik nog altijd niet goed waarom het nu niets uitmaakt of je er met die settings een LA 48/ LA 24 / FP 10000q (op 32db) achter de ARCS zet (op high en LOW)
die limiting setting van L'Acoustics, zijn die dan op basis van LA 48 en LA 24 ? er is dus geen verschil ?
wat zorgt er dan voor dat een hoog driver bv niet teveel vermogen krijgt
(piek limiting zorg er immers enkel voor dat de versterker niet clipt, juist ?)
XTA heeft enkel piek, zoals vermeld,
hoe komen ze dan aan die +9, +8 , +2b
=> +9 db
input sens LA 48 : +9,5 dbu
==> +8 db
input sens LA 24 ???? = + 7,7 dbu ?
==> +2 db ?
hoe komen ze hier aan ?
bovendien heb ik hier nog een oude stack staan die ik ook graag zou aansturen met die LAB 10000q en XTA's (kwestie van alles uniform te maken)
qua gain stuctuur,
dit zorg dus enkel voor een 'even-klankbeeld'
dit zorg er niet voor dat er minder vermogen naar de versterker wordt gestuurd zodat de speaker te veel vermogen zou krijgen ?
(vind ik nogal vreemd ?)
dus, zet je de gain van het Hoog van ARCS op + 8 db (hypothetisch)
maar de limiting blijft staan, zou je geen schade mogen hebben ?
de waarden
+6 , 0 , - 8 gegeven door l'acoustics zijn dus enkel om een vlak klankbeeld te hebben ?
sorry voor de vele vragen
maar ik weet gewoon liever met wat ik bezig ben dan alles stilletjes te aanvaarden en binnen 3 maand met brokken te zitten ...
ik heb het gevoel dat ik er nog niet helemaal aan uit ben,
zijn er concrete cursussen over dit onderwerp
(ik ben niet zo voor e-learing ... als iemand het verkeerd op internet gezet heeft neem je het verkeerd over ... wat niet de bedoeling is)
en hoe kom je aan die 102 volt
ik zie enkel op de spec sheet van een LA48 2,30 Vrms staan ... (input sensitivity)
die excel, bedoel je die amplifier gain calculator ?
wat vul ik dan in voor afstand tot de luisteraar en gewenste SPL ? (ik zie niet echt wat dit hier ter zake doet ?)
kortom, je wil niet dat er meer dan 2,30 volt op de ingang van de versterk komt ?
een XTA heeft dus geen gescheiden RMS piek limiting ...
welke processors hebben dit dan wel ? (lake ?)
zoals je aanhaalde wordt er enkel op piek gelimit ?
RMS berekeningen zijn dus niet van toepassing,
naar waar kijk je hiervoor ?
een SB218 kan 68 Vrms aan (gegeven)
en 4 x 68 piek (ze spreken van 1100 watt rms, 4400 watt piek, of mag ik niet zo redeneren ?)
concreet :
stel dat een een amp hebt die een gain heeft van 32 DB (bv LA 48 en LA 24)
voor beide heb je dezelfde RMS limiting ?
echter heeft de LA 48 een hogere input sens dan een LA 24 (9,5 dbu tov 7,7 dbu) dus hebben beide versterkers wel een andere PIEK limiting setting
die 150 komt uit de handleiding van een FP 10000Q
hoe bedoel je ?
input sense is bv +9,5 dBu, dan mag de limiter ook niet hoger staan den + 9,5 dBu ?
tuurlijk, dit was ik ook van plan.
Alleen versta ik nog altijd niet goed waarom het nu niets uitmaakt of je er met die settings een LA 48/ LA 24 / FP 10000q (op 32db) achter de ARCS zet (op high en LOW)
die limiting setting van L'Acoustics, zijn die dan op basis van LA 48 en LA 24 ? er is dus geen verschil ?
wat zorgt er dan voor dat een hoog driver bv niet teveel vermogen krijgt
(piek limiting zorg er immers enkel voor dat de versterker niet clipt, juist ?)
XTA heeft enkel piek, zoals vermeld,
hoe komen ze dan aan die +9, +8 , +2b
=> +9 db
input sens LA 48 : +9,5 dbu
==> +8 db
input sens LA 24 ???? = + 7,7 dbu ?
==> +2 db ?
hoe komen ze hier aan ?
bovendien heb ik hier nog een oude stack staan die ik ook graag zou aansturen met die LAB 10000q en XTA's (kwestie van alles uniform te maken)
qua gain stuctuur,
dit zorg dus enkel voor een 'even-klankbeeld'
dit zorg er niet voor dat er minder vermogen naar de versterker wordt gestuurd zodat de speaker te veel vermogen zou krijgen ?
(vind ik nogal vreemd ?)
dus, zet je de gain van het Hoog van ARCS op + 8 db (hypothetisch)
maar de limiting blijft staan, zou je geen schade mogen hebben ?
de waarden
+6 , 0 , - 8 gegeven door l'acoustics zijn dus enkel om een vlak klankbeeld te hebben ?
sorry voor de vele vragen

maar ik weet gewoon liever met wat ik bezig ben dan alles stilletjes te aanvaarden en binnen 3 maand met brokken te zitten ...
ik heb het gevoel dat ik er nog niet helemaal aan uit ben,
zijn er concrete cursussen over dit onderwerp
(ik ben niet zo voor e-learing ... als iemand het verkeerd op internet gezet heeft neem je het verkeerd over ... wat niet de bedoeling is)
Comment