Grand Piano Yamaha c7 welke microfoon?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cru
    • Sep 2003
    • 106

    #61
    Originally posted by daviddewaard
    maar het blijft altijd echt lastig om een grand goed te miken
    Klopt als een bus! Daarom ben ik van die dure studiomikes afgestapt, je krijgt er live nauwelijks beter resultaat (en eer) van
    In een stille jazz studio daarentegen ... .

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #62
      Ik heb vanmiddag en vanavond aardig
      kunnen testen, hoewel de GP 'slechts'
      1.70 mtr was, jammer hoor.

      Ik heb er de PM 40 van Earthworks
      in mogen leggen en ook plaatste ik er 2
      DPA 4061 in.

      EW: erg mooie klassieke sound.
      DPA: klonk wat frisser en wat directer (Poppy?)

      Op dit moment ff geen foto, komt later?


      De PM 40 lag vooraan bij de pianist met de
      mikes naar achter. Op advies van de pianist
      (niet de minste in NL) zijn
      de slangenhalsjes wel aardig omhoog geplaatst.


      De DPA's zaten aan de achterzijde van de GP op de
      magnetische klankkast.

      EQ instellingen waren ex equo.

      Persoonlijk idee?
      Mijn voorkeur ging vandaag uit naar de PM 40, echter
      ik heb het geld er niet voor over om dan 2 mikes te hebben
      die ik niet multifunctie kan inzetten.

      Echter, als ik met deze pianist voor volgend jaar 20 - 25
      boekingen doe, dan schaf ik direct de PM 40 aan.

      grtz

      (die 4061's heb ik toch al en vwb de PM 40: tnx to RSL!)
      Last edited by NesCio01; 24-11-10, 20:10. Reason: foto's toegevoegd
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #63
        Originally posted by NesCio01
        Ik heb vanmiddag en vanavond aardig
        kunnen testen, hoewel de GP 'slechts'
        1.70 mtr was, jammer hoor.

        Ik heb er de PM 40 van Earthworks
        in mogen leggen en ook plaatste ik er 2
        DPA 4061 in.

        EW: erg mooie klassieke sound.
        DPA: klonk wat frisser en wat directer (Poppy?)

        Op dit moment ff geen foto, komt later?

        De PM 40 lag vooraan bij de pianist met de
        mikes naar achter. Op advies van de pianist
        (niet de minste in NL) zijn
        de slangenhalsjes wel aardig omhoog geplaatst.

        De DPA's zaten aan de achterzijde van de GP op de
        magnetische klankkast.

        EQ instellingen waren ex equo.

        Persoonlijk idee?
        Mijn voorkeur ging vandaag uit naar de PM 40, echter
        ik heb het geld er niet voor over om dan 2 mikes te hebben
        die ik niet multifunctie kan inzetten.

        Echter, als ik met deze pianist voor volgend jaar 20 - 25
        boekingen doe, dan schaf ik direct de PM 40 aan.

        grtz

        (die 4061's heb ik toch al en vwb de PM 40: tnx to RSL!)
        Probeer ook de SR-25's van Earthworks eens, die kun je wel voor heel veel dingen inzetten !
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #64
          Tnx Berolios,

          zeker eens kijken of een setje SR 25's te testen is.
          Ben erg benieuwd naar de klankkleur, zeker omdat ik
          ook de prijs net zag........


          Lol, google eens op SR 25, die wil je niet mee achter
          de regie toch?
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #65
            Originally posted by NesCio01
            Lol, google eens op SR 25, die wil je niet mee achter de regie toch?
            MusicXtra wil die wel mee hoor

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1087

              #66
              Ik heb dit weekend voor het eerst mijn twee Sennheiser ME36 icm MZBD36 gebruikt. Dat klinkt zeker in het hoog zeer transparant. Het laag moet ik nog gaan werken aan een betere plaatsing van de microfoons. Het is een goed betaalbare combinatie (die overigens voor zover ik heb mogen begrijpen binnenkort niet meer mogelijk is omdat de MZBD36 uit het assortiment gaat) van plm €400,- br ex BTW per stuk.

              Nog meer mensen met positieve ervaringen hiermee?

              Gr, @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #67
                Graag gedaan... ik zie wel dat de SR-25 sets iets duurder zijn geworden. Toen ik mijn sets kocht waren ze 1000 incl BTW voor een matched pair... maar toen stond de dollar wel wat lager... de drumkit (met 3 mics + kickpad) kost dan wel nog altijd hetzelfde... beetje vreemd.

                Ik gebruik mijn mics voor veel verschillende dingen. Ze hebben een heel mooi transientgedrag en daardoor vind ik ze erg goed voor percussieve instrumenten.
                Vaak vind je de mijne dan ook op OH, piano of snare. Bij dat laatste moet je wel echt heeeel goed je gain-structuur in de gaten houden, want er komt me een patat signaal uit de dingen als je drummer een klap geeft, daar wordt het menig pre-amp eng van. Ik heb bij live opnames de mics er wel eens uit moeten halen omdat de pre-amps het (ook met pad) niet aankonden. Maar klankmatig... ik word er erg blij van!

                Nu ik erover denk, ik heb er ook een keer een akoestische gitaar mee opgenomen en dat was ook erg mooi.

                Viel sjpass damit, ik kan ze je van harte aanbevelen !
                Last edited by berolios; 26-10-10, 17:46.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                Working...