Grand Piano Yamaha c7 welke microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by Sound-Check
    Grootmembraam gaat het niet worden, die c414 heb ik al eens geprobeerd, krijg ik heel erg veel andere geluiden erbij, helaas want het zijn wel goede mics, die ik ook ergens anders voor zou kunnen gebruiken.

mijn voorkeur gaat uit naar de miniatuurtjes van dpa, waarschijnlijk wordt het de micset 3521 van dpa. er zitten in dat setje namelijk ook magneetjes bij, waardoor ik ook closed lid kan versterken.

Maar zou graag nog eens van iemand horen wat de ervaringen met de dpa'tjes zijn.

mvg
    Als je met C414 andere geluiden er bij krijgt, zal je dit naar alverwaarschijnlijkheid met andere microfonen ook hebben.
    Dit doet vermoeden dat het probleem niet bij de microfoon ligt, maar bij deze die achter de knoppen staat of de microfonen verkeerd plaast. De C414 is gewoon een standaard voor vleugelpiano's live
    Last edited by frederic; 13-10-10, 09:33.

Comment

• Sound-Check
      • Oct 2010
      • 8

Tja geen mens is feilloos, ikzelf sta achter de knoppen en kan ik je zeggen dat ik heel wat variaties heb geprobeerd en heb in deze variaties nuances aangebracht. Waarschijnlijk omdat het podium klein is en er relatief veel monitor kabaal is heb ik dat probleem met deze microfoons.

dan roep je natuurlijk direct andere setting andere opstelling van de monitor, volume naar beneden etc etc. nou vertrouw me, heb veel heel veel geprobeerd. ben nu echt toe aan de volgende stap.

mvg
      Sounds Good

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Grootmembraam gaat het niet worden, die c414 heb ik al eens geprobeerd, krijg ik heel erg veel andere geluiden erbij, helaas want het zijn wel goede mics, die ik ook ergens anders voor zou kunnen gebruiken.

mijn voorkeur gaat uit naar de miniatuurtjes van dpa, waarschijnlijk wordt het de micset 3521 van dpa. er zitten in dat setje namelijk ook magneetjes bij, waardoor ik ook closed lid kan versterken.

Maar zou graag nog eens van iemand horen wat de ervaringen met de dpa'tjes zijn.

mvg
        Ik gebruik ze redelijk vaak meestal 3 voor een grand piano maar 2 kan ook . De 4091 is ook bruikbaar en ook de 4099 . Ik denk alleen dat je dan de versie die wat gevoeliger is nodig hebt . Ik heb zelf 10 4099's maar dan de versie voor blazers en andere lawaai schoppers . Het zelfde geldt voor de 4091 . Ik heb er daar ook behoorlijk veel van maar wederom de modellen voor de wat luidere instrumenten .
        Als er een drummer in de buurt van de piano staat is het schipperen wat je ook gebruikt .
        Eventueel eens een keer contact zoeken met de importeur van MB micro's
        Ik heb daar een jaar of 3 geleden een keer een tech met een set MB's speciaal voor piano mee gemaakt en dat was toch ook meer dan ok .
        Zeker daar er een nogal luide drummer in dat bandje zat .

De laatste keer dat ik een piano moest uitversterken heb ik een nog veel betere micro gebruikt (geen drummer was wat makkelijker) de DPA4007 maar die heb je niet voor 1000 euro en zeker niet de set die ik heb (6 stuks gematched).
        Last edited by Timo Beckman; 13-10-10, 10:08.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

@Timo kun je debevestigings beugels voor de DPA4099 eenvoudig verwisselen? Vb voor viool, trompet enz...

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by frederic
            2 DPA's zul je waarschijnlijk niet hebben voor 1000€
            Een stereopaar van KM184 ook niet.
            1100,- voor stereopaar KM184 is geen heel groot verschil met budget (maar ik zou sowieso huren).
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Maar zou graag nog eens van iemand horen wat de ervaringen met de dpa'tjes zijn.mvg
              Sja, Hoe staat je C7 opgesteld, hoever staat de klep open,
              wat straalt er allemaal tegen de klep (je mikes in).

Ik merk dat ik ook voorbij ging aan veel van je info in
              je start van het topic, maar deze vragen blijven wel interessant.

M.b.t. je laatste vraag; ik heb wel wat van DPA (ben jaloers op Timo
              en kan DPA van harte aanraden, het is gewoon echt een A+ merk.

grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Ik heb dat een tijd geleden eens gedaan met een PZM aan de klep geplakt en dat ging niet onaardig.
                Nou was dat een Realistic van Fl. 100,00, dus dat is niet zo'n super referentie.
                Maar wellicht dat een serieuze PZM wel zou kunnen werken, heeft iemand dat al eens getest?
                Diezelfde PZM achterop een piano werkt ook niet verkeerd.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Voor piano kom je niet veel DPA tegen. Het is wel de rols roys voor andere instrumenten live.
                  Waarom hebben ze dan speciaal een audio-dvd gemaakt met hun microfoons op een grand piano in verschillende opstellingen en in verschillende stijlen?

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Ik heb een setje Earthworks SR-25's... een mic waar ik echt wel van onder de indruk ben, zeker als je naar de prijs kijkt...

Echt geweldig voor grand piano en voor heeeel veel andere zaken (OH bijv, helemaal tegek)... hele mooie transient response... matched pair voor 1000 euro... zeker een keer proberen... j
                    Last edited by moderator; 19-10-10, 05:49.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by Waveform
                      Waarom hebben ze dan speciaal een audio-dvd gemaakt met hun microfoons op een grand piano in verschillende opstellingen en in verschillende stijlen?
                      Als ik fabrikant zou zijn van microfonen zou ik ook een promotie DVD maken waarmee ik wil aantonen dat mijn producten goed werken. Dit heeft niks te maken met het objectief benaderen van live versterking voor accoustische piano.

Comment

• stamgast
                        • Feb 2010
                        • 253

Als ik fabrikant zou zijn van microfonen zou ik ook een promotie DVD maken waarmee ik wil aantonen dat mijn producten goed werken. Dit heeft niks te maken met het objectief benaderen van live versterking voor accoustische piano.
                        Als het even kan gebruik ik ook dpa's voor een vleugel. Maar ik ben broadcaster en als de klep van de vleugel open staat komt de zaalversterking er vaak niet mee weg. In dat geval gebruiken we vaak de 414-en.
                        Wat ik ook een keer heb afgetakt en waar ik erg blij mee was waren twee KM-105's.
                        Maar dpa's zijn wel erg mooie microfoons om vleugels mee op te nemen in ieder geval.

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

Ik hoor verschillende mensen over die DPA 4061. Waar bevestigen jullie die mic's? Tussen de klankgaten en de snaren of zo met magneetjes?

Ik ben erg gecharmeerd van de klank van de c414 maar ik vind ze wat lomp in een vleugel, ben altijd bang dat ze omdraaien en op de snaren belanden (ik heb om die rede ook al verschillende klemmen kapot gedraaid omdat ik ze te strak wou hebben). Zeker in het geval dat een vleugel in en uit gechancheerd wordt gebruik ik zeker geen c414's.

Meestal gebruik ik zelf 2 leuk condensatortjes (KM184, Audix SCX, AKG C451 of met minder budget Oktava'tjes). 1 op het midden en hoog en een op het laag (lekker ver naar achteren). Ik monteer de mic's op K&M piano klemmen of een K&M tafelklem met een zwanenhalsje ertussen (werkt erg goed). Voor het laag stop ik nog wel eens een PCC of PZM onder de laag snaren.

Moet het echt hard op de monitor dan wil ik nog wel eens een SM58 gerold in een doekje in een van de klankgaten stoppen.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by cobi
                            Waar bevestigen jullie die mic's? Tussen de klankgaten en de snaren of zo met magneetjes?
                            Op onderstaande manier met bijgeleverde magneetvoetjes

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Ok, hoe is de laagweergave van die DPA's qua feedback gevoeligheid?

Kan je ze een beetje 'aan' zetten op monitors?
                              Last edited by moderator; 19-10-10, 05:44.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Dipje maken rond de 2K voor monitoren en gaan is mijn persoonlijke ervaring.

Comment

Working...