Drumstel live

Collapse

X
- 

Daar waar het kan gebruik ik en een trigger en een microfoon voor de basdrum, dat is het mooiste qua klank bij metal. In kleine ruimtes en met een half drumstel (lees 1 kick) gebruik ik het liefste de trigger. Met een volledig drumstel is enkel microfoons een goede optie. Het is mijn ervaring dat zeker met de extreem snelle death/black en thrash bands op een enkele kick dit live als een pudding in elkaar zakt. Dit ook omdat zeker de helft van de metaldrummers als een stel wijven die pedalen aaien om maar voldoende snelheid te halen. Voor de triggers gebruik ik ddrum-pro met een alesis d4 module, die overigens ook alleen maar geschikt is voor de basdrum. de rest klinkt voor geen meter. voor de tick draai ik er wat rond de 400 - 500 Hz in en rond de 3kHz - 4kHz, vaak ook nog een beetje rond de 12kHz. Dit alles natuurlijk geheel afhankelijk van de zaal.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
- 

Ja, bij die D4 modules heb je nog weleens kicks die wat laag missen en wat te kort zijn, (ja ook bij extreme metal bestaat er zoiets als een kick die te kort is) dan is het fijn om er ook een mic bij te hebben. Overigens zijn die samples uit de D4/DM5 een van de dingen die ik daarom nog wel eens juist een langere decay geef met de TD.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
- 

Comment

wat draai je er dan in?
 wat draai je er dan in?

...
...

Comment