Advies gevraagd Yamaha 01v96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by frederic
    Bij de gewone octopre heb je maar adat out. (Deze is dus niet bruikbaar voor extra analoge outputs)
    Ook zitten 2 van de 8 mic-inputs aan de voorkant. Als je die dus in een rack plaatst is dat wel vervelend.

Bij de dynamic versie heb je dus zowel adat in/out + comp/limiter
    Sorry, ben vergeten te kijken voordat ik typte; in onze MKI zat altijd een ADAT kaart waarmee je zowel in als out kon! Deze optie heeft de MKII niet helaas.
    Eigenlijk moet je op zoek naar een occasion MKI. Dat scheelt je een hoop geld en is net zo goed! En anders toch maar die met dynamics als het je verder niet uit maakt.
    Last edited by MusicSupport; 18-09-10, 01:48.
    d&b Audiotechnik

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Originally posted by josdeboer
      Wellicht kan iemand me nog wel 1 dingetjes uitleggen.
      Ik heb nu meerdere subgroepen aangemaakt en deze naar bus 1-2 of whatever gestuurd.
      Waarom is het volume verschil een stuk lager als ik naar een bus stuur en een stuk hoger als ik gewoon naar S(tereo) stuur?
      De faders staan allemaal op 0 afgeregeld en aan de master zitten we ook niet, ook geen effecten op de master, dus wat is het verschil?
      Op een 01V96 zitten twee schalen onder de faders: een witte en een donkerblauwe. Kanaalfaders gaan op de witte (zoals analoog heb je nog 10dB boven 0 beschikbaar) De subgroepen gaan op de blauwe schaal (want het is een submix waar je alleen maar zachter mee hoeft te kunnen; het is een tussenstap). Als je dus een bron direct naar LR stuurt en een bron via een bus naar LR en je zou de bus op de witte schaal op 0dB zetten dan velies je 10dB.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...