Nieuwe Set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

sjonge jonge.,..

De stones en Ac/Dc zijn bandjes die de installaties gratis aangeboden krijgen , om zoveel mogelijk mannen zoals ons over de streep te trekken.. ( zie je wel, de Stones spelen er ook mee...)

De naamsbekendheid en rider gevoeligheid van een set boeit ook geen hond, want Nederlands belangrijkste PA-Verhuuder heeft een EigenMerk (synco) dat alle riders al jaren in de wind slaat, en dat in het begin ook door niemand werd herkend.

je wilt als PA-verhuurder precies 3 dingen..
    - lage aanschafwaarde
    - weinig onderhoud en defecten, en waar nodig snelle en deugdelijke reparaties
    - veel verhuurklussen draaien tegen een zo hoog mogelijke prijs.

En degene die mij hier op het Forum vertelt dat ze drie keer in de maand voor de Stones extra materiaal moeten verschepen naar Australie, of Zuid-Amerika, of tenminste daar hun materiaalbuffer voor aangeschaft/uitgebreid hebben... nou ja, die zullen we maar met een korreltje zout nemen.

Er zijn zelfs techneuten die een systeem in maart kompleet afbranden, maar er in mei 1001% achter staan, puur en alleen omdat ze een paar klanten hebben gevonden waar ze het aan kunnen slijten. Ohja , in april wisselde hij van werkgever......

Comment

• btvmaarten
      • Jun 2004
      • 56

Nu het dan toch over EV gaat, als je een leuke set wilt hebben kijk dan eens naar de XF toppen in combinatie met een Xcn top met een X-line sub( 3 x) erbij, dit wel per kant. erg leuk setje klinkt goed in het midden en fris in het hoog, het laag is erg indrukwekkend..

Ev is een goed systeem en erg opkomend en telkens meer gebruikt in de markt, ook bij grote evenementen en concerten. zeker betaalbaar en in heel nederland zitten genoeg bedrijven om bij te huren als je groter gaat dan 3000 man, Wij draaien met 4 x Xf top (2 per kant) 12 X-line bassen (6 per kant) 15000 man en dan heb je op 150 meter nog steeds een super geluid.

gr maarten
      Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• TimoB
        • Oct 2008
        • 38

Originally posted by M'Elodie
        Om de heel eenvoudige reden dat F1 geen line array is. Niet dat line array perse beter is. Maar wel veel eenvoudiger in opbouw.
        Absoluut fout! Een stadioncluster kan binnen een kwartier gevlogen worden. Zonder losse boutjes, pinnetjes, etc. Dat zie ik bij een line array nog niet gebeuren

Daarnaast is het systeem veel beter te schalen en te richten.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by btvmaarten
          ....
          Ev is een goed systeem en erg opkomend en telkens meer gebruikt .......
          \

volgens mij toerde Aerosmith in 1990 al met MT4, maar dat kan aan mij liggen...En de s-200 is nog steeds onovertroffen, al wordt deze niet meer gemaakt..

Comment

• Noobie
            • Dec 2007
            • 223

Originally posted by btvmaarten
            Nu het dan toch over EV gaat, als je een leuke set wilt hebben kijk dan eens naar de XF toppen in combinatie met een Xcn top met een X-line sub( 3 x) erbij, dit wel per kant. erg leuk setje klinkt goed in het midden en fris in het hoog, het laag is erg indrukwekkend..

Ev is een goed systeem en erg opkomend en telkens meer gebruikt in de markt, ook bij grote evenementen en concerten. zeker betaalbaar en in heel nederland zitten genoeg bedrijven om bij te huren als je groter gaat dan 3000 man, Wij draaien met 4 x Xf top (2 per kant) 12 X-line bassen (6 per kant) 15000 man en dan heb je op 150 meter nog steeds een super geluid.

gr maarten
            15000 man, met 4 toppen? hmm dus 12 toppen is arena vol.... moet echt niet gekker worden. (of toch een 0 teveel?)

Comment

• flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

Originally posted by salsa
              Dit is toch ook Elektronische Pop/Dance?

Waarom speelt AC/DC, the Stones, Rammstein dan niet met F1?

Dave
              omdat rammstein met het nieuwe K1 systeem van Lacoustics draait dat is pas (van horen zeggen en de prijs) helemaal waanzinnig..
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

En zo wordt dit zomaar een heel interessant topic

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by 4AC
                  En zo wordt dit zomaar een heel interessant topic

Mvg,

Teun
                  juist niet, het wordt weer een " kijk eens , ik heb de langste piemel " - topic..

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by MacGyverSounds
                    juist niet, het wordt weer een " kijk eens , ik heb de langste piemel " - topic..
                    Daar heb je een punt, maar...
                    Ik zie eindelijk weer eens een discussie tussen de merken in de top van de markt. En een vergelijk tussen line-array en conventioneel.

Sorry maar dat vindt ik nou juist interessant

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• M'Elodie
                      • Oct 2006
                      • 148

Originally posted by TimoB
                      Absoluut fout! Een stadioncluster kan binnen een kwartier gevlogen worden. Zonder losse boutjes, pinnetjes, etc. Dat zie ik bij een line array nog niet gebeuren

Daarnaast is het systeem veel beter te schalen en te richten.
                      Hmm in mijn mening is het juist omgekeerd, het enige voordeel van pointsource stadion systemen is horizontale schaalbaarheid. Maar qua ruimte en daarmee ook een zekere zichtlijn en een veel verder worp heeft in mijn mening line array de voorkeur.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by M'Elodie
                        precies: net als Meyer met Metallica. Puur en alleen voor commerciële en marketing reden. Net als de XL8 voor Big Mick.

Uiteindelijk zijn het toch nog maar een handvol grote verhuurbedrijven die de klus doen. En allemaal hebben ze stapels en stapels zwarte kasten van een of ander gerenommeerd merk. Elke merk heeft daardoor zo zijn eigen klanten cq bekende namen die ze "mis"bruiken voor reclame/marketing doeleinden.
                        als je de riders van de grotere bands goed leest zul je merken dat die commerciële activiteit best ver gaat, sommige bands willen ook in de aanliggende zalen geen ander merk meer dan het sponsor-merk..

Meyer en Metallica hebben een andere historie, komt van de monitoren.
                        De heren Metallic hebben de UM-1 ontdekt, en kwamen erachter dat dat ding harder en zuiverder ging dan hetgeen er tot dan toe was neergegooid. Kan me niet indenken dat Helen iets weggeeft, behalve een biertje op de beurs...

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Die gehaktballen waren ook prima te doen na een dagje dolen in frankfurt . By the way klopt dat type nummer niet betreffende die monitor volgens mij gaat het om de MJF212a . Dat kreng heb ik een keer gehoord . Niet te tillen en vol open wil je hem niet zetten . Dan heb je echt een serieuze front set nodig wil je er nog boven uit komen .

Comment

• btvmaarten
                            • Jun 2004
                            • 56

Originally posted by Noobie
                            15000 man, met 4 toppen? hmm dus 12 toppen is arena vol.... moet echt niet gekker worden. (of toch een 0 teveel?)

Ja sorry, beetje last van grootheids waanzin, sorry 3 t/m 5000 man moet het zijn met 2 Xf (farfield) en 2 Cn nearfield) toppen per kant en 6 basjes. 15000 is verdeeld over het terein met nog een area erbij dus dan heb je zeker het dubbelen. sorry had het beter moeten verwoorden.
                            en zeker niet een nul teveel, verkeerd aantal was mijn fout
                            Last edited by btvmaarten; 22-08-10, 15:14.
                            Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Timo Beckman
                              Die gehaktballen waren ook prima te doen na een dagje dolen in frankfurt . By the way klopt dat type nummer niet betreffende die monitor volgens mij gaat het om de MJF212a . Dat kreng heb ik een keer gehoord . Niet te tillen en vol open wil je hem niet zetten . Dan heb je echt een serieuze front set nodig wil je er nog boven uit komen .
                              De 212 is een nieuwere monitor, metallic toert al iets langer...
                              de UM1 was ook in eerste instantie voor de oefenruimte, geloof ik..
                              maareh, BOT,

diegene die sneller 36 kastjes kan vliegen dan 12 kastjes liegt harder dan een paard kan lopen, volgens mij. En diegene die net een oplegger vol hout naar de Stones in Brazilie heeft gestuurd ook.

Topic was nieuwe set, en er werden Riders van Gerenommeerde Artiesten aangehaald. Nou ken ik iemand die iemand kent, die ooit een klus gedaan heeft met iemand die iemand kent die ooit bij PinkFloyd de lichtshow gedaan heeft. Voor alle duidelijkheid : de grote klussen in Nederland worden door 2 of 3 grote bedrijven gedaan. De rest mag dan wel een compleet Rider-van-Metallica-proof-Systeem hebben staan in zn schuurtje , ik waag me te betwijfelen of dat systeem vaak de deur uitgaat.

Conclusie :
                              sjonge jonge.,..

De stones en Ac/Dc zijn bandjes die de installaties gratis aangeboden krijgen , om zoveel mogelijk mannen zoals ons over de streep te trekken.. ( zie je wel, de Stones spelen er ook mee...)

De naamsbekendheid en rider gevoeligheid van een set boeit ook geen hond, want Nederlands belangrijkste PA-Verhuuder heeft een EigenMerk (synco) dat alle riders al jaren in de wind slaat, en dat in het begin ook door niemand werd herkend.

je wilt als PA-verhuurder precies 3 dingen..
                              - lage aanschafwaarde
                              - weinig onderhoud en defecten, en waar nodig snelle en deugdelijke reparaties
                              - veel verhuurklussen draaien tegen een zo hoog mogelijke prijs.

En degene die mij hier op het Forum vertelt dat ze drie keer in de maand voor de Stones extra materiaal moeten verschepen naar Australie, of Zuid-Amerika, of tenminste daar hun materiaalbuffer voor aangeschaft/uitgebreid hebben... nou ja, die zullen we maar met een korreltje zout nemen.

Er zijn zelfs techneuten die een systeem in maart kompleet afbranden, maar er in mei 1001% achter staan, puur en alleen omdat ze een paar klanten hebben gevonden waar ze het aan kunnen slijten. Ohja , in april wisselde hij van werkgever......
                              Aanvulling op bovenstaand :
                              - lage transportkosten, dwz zo weinig mogelijk kubbs en tons vrachtwagen spenderen aan de eindset. ( in gewoon nederlands : lichtgewicht , geen ampracks, en op eurobreedte stapelen)
                              Last edited by Gast1401081; 22-08-10, 16:48.

Comment

• salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

Klinkt als NEXO...

Dave
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...