Hallo,
zoals m'n nickname laat vermoeden, ben ik op zoek naar een nieuwe set.
Wat zoek ik juist :
Ik zoek iets dat universeel inzetbaar is, zowel voor een rock-folk optreden,
een electro-live act als voor het zwaardere werk (uiteraard in andere configuraties).
Wij draaien als sinds jaar en dag op een coventioneel systeem,
wellicht daarom ben ik ook geen echte fan van line array.
Mede omdat we de set gaan gebruiken voor een publiek van 300 tot 3000 personen, lijkt me een line array niet de ideale oplossing.
Indien een line array echt van toepassing is, kunnen we immers altijd inhuren. Lijkt me beter dan mee te doen aan de line array 'hype' en die verkeerd te gebruiken. Daarnaast ben ik ook niet altijd te vinden voor de klank van (midsize) line-arrays, meestal met 8" low mid drivers (tenzij je dan weer 12 kasten per kant hangt, wat niet altijd mogelijk is)
Zoals gezegd wil ik de set kunnen inzetten voor kleinere evenementen (PA's van 300-500 personen) als voor grotere events (fuiven - optredens tot 3000 personen)
concreet dacht ik aan het ARCS systeem van L'Acoustics (8 tops, 6 subs):
Enkele vragen bij dit systeem:
- hoe groot is het verschil tussen de SB218 en SB28 ( 3 oude voor 2 nieuwe ?)
- gezien het bestaan van de LA8 en LA4, komer er nog updates uit voor XTA's, BSS' en lake processoren ?
- kan je combineren ? LA48 op XTA en LA8 bv in 1 systeem
- ARCS bestaan al iets langer dan dV-dosc, dV-dosc is nu 'vervangen' door Kara, iemand die een zicht heeft op het verder bestaan van ARCS ?
naast ARCS, heeft iemand een alternatief ?
Ik zou het liefst een set 2dehands kopen; nieuwe meyer JM-1P valt dus zo goed als af.
weet iemand iets over Adamson SX-reeks
(ook redelijk oud)
iemand suggesties ?
zoals m'n nickname laat vermoeden, ben ik op zoek naar een nieuwe set.
Wat zoek ik juist :
Ik zoek iets dat universeel inzetbaar is, zowel voor een rock-folk optreden,
een electro-live act als voor het zwaardere werk (uiteraard in andere configuraties).
Wij draaien als sinds jaar en dag op een coventioneel systeem,
wellicht daarom ben ik ook geen echte fan van line array.
Mede omdat we de set gaan gebruiken voor een publiek van 300 tot 3000 personen, lijkt me een line array niet de ideale oplossing.
Indien een line array echt van toepassing is, kunnen we immers altijd inhuren. Lijkt me beter dan mee te doen aan de line array 'hype' en die verkeerd te gebruiken. Daarnaast ben ik ook niet altijd te vinden voor de klank van (midsize) line-arrays, meestal met 8" low mid drivers (tenzij je dan weer 12 kasten per kant hangt, wat niet altijd mogelijk is)
Zoals gezegd wil ik de set kunnen inzetten voor kleinere evenementen (PA's van 300-500 personen) als voor grotere events (fuiven - optredens tot 3000 personen)
concreet dacht ik aan het ARCS systeem van L'Acoustics (8 tops, 6 subs):
Enkele vragen bij dit systeem:
- hoe groot is het verschil tussen de SB218 en SB28 ( 3 oude voor 2 nieuwe ?)
- gezien het bestaan van de LA8 en LA4, komer er nog updates uit voor XTA's, BSS' en lake processoren ?
- kan je combineren ? LA48 op XTA en LA8 bv in 1 systeem
- ARCS bestaan al iets langer dan dV-dosc, dV-dosc is nu 'vervangen' door Kara, iemand die een zicht heeft op het verder bestaan van ARCS ?
naast ARCS, heeft iemand een alternatief ?
Ik zou het liefst een set 2dehands kopen; nieuwe meyer JM-1P valt dus zo goed als af.
weet iemand iets over Adamson SX-reeks
(ook redelijk oud)
iemand suggesties ?

Comment