Nieuwe Set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by moderator
    Dus hoe de markt tegen een product aankijkt is nonsens.....ik ga ff opnieuw beginnen met m'n NIMA studie materiaal.
    Nee, er staat F1 wordt gezien als een dance systeem.
    Funktion-One is niet enkel geschikt als een dance systeem.

Daarvoor vindt ik het live gewoon té goed. En dat dit niet voor iedereen geldt, dan snap ik. Iedereen zijn/haar mening en smaak.

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 15-08-10, 11:04.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by 4AC
      Nee, er staat F1 wordt gezien als een dance systeem.
      Funktion-One is niet enkel geschikt als een dance systeem.

Daarvoor vindt ik het live gewoon té goed. En dat dit niet voor iedereen geldt, dan snap ik. Iedereen zijn/haar mening en smaak.

Mvg,

Teun
      Hoe een systeem door ´de markt´ gezien wordt is toch waar het in dit geval allemaal om draait?
      Het is dan vreemd dat je dat nonsens noemt.
      F1 wordt als dance systeem gezien waardoor rider acceptatie waarschijnlijk een nog groter probleem zou geven als bij Vision Acoustics.
      De eerste (denkt) men te kennen, de tweede komt binnen twee maanden op de markt en dus kunnen nog weinig er een mening over hebben.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen F1 en speakers gebouwd door Ivo?

F1 komt op de markt met speakers= niet gekend -> zeer duur -> niet rider vriendelijk -> geen vraag naar. Ze willen zichzelf naast grote merken zetten, maar dit kunnen ze nooit bekomen.

Ivo maakt speakers= niet gekend = Inzetbaar bij goedkope klussen= Wel potentiele groei mogelijkheden, kwaliteit: goed.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

F1 is wel degelijk vraag naar, vooral in de dance scene is F1 zeer populair.
          Misschien dat Ivo zijn marketing minder goed is dan de marketing van F1?

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Originally posted by MusicXtra
            Originally posted by Nieuwe_set
            Ik heb de bouw op de voet gevolgd van je set, heel mooi werk !
            Versta mij niet verkeerd, uw set heeft ongetwijfeld een betere klank dan de meeste sets, maar zonder 'bekende naam' is dat soms wel een probleem.

De meeste jobs zijn 'rider gebonden'.
            Een externe sound engineer van iets nieuws overtuigen is niet altijd eenvoudig... jamergenoeg.
            Let op mijn woorden, over een jaar is dit 'probleem' getackeld.
            Naar ik heb begrepen kan je wel behoorlijke pijn in je kop van dit systeem overhouden... ;-)

Wel een spannende opmerking Sander... Ben je op zoek naar een producent? Of ga je het zelf in productie nemen?

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Nieuwe_set
              • Aug 2010
              • 6

Function One is geen optie,

zoals reeds vermeld, is de klank te specifiek en niet neutraal genoeg.
              Ik heb het geluk gehad er al een paar keer mee te mogen werken.
              De klank op zich is zeker niet mis ! Allerminst voor de zwaardere (elektronische) muzieksoorten (Drum'n bass, electro-house, ...)
              Maar niet echt bruikbaar voor rock e.d.. Ik zou die set ook niet durven gebruiken voor een bedrijfsevent (ieder z'n smaak natuurlijk, maar meest organisatoren willen iets strak die zo weinig mogelijk aandacht trekt).
              Even gechecked op een paar riders die ik nog liggen heb, daar komt F-1 ongeveer voor 20 % op voor (meestal voor elektronisch live-acts of DJ's ).

EAW is idd ook een optie,
              echter zit er niemand bij ons in de buurt die een (grote) EAW stack heeft.

D&B heb ik eerlijk gezegd geen persoonlijke ervaring mee,
              al een paar keer gehoord, soms super ! soms enorm slecht ....

D&B is dan weer niet geschikt voor dance veronderstel ik ? (op Les Ardentes in Luik was er een Dance zaal met D&B ... geluid kwam totaal niet over zoals het moest - kan natuurlijk aan de instelling gelegen hebben... V-Dosc in de zaal ernaast was er dan weer los over )

Comment

• Junior
                • Jan 2010
                • 114

The prodigy gebruikt ook D&B dus dan zal het vast wel goed kunnen klinken voor elektronische muziek

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ik denk dat je D&B en L Acoustics naast elkaaar moet horen. Metr die merken zit je bij alle soorten klussen goed.
                  De restwaarde is ook OK.

Tenminste als je de centen hebt om te investeren.
                  Dit soort sets moet minimum elke week in gebruik zijn om te renderen.

Comment

• rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

Function One is geen optie,

zoals reeds vermeld, is de klank te specifiek en niet neutraal genoeg.
                    Ik heb het geluk gehad er al een paar keer mee te mogen werken.
                    De klank op zich is zeker niet mis ! Allerminst voor de zwaardere (elektronische) muzieksoorten (Drum'n bass, electro-house, ...)
                    Maar niet echt bruikbaar voor rock e.d.. Ik zou die set ook niet durven gebruiken voor een bedrijfsevent (ieder z'n smaak natuurlijk, maar meest organisatoren willen iets strak die zo weinig mogelijk aandacht trekt).
                    Even gechecked op een paar riders die ik nog liggen heb, daar komt F-1 ongeveer voor 20 % op voor (meestal voor elektronisch live-acts of DJ's ).

EAW is idd ook een optie,
                    echter zit er niemand bij ons in de buurt die een (grote) EAW stack heeft.

D&B heb ik eerlijk gezegd geen persoonlijke ervaring mee,
                    al een paar keer gehoord, soms super ! soms enorm slecht ....

D&B is dan weer niet geschikt voor dance veronderstel ik ? (op Les Ardentes in Luik was er een Dance zaal met D&B ... geluid kwam totaal niet over zoals het moest - kan natuurlijk aan de instelling gelegen hebben... V-Dosc in de zaal ernaast was er dan weer los over )
                    Ik daag je uit om een keer op ons F1 systeem een band te mixen... Momenteel ben ik de enige Funktion verhuurder in Nederland die dit systeem op live klussen neerzet. Iedere keer zie ik weer het zelfde: techs komen met grote ogen en hartkloppingen binnen, en staan met een big smile achter de tafel. Een jaartje of 2 geleden had ik een F1 Res 5 systeem op een forumdag neergezet inclusief band, volgensmij waren de gebruikers destijds vol lof.

Maargoed, D&B wordt zo af en toe toegepast in de dance. Het KAN zeker los gaan op die muziek! Maar helaas zijn de meeste D&B systeemtechs voornamelijk theatergericht, en regelen het dus ook veels te braaf in. Maar onlangs heb ik een Q-systeem gehoord op een technofeest, dat ging best goed hoor... (= een understatement)

Comment

• Nieuwe_set
                      • Aug 2010
                      • 6

Originally posted by rolanddeg
                      Ik daag je uit om een keer op ons F1 systeem een band te mixen... Momenteel ben ik de enige Funktion verhuurder in Nederland die dit systeem op live klussen neerzet. Iedere keer zie ik weer het zelfde: techs komen met grote ogen en hartkloppingen binnen, en staan met een big smile achter de tafel. Een jaartje of 2 geleden had ik een F1 Res 5 systeem op een forumdag neergezet inclusief band, volgensmij waren de gebruikers destijds vol lof.

Maargoed, D&B wordt zo af en toe toegepast in de dance. Het KAN zeker los gaan op die muziek! Maar helaas zijn de meeste D&B systeemtechs voornamelijk theatergericht, en regelen het dus ook veels te braaf in. Maar onlangs heb ik een Q-systeem gehoord op een technofeest, dat ging best goed hoor... (= een understatement)
                      Het zal zeker niet onmogelijk zijn,
                      daar ben ik van overtuigd! langs de andere kant, iedere keer opnieuw sound engineer ervan overtuigen dat F1 wel geschikt is om hun artiest op af te mixen ... lijkt me geen leuk vooruitzicht.
                      Bovendien is F1 overpriced (mijn persoonlijke mening).

Puur van economische standpunt is F1 ook niet zo interessant als je die typische F1 klanten niet hebt (dat voordeel heb je natuurlijk wel als jij de eerste was in Nederland). Bovendien is F1 heel moeilijk 2dehands te vinden en zoals eerder gezegd zijn de nieuwprijzen op z'n mist exuberant te noemen.

Versta me dus niet verkeerd, F1 is zéker een goed systeem. Maar in mijn ogen niet economisch rendabel genoeg (wat op z'n minst even belangrijk)

Het probleem wat je aanhaalt met 'typische D&B' technieker kan idd kloppen,
                      helaas heb ik zo'n systeem dan nog niet optimaal gehoord.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik nodig je uit om de 29e eens bij mij te komen luisteren....

Comment

• rolanddeg
                          • Nov 2004
                          • 337

Het zal zeker niet onmogelijk zijn,
                          daar ben ik van overtuigd! langs de andere kant, iedere keer opnieuw sound engineer ervan overtuigen dat F1 wel geschikt is om hun artiest op af te mixen ... lijkt me geen leuk vooruitzicht.
                          Bovendien is F1 overpriced (mijn persoonlijke mening).

Puur van economische standpunt is F1 ook niet zo interessant als je die typische F1 klanten niet hebt (dat voordeel heb je natuurlijk wel als jij de eerste was in Nederland). Bovendien is F1 heel moeilijk 2dehands te vinden en zoals eerder gezegd zijn de nieuwprijzen op z'n mist exuberant te noemen.

Versta me dus niet verkeerd, F1 is zéker een goed systeem. Maar in mijn ogen niet economisch rendabel genoeg (wat op z'n minst even belangrijk)

Het probleem wat je aanhaalt met 'typische D&B' technieker kan idd kloppen,
                          helaas heb ik zo'n systeem dan nog niet optimaal gehoord.
                          Duidelijk verhaal! Ik begrijp je beargumentatie

Als je een goed ingeregeld D&B systeem wilt horen zou ik Idak in Etten-Leur even bellen... Deze hebben massa's D&B staan en doen er alles mee, van theater tot rock tot dance/hardcore. Op het Spijkenisse festival (27, 28 en 29 augustus) zet W&G waarschijnlijk weer een stapel D&B weg voor pop/rock. Klinkt ook ieder jaar weer als een dijk.

Comment

• TimoB
                            • Oct 2008
                            • 38

Om toch even op het F1-verhaal in te haken: F1 heeft in NEDERLAND het imago alleen voor dance geschikt te zijn. Dit komt omdat het merk destijds in de dance-scene is geïntroduceerd. Door zijn cleane sound is het in deze wereld omarmd, maar heeft dankzij de populariteit in de dance-scene ervoor gezorgd dat enkelen denken dat het niet voor live geschikt is. Het tegendeel is waar... Velen gingen u voor, om er een paar te noemen: jamiroquai, massive attack, moloko, underworld, chemical brothers en ian brown bijvoorbeeld. Een veel gehoorde vraag in andere landen is: Is F1 wel voor dance geschikt (omdat het in die landen met name live wordt gebruikt)?

Grappig trouwens: De naam Funktion-One komt van een muzikantengrapje: The funk is on the one!

De opmerking wat betreft niet-neutrale sound vraagt om opheldering overigens?!

P.S. Hoi Roland

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Originally posted by TimoB
                              Om toch even op het F1-verhaal in te haken: F1 heeft in NEDERLAND het imago alleen voor dance geschikt te zijn. Dit komt omdat het merk destijds in de dance-scene is geïntroduceerd. om er een paar te noemen: jamiroquai, massive attack, moloko, underworld, chemical brothers en ian brown bijvoorbeeld. Een veel gehoorde vraag in andere landen is: Is F1 wel voor dance geschikt (omdat het in die landen met name live wordt gebruikt)?

P.S. Hoi Roland

Dit is toch ook Elektronische Pop/Dance?

Waarom speelt AC/DC, the Stones, Rammstein dan niet met F1?

Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• M'Elodie
                                • Oct 2006
                                • 148

Originally posted by salsa
                                Dit is toch ook Elektronische Pop/Dance?

Waarom speelt AC/DC, the Stones, Rammstein dan niet met F1?

Dave
                                Om de heel eenvoudige reden dat F1 geen line array is. Niet dat line array perse beter is. Maar wel veel eenvoudiger in opbouw.
                                Behalve AC/DC die voor de rauwe klank van EV gaan. Wat denk ik met F1 wel eens heel wat beter zou kunnen zijn, maar ja niet dat engelse sausje heeft.

Comment

Working...