Martin H3T+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by dexter
    15 a 20m redden wij met onze gewone Martin audio kasten ook front loaded.
    Dan moeten de H2 en H3 toch wel een stukje verder komen lijkt me.

Ik ga dit weekend eens op pad met de H2 dat is een H3 zonder de extra laag speaker, ben heel benieuwd wat ze in de openlucht doen.

Dat ze dat halen begrijp ik maar het gaat erom of de klank dan nog goed is... Ik haal wel honderd meter met een frontloaded topkastje alleen wat hoor je nog na die afstand
    Na 20 meter veranderd de klank van de H3 toppen aanzienlijk, en dat komt inderdaad door de brede spreiding die ze hebben.
    De kast is ook eigenlijk voor installatie doeleinden gemaakt en Martin Audio zegt zelf ook dat het geen long throw top is, dit itt bijvoorbeeld een W serie top.

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Hallo

Gister op een buiten evenement de H2 gebruikt in combinatie met een F215 per kant.
      H2 gaat harder dan 1 f215 en klinkt een stuk frisser dan F215.

Klank valt na 15a 20m aardig in elkaar, het hoog draaft wel door maar vooral het mid valt redelijk snel weg.

Wat ik me nog afvraag zou je een H2 echt als top boven set baskasten kunnen plaatsen of gaan ze dan snel over de zeik met live werk?
      En als je nu meerdere H2 toppen gebruikt hoe kun je ze dan het beste stacken op elkaar of toch naast elkaar en eventueel met tussenruimte?

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by dexter
        Hallo

Gister op een buiten evenement de H2 gebruikt in combinatie met een F215 per kant.
        H2 gaat harder dan 1 f215 en klinkt een stuk frisser dan F215.

Klank valt na 15a 20m aardig in elkaar, het hoog draaft wel door maar vooral het mid valt redelijk snel weg.

Wat ik me nog afvraag zou je een H2 echt als top boven set baskasten kunnen plaatsen of gaan ze dan snel over de zeik met live werk?
        En als je nu meerdere H2 toppen gebruikt hoe kun je ze dan het beste stacken op elkaar of toch naast elkaar en eventueel met tussenruimte?
        Als je het echt goed wilt weten zou je het eens aan Timo Beckman kunnen vragen (hier op het forum) of bellen met Martijn Verkerk bij TM Audio...

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Specs voor de f215

[LEFT][FONT=Humanist521BT-Light][FONT=Humanist521BT-Light]technical specifications[/FONT]
          [/FONT][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman]TYPE Two-way passive reflex with dual bass drivers.[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]FREQUENCY RESPONSE (5) 45Hz-18kHz ± 3dB[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]-10dB @ 40Hz[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]DRIVERS 2 x 15” (380mm)/3” (75mm) voice coil,[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]neodymium magnet LF drivers[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]1.4” (35mm) exit HF compression driver[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]RATED POWER (2) 800W AES, 3200W peak[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]RECOMMENDED AMPLIFIER 600W-1500W into 4 ohms[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]SENSITIVITY (6) 101dB[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]MAXIMUM SPL (7) 128dB continuous, 134dB peak[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]NOMINAL IMPEDANCE 4 ohms[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]DISPERSION (-6dB) 80° horizontal, 50° vertical[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]CROSSOVER 1.4 kHz passive[/FONT][/LEFT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]ENCLOSURE 180 litre, multi-laminate birch ply[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman]Specs voor de H2[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman]TYPE Two-way active/passive trapezoid Hybrid
          [/FONT]
          [/FONT]
          [/FONT][LEFT][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman]TM[/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman]
          [LEFT]
          [/FONT]
          [/FONT][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman][FONT=Humanist521BT-Roman]fully horn-loaded[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]FREQUENCY[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]RESPONSE (1) 150Hz-18kHz ± 3dB[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]DRIVERS 10" (250mm) mid driver[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]1" (25mm) exit compression driver[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]RATED POWER (2) MF/(MF + HF): 300W AES, 1200W peak[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]HF: 60W AES, 240W peak[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]RECOMMENDED MF/(MF + HF): 400-650W[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]AMPLIFIER HF: 100-400W into 4 ohms[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]SENSITIVITY (3) MF/(MF + HF): 104dB, HF: 106dB[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]MAXIMUM SPL (4) 127dB continuous, 133dB peak[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]NOMINAL IMPEDANCE MF/(MF + HF): 8 ohms[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]HF: 8 ohms[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]DISPERSION (-6dB) 70º horizontal, 40º vertical[/FONT][/LEFT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]CROSSOVER 150Hz active, 2kHz passive/active[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman]Ik ken beide toppen niet en heb er nog niet mee gewerkt maar ik hoop dat je niet beide toppen gecombineert hebt daar je dan wel een paar dingen op je processor zult moeten doen zeker als ze beide een overlap hebben in het te bestrijken gebied .[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman]Ik heb ze dus nog nooit gehoord of gemeten maar je ziet dat de x-over gebieden op beide toppen niet matchen . Daarbij zal een dubbel geladen 15" top een ander fase gedrag hebben dan een 10"top . [/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]Martin is een van de merken waar ik graag mee werk maar het zomaar combineren van types gaat wel het eea betekenen qua processing .[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman]Dit is dus een van de voordelen van een merk als meyer daar (op een paar uitzonderingen na gelaten bv de CQ of een line array) ze het zelfde fase gedrag hebben .[/FONT]

[FONT=Humanist521BT-Roman]Nog iets . Als je buiten staat kun je beter voor een horn geladen systeem gaan maar dan wel een serieus type . Voor de zwaardere klussen kun je beter naar W8c W8 of aanverwante types gaan . Die zijn er voor gebouwd hoewel de standaard settings van Martin niet altijd kloppen .[/FONT]
          [FONT=Humanist521BT-Roman]vb. hiervan Volgens de Martin settings kunnen de wsx en de w8cs over het volledige bereik gecombineerd worden . Als je beide kasten na meet zie je dat ze niet fase gelijk zijn (kan ook niet maar dat terzijde) dus moeten er qua x-punt en delay's dingen veranderen . Doe je dit niet staan ze op een aantal punten 180 graden uit fase[/FONT]

[/FONT]
          [/FONT][/FONT]
          [/FONT]
          [/LEFT]

Comment

Working...