Martin H3T+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by frederic
    Ergonomisch gezien zou ik ze niet nemen.
    Dat woord bestond nog niet toen die versterkers op de markt kwamen.
    Ik zou voor Lab Gruppen gaan, Lab 4000 of FP6400 op de subs, Lab2002 of FP3400 op het mid en een Lab 1600 of FP2600 op het hoog.
    Heb je totaal nog geen 30 kg aan versterkers in je rack zitten en toch heel veel power tot je beschikking.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RenéE
      • Oct 2006
      • 291

Kleine reminder: het ging om een installatieklus en gewicht is geen issue.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by RenéE
        Kleine reminder: het ging om een installatieklus en gewicht is geen issue.
        maakt niet uit. De restwaarde van een goede lichte versterker ligt veel hoger dan een blok lood. Als je ziet hoeveel ze nog vragen voor een Crest 9001, is dat maar een fractie van wat hij nieuw heeft gekost.
        Reden: niemand die een mobiele PA heeft wil een blok lood meesleuren op een klus als het anders kan.

Wij hebben er ook nog twee staan. Wel ze blijven daar staan.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by DJ Antoon
          Je bedoelt net andersom, tot dat de elco's redelijk opgeladen zijn, dan blijft hij erin.

Mocht je hiermee problemen hebben, dan heb ik daar een erg nette oplossing voor. Met dat er tussen blijft elke 16A automatische zekering erin. Word regelmatig gebruikt met een 9001 + 2x 8001 + 7001 op 1x 16A groep. Zonder probleem.

Je moet dan niet meer proberen om ze vol uit te sturen, het houd bij 16A continu wel een keer op!
          Doel was om een zwaar rek in een kleine locatie te kunnen gebruiken, bij een grotere klus gaan er 2x 16A groepen op.
          idd, ze moeten opgeladen zijn.

PS, welke oplossing heb je hiervoor? Misschien kan ik ze dan nog plaatsen bij ons jeugdhuis hier in de buurt.
          Ik zal ze niet verkopen, want ze brengen toch niks meer op en ze hebben te veel geld gekost in de tijd.

Comment

• RenéE
            • Oct 2006
            • 291

Grappig, ik zou jouw redenatie eerder omgekeerd toepassen. Je zegt dat ze spotgoedkoop worden aangeboden met als hoofdreden het gewicht, dan lijkt het mij juist een interessante aankoop.

(En met die alsmaar stijgende koperprijzen is zo'n lompe bak straks misschien wel goud geld waard.)

Een oplossing die redelijk vaak gebruikt wordt is een aantal vermogensweerstanden in serie met de netvoeding die na het opladen van de elco's overbrugd worden door een relais.
            Last edited by RenéE; 11-08-10, 10:39.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by RenéE
              Grappig, ik zou jouw redenatie eerder omgekeerd toepassen. Je zegt dat ze spotgoedkoop worden aangeboden met als hoofdreden het gewicht, dan lijkt het mij juist een interessante aankoop.

(En met die alsmaar stijgende koperprijzen is zo'n lompe bak straks misschien wel goud geld waard.)

Een oplossing die redelijk vaak gebruikt wordt is een aantal vermogensweerstanden in serie met de netvoeding die na het opladen van de elco's overbrugd worden door een relais.
              Ik heb al veel mensen horen veranderen van het idee "vaste installatie"

Comment

• Waveform
                • Dec 2009
                • 321

Ik volg net dezelfde redenering als ReneE. Voor het geld van 1 Lab FP10000Q kan je al bijna je volledige rack vullen met Crest amps. Die amps geven enorm veel druk en klinken geweldig.

Crest 4801 op het hoog, 7001 op het mid en 8001 op het laag. Dan kan je 2x 2 toppen aansturen zonder ooit vermogen te kort te komen.

PS: Moest je dan toch veranderen van het idee "vaste installatie". Een rekje met 3 versterkers in is ook perfect hanteerbaar. Ik heb al vaker Crest ampracks ergens bovenop gestacked.

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Volgens mij ging het over Martin Toppen

Heb zelf de H3 toppen gehad.
                  Kunnen inderdaad erg goed klinken zowel voor live als discotheek werk.
                  Houd er wel rekening mee dat de kasten niet zo ver dragen hooguit 15 tot 20 meter en dan ga je al flinke verschillen horen.

Voor installatie helemaal een perfecte kast.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Hansound
                    Volgens mij ging het over Martin Toppen

Heb zelf de H3 toppen gehad.
                    Kunnen inderdaad erg goed klinken zowel voor live als discotheek werk.
                    Houd er wel rekening mee dat de kasten niet zo ver dragen hooguit 15 tot 20 meter en dan ga je al flinke verschillen horen.

Voor installatie helemaal een perfecte kast.
                    Die Martins gaan toch wat verder hoor. Zeker als je ze koppelt.
                    Het zijn hoorngeladen kasten.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

PS, welke oplossing heb je hiervoor? Misschien kan ik ze dan nog plaatsen bij ons jeugdhuis hier in de buurt.
                      Misschien beter om even een e-mail te sturen naar mijn forum naam @home.nl. Of zoek op marktplaats daar kom je iets van me tegen als je bijv. op crest inrush zoekt.
                      Word teveel off-topic anders.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Die Martins gaan toch wat verder hoor. Zeker als je ze koppelt.
                        Het zijn hoorngeladen kasten.
                        Deze kasten koppelen niet, en ze dragen niet ver, heb er uren mee lopen stoeien samen met TM-audio.
                        Als je er twee naast elkaar zet heb je een mooie brede afstraling maar schiet je nog geen meter verder.

Comment

• bogaert-y
                          • Nov 2006
                          • 53

Originally posted by Hansound
                          Deze kasten koppelen niet, en ze dragen niet ver, heb er uren mee lopen stoeien samen met TM-audio.
                          Als je er twee naast elkaar zet heb je een mooie brede afstraling maar schiet je nog geen meter verder.

@Hansound: Hoe ver ben jij geraakt met deze set?
                          Moet een 15-20m lukken?

groeten,

Yannick

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by bogaert-y
                            @Hansound: Hoe ver ben jij geraakt met deze set?
                            Moet een 15-20m lukken?

groeten,

Yannick
                            Als je 20 meter als maximum aanhoud dan zit je goed.

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

15 a 20m redden wij met onze gewone Martin audio kasten ook front loaded.
                              Dan moeten de H2 en H3 toch wel een stukje verder komen lijkt me.

Ik ga dit weekend eens op pad met de H2 dat is een H3 zonder de extra laag speaker, ben heel benieuwd wat ze in de openlucht doen.

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

Aan de mensen met ervaring met de kast: uit mn blote kop gezegd hebben die dingen een afstraling van 70 graden op papier. Hoe pakt de afstraling in de praktijk uit? Vooral ook spectraal bekeken? Raak je buiten de 70 graden in eerste instantie alleen wat tophoog kwijt of is het direct al een stevig stuk dat je kwijtraakt? Hoe gedraagt de kast zich onder de 1K qua afstraling?
                                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...