SAC Software Audio Console

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Het zou wel interessant kunnen zijn op voorwaarde dat het:
    - lage aanvaardbare latency heeft voor live toepassingen.
    - Software stabiel is.

Eventjes vlug rekenen:

octopre MK2: 385/stuk x 4: 1540
    Computer: +/- 1800€
    Interface: RME Raydat: 570
    Software: 500€

Flightcase: +/-250€

Totaal: 4660.

Reken dan nog een patshpanneel bij en je komt aan +/- 5000€

Comment

• ACSlater
      • Oct 2007
      • 57

Originally posted by frederic
      Het zou wel interessant kunnen zijn op voorwaarde dat het:
      - lage aanvaardbare latency heeft voor live toepassingen.
      - Software stabiel is.

Eventjes vlug rekenen:

octopre MK2: 385/stuk x 4: 1540
      Computer: +/- 1800€
      Interface: RME Raydat: 570
      Software: 500€

Flightcase: +/-250€

Totaal: 4660.

Reken dan nog een patshpanneel bij en je komt aan +/- 5000€
      Ja of je kunt, zoals ik, op de goedkope tour:
      -2e hands pc, e8500, 2 gig ram, 750gb in 19" case €320
      -2e hands 19" lcd €75
      -2e hands RME hdsp 9652 €250
      -Behringer ada8000 €185 p/s x3 = €555
      -Software $500 = €388,38

totaal ongeveer €1590, voor 24 in en uitgangen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by ACSlater
        Ja of je kunt, zoals ik, op de goedkope tour:
        -2e hands pc, e8500, 2 gig ram, 750gb in 19" case €320
        -2e hands 19" lcd €75
        -2e hands RME hdsp 9652 €250
        -Behringer ada8000 €185 p/s x3 = €555
        -Software $500 = €388,38

totaal ongeveer €1590, voor 24 in en uitgangen.
        Idd, je kunt vloeken ook.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

In ieder geval ik ben zeker dat dit de toekomst is.
          Gewoon met een fingertouch screen de faders en knoppen bedienen.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Easy on the TS guys! ACSlater is enthousiast want het is iets wat precies aansluit bij zijn wensen! Ook zijn "budget" oplossing werkt voor zijn band prima; ook al zit er Behringer in.

Voor de diehard "mixer met knoppen" geluidsmannen is het niet alles nee.

De 6 Stereo Auxen vind ik dunnetjes; kijkende naar bijv. de M7CL waar ze mee willen concureren. Ook ik heb liever het gevoel van fysieke knoppen. En de reclame is typisch Amerikaans en onzinnig. Consoles afmiepen die meer kunnen voor meer geld (logisch!) en je eigen product presenteren als alleskunner terwijl het zeker zijn beperkingen heeft. Maar daar moet je even doorheen prikken.

Het idee is zeker goed en zal een basis voor de huidige en toekomstige digitale consoles zijn. Je kan als console bouwer focussen op goede preamps die een superbe A/D conversie hebben en digitaal naar een krachtige computerverwerkings eenheid gaan.
            En waarom dan net als Digico een eigen processor ontwikkelen terwijl Intel/AMD/IBM megakrachtpatsers van processors bouwen die via een juist stuk software (zonder Windows graag) stabiel sneller en meer berekeningen kunnen maken!

Grappig aan de gebruikte OctoTube's van ART is dat de versie in hun rack precies omgedraaid zijn t.o.v. de productfoto's op de website van ART...

Hoe zijn de Reverbs/Delays?
            Last edited by MusicSupport; 16-07-10, 01:45.
            d&b Audiotechnik

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by MusicSupport
              Hoe zijn de Reverbs/Delays?
              Tja, ram er een fatsoenlijke commerciele VST (convolution?) reverb of zelfs de Lexicon Native VST plugins in en je bent klaar toch?
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by JeroenVDV
                Tja, ram er een fatsoenlijke commerciele VST (convolution?) reverb of zelfs de Lexicon Native VST plugins in en je bent klaar toch?
                Zijn die gratis dan? Dit zou ook mijn keuze zijn. Maar wat zit er standaard bij en hoe klinkt het....
                Als ze net zo beroerd zijn als die van menig Digico dan komt er dus weer geld bij...
                d&b Audiotechnik

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by MusicSupport
                  Zijn die gratis dan? Dit zou ook mijn keuze zijn. Maar wat zit er standaard bij en hoe klinkt het....
                  Als ze net zo beroerd zijn als die van menig Digico dan komt er dus weer geld bij...
                  Van goedkoop tot duur uiteraard. Zijn prima gratis reverbs die beter klinken dan menig reverb in een stevige digitale tafel. Maar de Wave Arts Masterverb klinkt bijvoorbeeld ERG goed en kost 150 dollar, ook niet de kop. Kun je dus zo gek (of niet gek) maken als je wil.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Het systeem kan op het podium blijven staan en er kan met een cat5 of over wifi, op afstand worden gemixt.
                    Op dat moment liggen mijn gaines wel op het podium buiten handbereik. Helaas moet ik ook hier soms wel eens ingrijpen bij zanger(essen) van sommige bands. Heb vaak niet de ruimte en tijd om steeds tussen FOH en stage te rennen om even een gain aan te passen.

Een digitale mengtafel kan ik ook (indien nodig maar nog nooit gedaan) met WiFi/CAT5 bedienen maar daarvan kan ik dan ook de gain regelen vanaf de computer op afstand met de software van de mengtafel.

Natuurlijk mag jij enthousiast zijn over dit systeem en als het voor jullie zo werkt is dat ook prima. Verwacht alleen niet dat iedereen hier even enthousiast is als jij omdat er gewoon andere (betere) gewenste werkmethodes zijn en gereedschap is. Denk dat je het commentaar niet moet zien als afkraken maar als kritisch kijken naar.
                    Last edited by vasco; 16-07-10, 14:14.

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Je hebt een pc met Windows nodig, een geluidskaart met adat in en uitgang, en een preamp met adat in en uitgang.
                      Mijn systeem zit in een rackcase, heeft een RME hdsp 9652 geluidskaart en daarop zijn drie Behringer ada8000 preamps aangesloten met een toslink kabel. Dat zijn 24 in en uitgangen. Het Windows systeem is gestript en optimaal afgesteld zodat het zo stabiel mogelijk draait. De software zelf is maar een paar mb groot en zo goed geprogrammeerd dat het daar eigenlijk nooit aan zal liggen. Als je echt niet zonder faders kunt dan kun je natuurlijk een usb of midi faderpack aansluiten. Voor meer info kun je natuurlijk altijd de site van de ontwikkelaar bekijken. SAWStudio by RML Labs
                      Jaja, mixen in Windows, geloof me, dat is niet wat je wilt. Zolang ze Outlook nog niet 100% kunnen laten werken gaat dit ook niet werken. Dan heb ik nog liever een behringer mixertje.

En inderdaad zoals al door andere forum leden werd geroepen: Hoe zit het met Latency, de multi, ruimte besparing en de kosten. Voor hetzelfde geld (RME kaarten met een aantal goede (dus geen behringer) preamps) koop je ook een kant en klare stabiele oplossing van Yamaha, Roland, Allen&Heath....
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Als je echt in de zaal wilt zitten met een laptop kan je beter een 01v/96, LS9, Roland, Yamaha DME, Allen&Heath iDR of mijn part een BSS Soundweb kopen en dat via wifi of cat5 besturen. Dit is vele malen stabieler. Met een tweedehands pc en Windows Vista ga je niet gelukkig worden.

De Yamaha DME's en Soundwebjes kan je compleet zelf programmeren. In het geval van een netwerk van Soundweb modules heb je zelfs nog de mogelijkheid tot local inputs.
                        Last edited by cobi; 16-07-10, 15:39.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Volgens mij is dit een cursus moeilijk doen.
                            Als ik kijk hoe afhankelijk ik ben van mijn mengpaneel dan moet ik er dus echt niet aan denken dat het al of niet functioneren afhangt van een Windows computer en al zeker niet van draadloze verbindingen. Ervaring heeft geleerd dat vooral die laatste nooit 100% bedrijfszeker zijn.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Ik heb het filmpje nog eens bekeken. Er zijn twee dingen die ik me wel afvraag:

Er zijn nogal wat knoppen/lijsten die zodanig klein zijn dat je er volgens mij heel makkelijk met dikke vingers naast zit. In de demo maakt het niet heel veel uit van welk kanaal de werking van bv een eq wordt getoond. Maar als je in de praktijk ernaast zit dan moet je dus eerst in het geopende scherm controleren welk kanaal je aan het bewerken bent... Dus je kijkt nog minder naar je stage.

Als je je vinger (dikke) niet direct op de fader knop plaatst (en dat geldt ook voor eq sliders, aux controlers, etc) 'snapt' de faderknop dan naar die positie/stand of bedien je hem dan met je vinger naast de knop (net zoals je op een fysieke tafel ook je vinger onder of boven de knop kan hebben). Als het het 'snap' verhaal is dan ga je met heel veel zweet in de handen die presentator schuiven: als je ook maar even naast de knop zit ga je dit enorm horen...

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by vasco
                                Op dat moment liggen mijn gaines wel op het podium buiten handbereik. Helaas moet ik ook hier soms wel eens ingrijpen bij zanger(essen) van sommige bands. Heb vaak niet de ruimte en tijd om steeds tussen FOH en stage te rennen om even een gain aan te passen.

Een digitale mengtafel kan ik ook (indien nodig maar nog nooit gedaan) met WiFi/CAT5 bedienen maar daarvan kan ik dan ook de gain regelen vanaf de computer op afstand met de software van de mengtafel.

Natuurlijk mag jij enthousiast zijn over dit systeem en als het voor jullie zo werkt is dat ook prima. Verwacht alleen niet dat iedereen hier even enthousiast is als jij omdat er gewoon andere (betere) gewenste werkmethodes zijn en gereedschap is. Denk dat je het commentaar niet moet zien als afkraken maar als kritisch kijken naar.
                                Bij dat soort systemen is het de bedoeling dat de gain ook wordt geregelt via software

Comment

Working...