Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Behringer

Hallo,

Als ik over dit forum ga zie ik heel vaak in een gear list staan:
    Behringer (niet het beste)
    ofzo, nou vraag ik me af; in Behringer echt zo slecht of zijn dat maar vooroordelen?

Jurre Zijlstra
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by jurrikka
    Hallo,

Als ik over dit forum ga zie ik heel vaak in een gear list staan:
    Behringer (niet het beste)
    ofzo, nou vraag ik me af; in Behringer echt zo slecht of zijn dat maar vooroordelen?

Jurre Zijlstra
    Ik heb verschillende behringer toestellen gehad :
    MX 8000, EQ 2496, UB 1832 FX, Xenyx 1222 FX en nog één of andere compressor.
    Geen enkel toestel voldeed aan de vereisten en hetgeen ze voorstellen bij Behringer .
    Krakende faders ( net uit de doos ) mute knopjes die het niet doen, metering klopt niet en het ergste van al ....
    De mengtafels klinken voor geen meter...
    Er zijn mensen die er tevreden mee zijn , maar mijn eisen liggen namelijk hoger
    sis
    Last edited by sis; 22-06-10, 15:18.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Tehringer is met een T, geen B

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Originally posted by frederic
        Tehringer is met een T, geen B
        Nee joh, de B staat voor 'bah' of 'brom'

Opzich ben ik altijd wel blij met de Behringer C-2, wat voor het geld gewoon een goede microfoon is.
        Maar DI's enzo (DI-20 bv.) doen 'pssssssssss' en reutelen zo nu en dan. Toen ik laatst zo'n Behringer verving door zo'n ouwe Stage-Line DI was het direct stil, hahaha.

Comment

• EVfreak
          • Jan 2006
          • 146

Ook reeds enkele toestellen gehad van Behringer...
          Heb zo een speakerprocessor gehad enkele jaren geleden,deze is op nog geen jaar tijd (binnen de garantieperiode gelukkig) maar 3 keer terug binnen geweest voor allerlij problemen zoals knoppen die opeens tijdens gebruik alle werk weigeren, of de display die er opeens genoeg van heeft,of data die niet opgeslagen kan worden,... en zo nog wat verdere narigheden. Wat de deur dicht heeft gedaan is dat hij plotseling tijdens gebruik op één High output (boven de 1.6kHz) waar de drivers op stonden het volledige signaal gooide. Een hoogdriver is daar niet zo gek van
          Gelukkig zit in mijn topkasten nog als beveiliging een condensator tussen de beide hoogdrivers. Heb het ding hierna héél snel verkocht. Het is dan ook meteen de laatste Behringer geweest die ik gekocht heb.
          Ook nog EQ's gehad waar de frquenties niet van klopten,led's die uitvielen of slecht contact maakten,...

Het verschil merk je meteen als je met Behringer werkt en je dan eens iets degelijks onder handen krijgt. De prijs zit ergens

Comment

• Caspero
            • Oct 2006
            • 65

D'r zijn heel veel mensen die het merk behringer onterecht de schuld geven van hun eigen onkunde... Maar als je daar doorheen kijkt blijft er ook niet erg veel over hoor Al zitten er hier en daar vast wat betere dingen tussen (ddx3216 heb ik naar redelijke tevredenheid gebruikt)

Uiteindelijk is het waar naar z'n geld, kost weinig, doet weinig, en in 'slechte' handen helemaal niets

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Als je bij de bakker komt en er ligt een brood te koop voor 8 cent, denk je dan ook:
              echt zo slecht of zijn dat maar vooroordelen?
              De Behringer producten functioneren wel, maar zijn niet echt goed.
              Ik heb een ADA8000 en die doet het gewoon al 2 jaar.
              Mijn monitor versterkers brommen op dat ding, als ze via de multi lopen.
              Als ze direct op de tafel aangesloten zitten, ook via die multi, niet. (6 trafo'tjes lossen het op, maar toch....)
              Toegegeven, heeft ook met de versterkers te maken, mijn nieuwe setje heeft er nl. geen last van.
              De gain regelaars doen niet veel van 0 tot 9 en dan van 9 naar 10 ineens alles.
              De DI100 doet zijn werk, maar klinkt hooguit redelijk, is zeker geen BSS. Kost ook maar 10% van een BSS

Comment

• Stevengos
                • May 2010
                • 106

Hmm, ben het met de meeste reacties wel eens. Beringer ben ik ook niet zo'n fan van (vooral als ik hele leudieke verhalen tegenkom die niet zo echt professioneel overkomen van behringer). Maar wat ik wel is heb gehoord is dat in sommige theaters wel o.a. mixers van behringer worden gebruikt. (zijn dat dan de duurdere mixers/producten van behringer???) Heeft iemand hier ook wel is een behringer in een theater voorbij zien komen, waarbij de 'kwaliteit' goed genoeg was voor een theater?
                Last edited by Stevengos; 22-06-10, 16:48. Reason: even de tekst wat beter uit z'n verf laten komen :)
                De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Behringer? (Spreek uit: Bèhringdzjur) Dat is vét duur spul man, kijk alleen al naar de naam...

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

laatst een BCF2000 besteld (er moet geen geluid door denk je dan)

De eerste werkte niet zo uit de doos, de vervanging rammelde toen ik hem uit de doos nam. Lekker mijn geld teruggevraagd.

Als je Behringer budget hebt, kijk dan eerst eens op de 2de hands markt.
                    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• remco_k
                      • Sep 2002
                      • 325

Originally posted by jurrikka
                      is Behringer echt zo slecht of zijn dat maar vooroordelen?
                      Beide zijn deels waar.

Valt me op dat er in dit topic maar weinig positiefs over Behringer wordt vermeld. Dus neem ik die taak even op me:

Ze maken aardig spul voor het geld - maar niet vergelijkbaar met spullen in het professionele segment.
                      Als je er lief mee omgaat, is het apparaat lief voor jouw

Wij hebben in de studio hier en daar wat spulletjes staan van Behringer.
                      Ik neem er even een paar uit:
                      Powerplay HA4600 - headphone versterker. Beest van een ding.Gaat loeihard zonder vervorming. Kost weinig. Dit ding zie je dan ook bij mening grotere landelijke radio stations. (net zoals sommige andere Behringer apparaten).
                      Diverse kleine Behringer mixertjes. Werken in de eerste instantie prima. Geluid is prima. Maar na een jaar (stilstaan/werken) kraken de EQ pots en de HPF switches. Eerlijk is eerlijk: datzelfde maak ik ook mee met de veel duurdere SoundCraft mixers.
                      Terug naar Behringer: we hebben ook nog ergens een composer pro in het rack hangen. Ook daarvan zijn de pots na een jaar of 4 niet erg lekker meer. Maar dat probleem heb ik bij de duurdere limiters ook.
                      Nadeel van de composer pro is dat het compressen en limiten gewoon niet zo lekker klinkt als bij een duurdere. Dat is dan ook het grootste "probleem" wat is op te lossen door het ding met mate in te zetten. Ik gebruik voornamelijk de expander, en daar ben ik dan weer tevreden over.

Even over die BCF2000 van een paar posts eerder: ik ken een heleboel mensen die heel erg blij zijn met het ding. DOA's komen nou eenmaal voor. Bij Behringer maar ook bij elk ander merk.

Jullie zullen mij Behringer de hemel niet zien inprijzen, maar compleet bashen is wat mij betreft ook niet nodig.
                      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Stevengos
                        • May 2010
                        • 106

Ok remco, behringer geeft inderdaad niet altijd een slecht of vervormd geluid. Waar ik eerder tegenaan loopt bij Behringer is de 'houdbaarheid' van een product en hoe de hardware geassembleerd is. Idd heb je bij bepaalde andere producten van andere merken ook wel dezelfde ongein, maar wel in redelijk mindere mate dan de goedkopere merken zoals behringer, althans ik hoor er veel minder over. (mocht ik ernaast zitten, dan sta ik open voor kritiek, en verstuur het dan het liefst via de mail, om zo topicvervuilling te krijgen)
                        De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Heb gemengde ervaringen met Behringer.
                          Ben begonnen met een Ultracurve die ik niet fijn vond werken en in korte tijd twee keer voor reparatie weg is geweest.

Kabeltester CT100. Niets op aan te merken. Handig bij het opsporen van onderbrekingen in de kabel.

DCX2496
                          Tweetal in gebruik gehad.Alle twee kort na aankoop terug voor reparatie.
                          Daarna nog geen uitval weer gehad terwijl ze niet altijd onder ideale omstandigheden worden gebruikt, stoffige omgeving.
                          Heb nu nog eentje.
                          Nadeel - Klank is niet geweldig, gebruik ze enkel voor 100V installaties.
                          - Geheugen is snel vol.

ECM8000.
                          Al een aantal jaren in gebruik. Nooit problemen mee gehad.
                          Zie hem vaker bij gerenommeerde technici.(quote: Doet zijn werk, niet erg als hij valt of wordt gejat heb voor een paar tientjes een nieuwe.)
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

Over mijn totale verhuurlijst gezien heb ik niet veel van Behringer:
                            [LIST][*]DI100 DI boxjes: betrouwbaar en doen hun werk. [FONT=Verdana][FONT=Verdana][*]D120 DI boxjes: gaan ruisen zodra ik -10 of -20 verzwak.[/FONT][/FONT][FONT=Verdana][FONT=Verdana][*][LEFT]DX 1000; persoonlijk niet mijn favoriete dj tafel maar voor low budgetklusjes wel aardig. Ik ben benieuwd naar de opvolger; de DX 2000.[/LEFT][*]MXB 1002; het zelfde verhaal. Ook voor de lowbudget klusjes aan consumenten.[*][FONT=Verdana][FONT=Verdana]DEQ 2496; 1 keer gechrashed (waarschijnlijk te lage netspanning), laten repareren en daarna stabiel. Verder leuk apparaat.[/FONT][/FONT][*]CT100; gewoon een goeie kabeltester.[*][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana]MDX 2200; Aardig instappertje maar natuurlijk geen vergelijk met mijn Focusrite Compounders [FONT=Verdana][FONT=Verdana][*]LC 2412: in het begin softwaregezeik gehad maar na inruil met nieuwe update no problems.[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/LIST][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana]In de Dutchview wagens gebruiken ze vrolijk Behringer Midi controllers. En Ampco heeft rackjes met Eurorack RX12020FX.[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]

De allereerste compressors, gates en de-noisers (de zwarte serie) waren geweldige apparaten. En de Combinator multi-band compressors, ook een oude serie, zijn nog steeds populair.

Zoals al een paar keer is genoemd; alle waar naar zijn geld. Sommige produkten van Behringer zou ik never nooit nie kopen maar andere zijn redelijk gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
                            Life is what you make it

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Gewoon luisteren en nogmaals luisteren.
                              Als je schrikt van wat je hoort, dan weet je genoeg,
                              toch?
                              Ook ik begon ooit met wat Behringer spul.
                              Machtig prachtig spul, gratis ruis, brom en nog meer
                              meuk waar niet mee te werken valt.

Wat verwacht je van een DAF en wat van een Mercedes?
                              Ik kies dan voor een Opel, Ford of VW. Met dat middensegment
                              kun je overal aankomen.
                              Behringer staat gewoon overal op de NO to go lijst,
                              behalve dan bij de DJ bij de voetbal of de band op een bruiloft.

Daar kom ik dan ook niet graag......

grtz
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...