Meyer versus SoundProjects

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ik kan uit eigen ervaring niets dan lof geven over SP apparatuur. Altijd goed geluid mee gehad.
    Een keer (schollepop op scheveningse strand) niet mooi, maar dat was MI oneigenlijk gebruik .

Ik weet dat Meyer leuk, mooi, geweldig is. Maar een zaal met een goed gekozen SP set is niets mis mee. Je hebt het zelf beluisterd. Je budget blijft beter heel. Wat wil je nog meer?
    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by showband
      ik kan uit eigen ervaring niets dan lof geven over SP apparatuur. Altijd goed geluid mee gehad.
      Een keer (schollepop op scheveningse strand) niet mooi, maar dat was MI oneigenlijk gebruik .

Ik weet dat Meyer leuk, mooi, geweldig is. Maar een zaal met een goed gekozen SP set is niets mis mee. Je hebt het zelf beluisterd. Je budget blijft beter heel. Wat wil je nog meer?
      Je moet de afschrijvingstermijn en restwaarde ook rekenen.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by frederic
        Je moet de afschrijvingstermijn en restwaarde ook rekenen.
        ik ben meer voor de verkrijgbaarheid van spareparts enzo...

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
          Tja bij Meyer is dat zeker geen probleem

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

De enige reden waarom ik voor SP zou kiezen is het budgetair aspect bij aankoop.
            Maar als dat er niet zou zijn, zou ik geen minuut twijfelen: meyer

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Ik gebruik eigenlijk vrijwel altijd SoundProject systemen, van klein tot groter. X-acten, SP2´s, SP3´s, SP4´s en sinds kort ook de nieuwe series SPX, evenals de Dreamline. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd erg goede resultaten kan behalen met de sets. Je moet er uiteraard voor zorgen dat je voor de gelegenheid een goede setup bij je hebt, maar dat is met alle merken wel zo. Ik vind het merk een behoorlijke consistentie hebben tussen alle verschillende types en daardoor is goed te voorspellen hoe een bepaalde set zal werken op een bepaalde locatie.

Ik moet echter toegeven dat ik met verschillende Meyer sets ook altijd wel erg goede resultaten heb gehaald de keren dat ik die heb gebruikt. Dus wat dat betreft zou dat ook een goede keuze kunnen zijn. Maar ja de prijzen verschillen wel behoorlijk in mijn ogen en dat is voor mij indertijd ook de bepalende factor geworden bij de keuze voor een set.

Of er veel verschil is in service en verkrijgbaarheid van spares weet ik niet. Ik heb eigenlijk nog nooit echt stukken gehad met mijn sets in al die jaren. Ook heb ik een zeer goede relatie met een grote leverancier, en dus altijd goede service ontvangen.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Originally posted by MacGyverSounds
                SOUND PROJECTS Main Office
                Karperweg 16
                1317 SN Almere
                The Netherlands

Meyer Sound Laboratories, Inc.
                2832 San Pablo Avenue
                Berkeley, CA 94702
                USA

Denk je werkelijk dat meyer markant beter bereikbaar is voor service(delen) voor nederlandse theaters?

ik begrijp voorliefdes, maar niet iedereen hoeft gelijk het duurste spul. En ik ken genoeg SP sets die tientallen jaren geld opbrengen.
                lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by showband

[/U][/B]Denk je werkelijk dat meyer markant beter bereikbaar is voor service(delen) voor nederlandse theaters?

.
                  nope, het gaat mij om het bestaan van spareparts. En niet over 5 jaar horen : sorry, kunnen we niet meer leveren, koop maar een nieuwe set.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

wil er even een forumlid met naam en toenaam een geval noemen dat sound projects "sorry, kunnen we niet meer leveren, koop maar een nieuwe set." vermeld heeft na vijf jaar?

Volgens mij leveren ze diverse ontwerpen al langer dan dat.

Als je nu SA of andere zakelijk raar opererende bedrijven gaat dissen soit. Maar SP zit gewoon net materiaal te leveren. Met nette service.

Meyer is een topmerk fijn. En op dit forum gaat het er soms hard aan toe bij vage bedrijven. (denk aan het hoffman draadje) Doe ik ook aan mee. Maar ik kom voorlopig alleen goed terugverdienende werkende sets tegen van SP met tevreden gebruikers. En in deze crisistijden vind ik het raar dat een forumlid die kennelijk de moeite genomen heeft om serieus een luistertest met meyer en SP heeft gedaan tegen verhalen aanloopt waarin het lijkt dat SP na vijf jaar zegt "sorry, kunnen we niet meer leveren, koop maar een nieuwe set." Er vreten ook bij SP mensen brood van.

Met hun X-act monitors hebben ze trouwens wat mij betreft een norm gezet.
                    lekker belangrijk!

Comment

• GKO
                      • Jan 2009
                      • 11

Je vergelijkt 2 verschillende ontwerpen met elkaar. Natuurlijk zal 1 van de 2 geschikter zijn voor de toepassing en dus beter klinken zolang er goede produkten voor de uitvoering van het ontwerp gebruikt worden.

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

vorig jaar een set van Sound projects gehuurd bij een grote verhuurder en dat was een warm bad. men dacht mee met de klant en ging zelfs eigen afspraken verzetten om onze (beetje lastige) vraag te kunnen beantwoorden.

da's toch ook wel heel prettig, dat je collega's hebt met dezelfde sets die elkaar snappen en uit de brand kunnen helpen.

draaide toen met sp4 subs en die deden meer dan waar ze voor bedoeld waren, had met 2 stuks meer dan genoeg headroom over om een dreigend duwend laag over 60 meter in een straat te verspreiden vanaf een rijdende corsowagen.

dat zijn mijn 5cts... meyer heb ik verder geen ervaringen mee.

Comment

• FullRack
                          • Jun 2010
                          • 1

Wat een oeverloos geleuter!!

Ik krijg nog service op producten bijna 20jaar geleden bij SP gekocht.
                          Hoezo dan "koop maar iets nieuws na 5 jaar".
                          De Sound Projects mannen maken ontzettend goed klinkende degelijke spullen die voldoen aan de tech specs die ze opgeven.
                          Een Nederlands bedrijf met ongekende service.

Trouwens je oren en bankrek. hebben je toch al verteld welke beslissing te nemen!!

Comment

• JohanH
                            • Mar 2010
                            • 98

100% akkoord.. het wordt hier trouwens tijd dat de moderators op zulke topics sneller ingrijpen (er zijn er hier zo een paar bezig). Want het komt toch altijd op hetzelfde neer. Iedereen vindt "zijn" materiaal het "beste"....

USE THE RIGHT EQUIPMENT FOR THE JOB WITHIN THE BUDGET

En bij deze... I rest my case

Originally posted by FullRack
                            Wat een oeverloos geleuter!!

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

[QUOTE=FullRack;537882]Wat een oeverloos geleuter!!

Ik krijg nog service op producten bijna 20jaar geleden bij SP gekocht.
                              Hoezo dan "koop maar iets nieuws na 5 jaar".
                              Een Nederlands bedrijf met ongekende service.
                              QUOTE]

volkomen mee eens, ik deel je ervaring

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

Originally posted by JohanH
                                100% akkoord.. het wordt hier trouwens tijd dat de moderators op zulke topics sneller ingrijpen (er zijn er hier zo een paar bezig). Want het komt toch altijd op hetzelfde neer. Iedereen vindt "zijn" materiaal het "beste"....

USE THE RIGHT EQUIPMENT FOR THE JOB WITHIN THE BUDGET

En bij deze... I rest my case
                                EUh....waarom dan? Fijne van een discussie forum is dat mensen hun eigen mening (!) mogen verkondigen.
                                Wanneer je daar vraagtekens bij hebt dan staat het je vrij om een nadere toelichting te bevragen en/of je eigen ervaring te vermelden.

Sneller ingrijpen....zie spelregels en indien je van mening bent dat daarvan wordt afgeweken dan lees ik je graag in de mail.
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...