Meyer versus SoundProjects

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Originally posted by sis
    Daarom zei en vroeg ik ook "" heb je het over Meyer ""
    sis
    Was Ik weer, als mijn msl4 stack stond, had ik cq1 als infill.
    Gaat ook nog ergens een topic over.
    Meyersound gebruikte in de msl4 gemodificeerde jbl diaphragma,s.
    Had dus een driver stuk en deze eens uit elkaar gehaald,
    Zat een jbl driver in, heb deze vervangen door originele jbl alleen door de prijs en functioneerde prima.
    De hp700 heb ik nieuw aangeschaft en alleen zelf mee gedraait.
    de msl4 kwamen uit dld uit een theater waren geheel origineel.
    Dus met de jbl driver en de ms12 speaker.
    Ja ook ik weet dat mls 4 de hoorn is en cq1 niet, heb ik ook nooit beweerd.
    Meyer Is mij tegengevallen, zoals je kunt lezen waren dat mijn bevindingen.
    gr theo

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Iets in de trend van appels met peren vergelijken...
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Ik drukte ooit 18.000 man met 6 HP700's, dus ik heb mijn vraagtekens.
        Sommige mensen zitten te wachten op de vervorming, want dan hebben ze het gevoel dat het hard gaat. Meyer heeft die vervormingsgrens een stuk hoger gelegd, maar dan draait het systeem al tegen zn limiet. En dus tegen zn clip aan. En dat houdt geen paard vol, hoor... En ja, alles kan stuk, ook Meyer.

Dat JBL-verhaal is bekend, alleen heeft Meyer er een speciaal JBL-membraampje in laten bakken. Toen JBL deze special niet meer wilde maken is Meyer begonnen met hun eigen drivers te fabriceren. De MSL-4en waren dus al behoorlijk op leeftijd.

maareh, SP versus M , graag, ik ben nog steeds benieuwd naar andere ideeën en filosofieën.

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Originally posted by MacGyverSounds
          Ik drukte ooit 18.000 man met 6 HP700's, dus ik heb mijn vraagtekens.
          Sommige mensen zitten te wachten op de vervorming, want dan hebben ze het gevoel dat het hard gaat. Meyer heeft die vervormingsgrens een stuk hoger gelegd, maar dan draait het systeem al tegen zn limiet. En dus tegen zn clip aan. En dat houdt geen paard vol, hoor... En ja, alles kan stuk, ook Meyer.

Dat JBL-verhaal is bekend, alleen heeft Meyer er een speciaal JBL-membraampje in laten bakken. Toen JBL deze special niet meer wilde maken is Meyer begonnen met hun eigen drivers te fabriceren. De MSL-4en waren dus al behoorlijk op leeftijd.

maareh, SP versus M , graag, ik ben nog steeds benieuwd naar andere ideeën en filosofieën.
          Ok laatste wat ik erover kwijt wil.
          Had 4 msl tegenover 4 hp700 moest de hp700 altijd knijpen op de linedriver anders had ik teveel laag t.o.v. de toppen.
          De toppen waaren inderdaad op leeftijd 9 jaar oud, dan mag er eens een driver uitlopen inderdaad, maar was simpel te vervangen door een jbl driver.
          De hp700 Daarintegen waren allemaal op exact zelfde plaats defect.
          De rand aan de buitenkant (naamweet ik zo niet), maar waar ie aan de basket zit zeg maar.
          Was een hard rubber rand die ging over in het karton van de speaker.
          overal zaten daar scheuren in zo scherp al was t met een mes afgesneden.
          Spoelen was niets mis mee, heb er fotos van voor de liefhebber.
          Ik zeg ook steeds was mijn ervaring, geluid stond met sommige configuraties als een huis.
          Maar ook vaak was t niet goed, met de kosten die ik gemaakt heb was ik er klaar mee.
          gr theo

Comment

• herbie
            • May 2010
            • 19

Kan iemand nog iets zeggen over Sound Projects? Valt me op dat er veel te zeggen valt over Meyer, maar over SP wordt weinig gezegd. Kun de een SP3 set vergelijken met UPA's? Zo nee, waarom niet?
            Waarom zou je voor SP gaan of waarom niet?

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Je moet gewoon oordelen op je eigen gehoor. Echter is het wel belangrijk dat je eens wat eigen muziek afspeelt op de beide systemen. Liefst hetzelfde nummer om een mooie vergelijking te maken. Verdelers weten als geen ander welk nummertje ze moeten afspelen op hun systeem (Bose is er een held in).

Geen idee hoe de demo's zijn verlopen, maar vertrouw in je gehoor en in het gehoor van je collega's. Als dat nog niet kan ben je toch met het verkeerde bezig

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by theo
                Ok laatste wat ik erover kwijt wil.
                Had 4 msl tegenover 4 hp700 moest de hp700 altijd knijpen op de linedriver anders had ik teveel laag t.o.v. de toppen.
                De toppen waaren inderdaad op leeftijd 9 jaar oud, dan mag er eens een driver uitlopen inderdaad, maar was simpel te vervangen door een jbl driver.
                De hp700 Daarintegen waren allemaal op exact zelfde plaats defect.
                De rand aan de buitenkant (naamweet ik zo niet), maar waar ie aan de basket zit zeg maar.
                Was een hard rubber rand die ging over in het karton van de speaker.
                overal zaten daar scheuren in zo scherp al was t met een mes afgesneden.
                Spoelen was niets mis mee, heb er fotos van voor de liefhebber.
                Ik zeg ook steeds was mijn ervaring, geluid stond met sommige configuraties als een huis.
                Maar ook vaak was t niet goed, met de kosten die ik gemaakt heb was ik er klaar mee.
                gr theo
                Ik ken grootse PA bedrijven die met HP700 rontouren, nooit geen probleem.
                Ik vrees dat we hier met een hoax zitten.

Voorts in vergelijking met SP: Als Meyer van een speaker zegt 600w 138db/1m (meetbaar vast te stellen) , dan is dat zo. Van SP kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat dat niet zo is.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by herbie
                  Kan iemand nog iets zeggen over Sound Projects? Valt me op dat er veel te zeggen valt over Meyer, maar over SP wordt weinig gezegd. Kun de een SP3 set vergelijken met UPA's? Zo nee, waarom niet?
                  Waarom zou je voor SP gaan of waarom niet?
                  SP, clipt zonder het te kunnen zien, er is geen monitoring systeem voor..
                  Bij de SP4 Diamont is er een groot gat in het laag/mid met de combi SP4-15 sub en de SP4 top..
                  Is een Hybride Line Array???? Tja, we moeten ook mee doen met de hype..

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

Dat kan ik me niet voorstellen van SP dat er ergens een gat zit ofzo.
                    Die jongens weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
                    SP heeft goede limiters die draai je echt niet stuk net zoals Axys niet stuk te krijgen.

Zelf heb ik ervaring met de EasyTour set.
                    Heerlijke set in bijna alle ruimtes behalve kleine cafetjes, geluid kan niet weg van de bas waardoor je teveel top hebt maar goed wie zet ook een
                    ET set voor 50 man neer.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by salsa

Dave
                      SP heeft met Linex een heel goed klinkend line-source-array, dat dus ook echt aan alle voorwaarden voor een line-array voldoet.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Dave
                        De line array hype was echter nog geen sprake van op het moment dat de eerste versie van de SP4 set als hybride line array werd ontwikkeld, dus wat dat betreft sla je de plank mis in mijn ogen.

Wat betreft de tweedehands set kun je me wellicht mailen op: romboutsgeluidstechniek at planet punt nl

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by MarkRombouts
                          De line array hype was echter nog geen sprake van op het moment dat de eerste versie van de SP4 set als hybride line array werd ontwikkeld, dus wat dat betreft sla je de plank mis in mijn ogen.
                          Er bestaan al langer line arrays als dat SP4 bestaat, dus zover is die plank niet mis mijn inziens.
                          En hypen, ja daar mag ieder zijn mening over hebben, evenals over specificaties door bepaalde merken.
                          Daar is nog een melding over gemaakt door iemand in dit meyer - SP topic.

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

SP, clipt zonder het te kunnen zien, er is geen monitoring systeem voor..
                            Bij de SP4 Diamont is er een groot gat in het laag/mid met de combi SP4-15 sub en de SP4 top..

Dave
                            Dat gat in het laag-mid ontstaat pas als je dat setje op zijn lazer geeft dankzij limitting bij "extreme" input . Bij "normaal" gebruik heb je er een leuk setje aan maar verwacht er ook weer niet de wereld van .

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Van de SP4 (D!!!!) kan je de hoorn(meende ik?) 90 graden draaien en vervolgens is hij inzetbaar als 'line array'.
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Originally posted by frederic
                                Voorts in vergelijking met SP: Als Meyer van een speaker zegt 600w 138db/1m (meetbaar vast te stellen) , dan is dat zo. Van SP kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat dat niet zo is.
                                Je mening over Meyer deel ik. Maar dat SP schijnbaar dom met specs loopt te smijten dat betwijfel ik. Waarop baseer je die mening?

Originally posted by PeterZwart
                                Van de SP4 (D!!!!) kan je de hoorn(meende ik?) 90 graden draaien en vervolgens is hij inzetbaar als 'line array'.
                                Als je een beetje afbeeldingen bekijkt op de site van SP dan kom je er inderdaad achter dat deze kasten horizontaal gevlogen kunnen worden.
                                Maar line-array? Nah; ik zie 30 graden staan als spreiding.
                                Op dat gebied is het dus inderdaad een hybride line-array, een wanna-be, een meeloper, etc.

Maar of dit van nut is voor de TS of het onderwerp?

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...