4 acoustic toppen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patrick10
    • Jan 2010
    • 12

    4 acoustic toppen

    ik had een vraagje ik zoek 4 toppen

    nu heb ik al het 1 en ander gelezen over dit merk
    kwa prijs kwaliteit verhouding wel aardig wat ik zoek.

    maar ik had een vraagje over 2 types

    de fcs 212 4-Acoustic - Online-Shop - FCS-212, passive Lautsprechersäule, 600W RMS, 4 Ohm 4A-FCS-212

    en de bcs 212 4-Acoustic - Online-Shop - BCS-212 passive Lautsprecherbox, 500W RMS, 4 Ohm 4A-BCS-212

    nu was mijn vraag de ene kost 230 per kast en de andere 410
    hoe komt het dat de ene zoveel duurder is?
    en de ene kast is wel 100 watt meer maar de gegevens zijn bijna het zelfde

    heeft iemand ervaring met deze speakers of weet iemand er wat van af?
    ik zou graag wat meer informatie over deze speakers willen krijgen

    Alvast bedankt voor de reacties
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Hallo,

    Zoals ik al eerder in een ander topic beschreef is het verstandig om even via een mailtje de brochure aan te vragen. Dan krijg je een professionele, mooie (en lekker informele) pak papier op je deurmat. Gewoon gratis, en je bent ene hoop informatie over het merk rijker. Onder andere over het feit dat ze haar producten in Duitsland ontwikkelen, maar laten produceren in China. Ze leggen ook netjes uit waarom.

    Tussen de FCS- en BCS-serie zitten flink wat verschillen.
    Zo is het kastontwerp anders, de componenten verschillen (niet bij alle FCS/BCS modellen overigens), er wordt een ander materiaal hout gebruikt, een andere hoorn, de afwerking verschilt...
    Laat het je anders gewoon vertellen door de mannen zelf en ga naar hun showroom! De open dag (en festival, feest, community, enz.) heb je helaas net gemist.

    Enkele Nederlandse importeurs/dealers zijn:
    - 4-Acoustic Nederland - De leverancier van 4-Acoustic en 4-Stage uit het midden van het land!
    - dancerevival.nl
    - BIM SHOWEQUIPMENT | www.bimshowequipment.nl | 4-Acoustic 4Acoustic
    Deze mensen zullen je ongetwijfeld een hoop meer kunnen vertellen over het merk en haar modellen. Of ze de specifieke kasten op voorraad hebben betwijfel ik ten zeerste.

    De site van het merk zelf spreekt voor zich:
    4-Acoustic - Online-Shop
    Hier is dan ook door een simpel mailtje een brochure+prijslijst te ontvangen.
    Ik neem aan dat dit via de dealers ook mogelijk is.

    Mijn bescheiden mening: 4-Acoustic maakt DAP bijna overbodig in Nederland. Met de FCS en nieuwe (actieve...) series concurreren ze ook met HK Audio, RCF, Db Technologies, etc. Alleen dan voor een heel andere prijs.

    Mvg,

    Teun

    Ps. Wat kan ik je nog meer vertellen? Ask me, en wie weet kan ik je wel wat wijzer maken...
    Last edited by 4AC; 29-05-11, 22:26.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Welke drivers gebruikt 4 accoustic?

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        Originally posted by frederic
        Welke drivers gebruikt 4 accoustic?
        Daar vraag je me wat.
        Men ontwerpt een kast en zoekt daar een passende OEM driver bij. Mocht deze niet aanwezig zijn, dan wordt de driver aangepast. Ik meen dat ze het zo aanpakken.
        Net als vele andere merken overigens.

        Om het zeker te kunnen weten zul je op een van de hierboven genoemde manieren contact op moeten nemen.

        Ik heb een klein webalbumpje gemaakt met foto's van 4-Acoustic. Hier te bewonderen:
        Picasa Webalbums - Teun - 4-Acoustic

        Het merk heeft zich de afgelopen jaren trouwens flink ontwikkeld en verbeterd. Zo gebruiken ze naar eigen zeggen nu betere spetterlak, nieuwe filters, Neutrik aansluitingen, etc. Dit staat allemaal in de brochure. Samen met de nieuwe BCS G2 serie en FCS G2, StageTone, LUCAS-achtige setjes, Line-array's, dubbel 18 bandpass, dubbel 15 met ribbon, bijna alles selfpowered leverbaar, sommige met ingebouwde DSP.. enz

        Mvg,

        Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • Patrick10
          • Jan 2010
          • 12

          #5
          oke bedankt voor de reacties.

          leuk dat ik de speakers kan bekijken in je album van 4 acoustic

          ik vind ze er helemaal niet verkeerd uit zien alle bij qua uiterlijk

          als ik voor 4 acoustic kies gaik denk toch dat ik voor de fcs 212 zoiezo niet dan voor de bcs 212

          of hebben jullie nog andere types of merken die voor het zelfde geld goed zijn?

          en zit er speakerschuim op op de gril?

          Alvast bedankt, Patrick

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            Originally posted by Patrick10
            oke bedankt voor de reacties.

            leuk dat ik de speakers kan bekijken in je album van 4 acoustic

            ik vind ze er helemaal niet verkeerd uit zien alle bij qua uiterlijk

            als ik voor 4 acoustic kies gaik denk toch dat ik voor de fcs 212 zoiezo niet dan voor de bcs 212

            of hebben jullie nog andere types of merken die voor het zelfde geld goed zijn?

            en zit er speakerschuim op op de gril?

            Alvast bedankt, Patrick
            Heb je de brochure al aangevraagd?
            Ik stel het niet zo op prijs als alles voorgekauwd moet worden. We zijn hier geen helpdesk voor luiaards.

            Als je een indruk wilt krijgen van de afwerking, kijk dan niet naar de foto's en stap in de auto naar Duitsland of naar een dealer. Zoals ik al eerder heb gezegd. Wat je dan ook gelijk kunt doen:
            LUISTEREN.
            En wie weet heb je op de terugweg wel een stel grote zwarte kasten mee.

            De FCS-212 kost om en nabij de 410 euro. Weet iemand een waardige concurrent?

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • Patrick10
              • Jan 2010
              • 12

              #7
              jaa dat snap ik ik wil ook eerst een beetje jullie ervaringen en meningen vragen voor dat ik aan de slag ga wat denken jullie van 4 ad 25 toppen vergeleken met de 4 acoustic fcs 212 ik weet dat je ze niet helemaal kunt vergelijken met elkaar ik wil ze gebruiken voor het mid hoog

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Originally posted by Patrick10
                jaa dat snap ik ik wil ook eerst een beetje jullie ervaringen en meningen vragen voor dat ik aan de slag ga wat denken jullie van 4 ad 25 toppen vergeleken met de 4 acoustic fcs 212 ik weet dat je ze niet helemaal kunt vergelijken met elkaar ik wil ze gebruiken voor het mid hoog
                Een dubbel 15" kast met een 2" coaxiaal gemonteerd die flink wat jaren geleden behoorlijk wat duizenden eurie heeft gekost.

                Sorry, maar hier kan ik geen zinnig antwoord op geven.

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • Mark Vriens
                  • Oct 2009
                  • 139

                  #9
                  even een vraagje over die brochure, is dat een heel dik pakket van 220? bladzijden? ik had 'm via de duitse site een aantal dagen geleden aangevraagd, maar heb ook nog geen bevestiging ofzo? hoe gaat dat in z'n werk?

                  Groeten, Mark
                  CDJ 2000's zijn in tha pocket!

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Originally posted by Mark Vriens
                    even een vraagje over die brochure, is dat een heel dik pakket van 220? bladzijden? ik had 'm via de duitse site een aantal dagen geleden aangevraagd, maar heb ook nog geen bevestiging ofzo? hoe gaat dat in z'n werk?

                    Groeten, Mark
                    224 pagina's om precies te zijn...

                    Dat krijg je als je VEEL meer verkoopt dan hetgeen wat op hun site staat.

                    En tja, ik heb gereageerd op een nieuwsbrief en hem een weekje later ontvangen. Ik denk dat je ook nog gewoon wat geduld moet hebben. Bij mij hebben ze trouwens op elke mail braafjes gereageerd.
                    Neem anders hier een kijkje: 4-Acoustic Katalog 2010 Net zo makkelijk.

                    Mvg,

                    Teun

                    Ps. Nog iemand die bij het zien van de catalogus moet denken aan die van D&B? Ook al zo creatief/artistiek, haha.
                    Rare Duitsers.
                    Last edited by 4AC; 26-05-10, 16:23.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • Patrick10
                      • Jan 2010
                      • 12

                      #11
                      ik bedoel alleen maar als je hier tussen zou moeten kiezen waar zullen jullie dan voor kiezen is toch zo gek niet?

                      Comment

                      • 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

                        #12
                        En Patrick, nog een ritje naar Duitsland gemaakt?
                        Of iets anders aangeschaft?

                        Mvg,

                        Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                        Comment

                        • Richard
                          • Aug 2000
                          • 18

                          #13
                          @ 4AC.

                          Ik zie dat jij nogal op de hoogte bent van het 4 acoustics spul
                          Even een vraagje. Wat is het verschil tussen de G1 en de G2?

                          Ik kan nl. een FCS 1217 /FCS 118HB set overnemen (G1 denk ik, de set is uit 2009). En ben wel benieuwd wat er evt verbeterd is/wat er niet (of minder) goed is aan de G1.
                          Een beetje van mezelf en een beetje Mach.

                          Adios,
                          Richard

                          Comment

                          • renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

                            #14
                            De G2 is de nieuwe serie die enkele weken uit is/verkrijgbaar is.

                            Over de 1217 of 118HB kan ik niks zeggen, maar de FCS 112T G2 ziet er een stuk beter uit dan de FCS 112T (G1) en klinkt wat warmer. Zit ook een dijk van een hoogdriver in. Daarnaast zijn de handvaten aangepast en zijn alle G2 kastjes op dezelfde manier afgewerkt (bij de 'G1' serie was dit zo'n beetje per type verschillend).

                            De FCS 115T G2 ga ik volgende week eens beluisteren, die zijn sinds gisteren binnen
                            Ook hiervoor telt: afwerking, handvaten en ook als het goed is een iets warmere klank.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                            Comment

                            • goldsound
                              • Jan 2003
                              • 429

                              #15
                              Richard, stuur me even een mailtje, kan jouw emailadres nergens bekennen
                              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                              Comment

                              Working...