4 acoustic toppen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKProductions
    • Jun 2010
    • 43

    #16
    Ik heb vandaag 2 BCS 112T G2 toppen aangeschaft samen met een AA vlp1000 versterker, morgenochtend even inbouwen in de sportkantine en dan zal ik wel even een reactie plaatsen hoe ik het vind klinken.

    bij de dealer heb ik ze broertje al gehoord en 4 acoustics klinkt echt niet verkeerd, niet voor het geld tenminste!
    Werk je om te leven, of leef je om te werken....

    Comment

    • ultrakiller
      • Nov 2008
      • 67

      #17
      Ik heb sinds kort ook 2 BCS-112T G2 toppen , ik ben er zeer tevreden over , over zowel de afwerking als de goede klank van de kasten.

      Hard kunnen ze ook wel , zeker voor de prijs een zeer goede speaker.

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #18
        Originally posted by MKProductions
        Ik heb vandaag 2 BCS 112T G2 toppen aangeschaft samen met een AA vlp1000 versterker, morgenochtend even inbouwen in de sportkantine en dan zal ik wel even een reactie plaatsen hoe ik het vind klinken.

        bij de dealer heb ik ze broertje al gehoord en 4 acoustics klinkt echt niet verkeerd, niet voor het geld tenminste!
        Zou je niet eerst betreffende speakers luisteren en dan pas aanschaffen??!
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • MKProductions
          • Jun 2010
          • 43

          #19
          altijd tijd te kort als je aan het klussen bent! die toppen zijn nog niet ingebouwd (lees; muurbeugel gemonteerd) maar heb ze wel even aangesloten en even wat nummertjes getest... jaa ze klinken zeker niet beroerd voor het geld!
          Werk je om te leven, of leef je om te werken....

          Comment

          • MKProductions
            • Jun 2010
            • 43

            #20
            Originally posted by Whitefarmer
            Zou je niet eerst betreffende speakers luisteren en dan pas aanschaffen??!
            ik heb de BCS 112T G1 en de FCS 112T G1 gehoord (+ nog een rijtje speakers van dat merk) en daar was ik al erg tevreden mee... Bovendien heb ik het aangeschaft voor de sportvereniging, niet voor mezelf maar ze klinken echt heel lekker als je weet hoe weinig je er voor neer hoeft te leggen...!
            Werk je om te leven, of leef je om te werken....

            Comment

            • goldsound
              • Jan 2003
              • 429

              #21
              Originally posted by Richard
              Ik kan nl. een FCS 1217 /FCS 118HB set overnemen (G1 denk ik, de set is uit 2009).
              Als het over de set gaat die ik denk dan is deze verkocht. we hadden deze set bijna gekocht. Bij bekijken en testen door een collega is deze snel rechtsomkeer gegaan.
              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #22
                Originally posted by goldsound
                we hadden deze set bijna gekocht. Bij bekijken en testen door een collega is deze snel rechtsomkeer gegaan.
                Waarom? Hij vond het niet mooi? Set stuiterde van ellende uit elkaar?
                Ben wel benieuwd wat die afweging is geweest.

                Als je het naast een A merk zet dan valt het wel in het niet denk ik, maar op zich zijn het geen gekke speakertjes en met wat processing erg goed te gebruiken voor bandjes en feestjes.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • Richard
                  • Aug 2000
                  • 18

                  #23
                  Originally posted by goldsound
                  Als het over de set gaat die ik denk dan is deze verkocht. we hadden deze set bijna gekocht. Bij bekijken en testen door een collega is deze snel rechtsomkeer gegaan.

                  Je maakt mij nu ook wel erg nieuwsgierig...wat was er zo slecht aan dan!
                  Een beetje van mezelf en een beetje Mach.

                  Adios,
                  Richard

                  Comment

                  • goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

                    #24
                    Ik vind het niet netjes om dit via een forum te bespreken, liefhebbers kunnen mailen
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #25
                      Vandaag even wezen luisteren naar de FCS 115T G2.
                      4-acoustic heeft er een 1,75" driver in gezet met een serieuze hoorn. Dat voel je (letterlijk). Het doet geen pijn (en vervormd ook niet), maar je voelt de druk echt op je oren. Ik heb hem maar snel zachter gezet, maar het gaat echt hard.
                      Het laag blijft niet achter, de 15" woofer weet ook van aanpakken. De 98dB SPL die in de specs vermeld zijn nogal een understatement.

                      Op een 4-acoustic AP-1200 (analoge amp) was de dynamiek in de muziek erg goed hoorbaar.
                      Met mijn eigen Synq 2K2 (digitale amp) klonk alles wat vlakker, alsof op de muziek compressie werd toegepast die erg netjes klonk. Persoonlijk vond ik dit, door de hoge druk van het kastje, fijner om naar te luisteren. Het hoog kwam wat minder hard aan waardoor je oren niet zo'n optater krijgen.
                      Het viel op dat ook wanneer de fader lager stond de kast nog steeds goed doordrukte.

                      Kortom: erg net kastje, klinkt goed en kan prima als fullrange kast functioneren op een stevig feestje. Zover ik tot nu toe heb kunnen vinden ook de enige in zijn prijsklasse die dit zo netjes presteert. 4-acoustic heeft wat mij betreft een prima product op de markt gezet.

                      21 mei ga ik ze uitproberen in een live situatie met mijn eigen zelfbouw no-name subs erbij. Ik heb het gevoel dat de subjes eindelijk een topje gaan vinden die ze bij kan houden
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • bossinkproaudio
                        • Jul 2011
                        • 1

                        #26
                        Hoi Patrick,

                        Ik weet niet hoe relevant het antwoord op jouw bericht nu nog is, maar als importeur van 4Acoustic voor de Benelux kan ik je melden dat het verschil tussen de BCS en FCS serie een kwaliteits issue is. De Business Class Series is het 'instap model' van 4Acoustic met kwalitatief goede speakers. De First Class Series is de wat duurdere en kwalitatief betere serie van deze leverancier met andere drivers en betere filters. De woofers zijn veelal hetzelfde in beide series.

                        Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd eens een mailtje sturen naar info@bossinkproaudio.nl.

                        Succes!

                        Sander Bossink
                        Bossink Pro Audio

                        Comment

                        Working...