Dommelsch Live 38

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dommelsch Live 38

Gisteren naar Dommelsch live 38 geweest waar Ampco het geluid verzorgde.
    Geluid was erg rommelig, veel en ongedefinieerd laag, percussie, toetsen en piano werden weggedrukt door kick en bas en waren slechts te horen bij een solo.
    Licht en beeld zaten qua timing steeds verkeerd, leuk gezicht om iemand die niets doet bij een solo in beeld te hebben.
    De hele hal hing vol met Martin line array's en voor het sub stond er een cardoïde opstelling van 6 3*18" kasten per kant, vraag me af welke subs dat zijn.
    Verder viel me op dat de FOH ver voorbij de delay-stack stond en de mix dus op de delay-stack gemaakt werd.
    Heb me echt verbaasd dat een bedrijf met alle mogelijke middelen die je maar kunt bedenken vervolgens zo'n rommeltje ervan weet te maken.
    Overigens klonk de installatie tijdens de DJ wel heel lekker dus daar heeft het niet aan gelegen.
    Meer mensen die er geweest zijn?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by MusicXtra
    Gisteren naar Dommelsch live 38 geweest waar Ampco het geluid verzorgde.
    Geluid was erg rommelig, veel en ongedefinieerd laag, percussie, toetsen en piano werden weggedrukt door kick en bas en waren slechts te horen bij een solo.
    Licht en beeld zaten qua timing steeds verkeerd, leuk gezicht om iemand die niets doet bij een solo in beeld te hebben.
    De hele hal hing vol met Martin line array's en voor het sub stond er een cardoïde opstelling van 6 3*18" kasten per kant, vraag me af welke subs dat zijn.
    Verder viel me op dat de FOH ver voorbij de delay-stack stond en de mix dus op de delay-stack gemaakt werd.
    Heb me echt verbaasd dat een bedrijf met alle mogelijke middelen die je maar kunt bedenken vervolgens zo'n rommeltje ervan weet te maken.
    Overigens klonk de installatie tijdens de DJ wel heel lekker dus daar heeft het niet aan gelegen.
    Meer mensen die er geweest zijn?
    Welke bandjes stonden er? Ik neem aan dat de bandjes iig een eigen technicus bij zich hadden? Misschien stonden die juist wel het geluid te verknallen.... aangezien de DJ wel lekker klonk...
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Junior
      • Jan 2010
      • 114

De sub's zullen Martin/Synco WS318x Sub's zijn geweest.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by cobi
        Welke bandjes stonden er? Ik neem aan dat de bandjes iig een eigen technicus bij zich hadden? Misschien stonden die juist wel het geluid te verknallen.... aangezien de DJ wel lekker klonk...
        Er was maar één band, de band van Edwin Evers met een aantal gasten; Guus Meeuwis, Marco Borsato, Pascal Jacobs en natuurlijk Edwin Evers.
        Er zat dus maar één technicus lijkt me zo.
        Dat het bij de DJ lekker klonk heeft alles te maken met de afregeling, die leek me dik in orde. Bij een live band heb je alle mogelijkheden om er een rommeltje van te maken en dat gebeurde dus ook.

Comment

• Junior
          • Jan 2010
          • 114

Er was maar één band, de band van Edwin Evers met een aantal gasten; Guus Meeuwis, Marco Borsato, Pascal Jacobs en natuurlijk Edwin Evers.
          Er zat dus maar één technicus lijkt me zo.
          Dat het bij de DJ lekker klonk heeft alles te maken met de afregeling, die leek me dik in orde. Bij een live band heb je alle mogelijkheden om er een rommeltje van te maken en dat gebeurde dus ook.

Volgensmij heeft de Edwin Evers band een eigen technicus.
          Daar heeft het dan waarschijnlijk aan gelegen.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by Junior
            De sub's zullen Martin/Synco WS318x Sub's zijn geweest.
            Klopt; waarschijnlijk in dezelfde config als op Lowlands in de Alpha. Soort van Cardioide matrix; op lowlands was ik er zeer van onder de indruk maar het zal vast niet overal werken...

Die WSX318 zijn toch speciaal voor Ampco ontwikkeld?

En tsjaa W8L; het is echt mijn klank niet zal ik maar zeggen...

Verder moet je even aan een Ampco man vragen hoe het precies zit.

Edwin Evers heeft een eigen FOH/MOH tech (met een behoorlijke rider)
            d&b Audiotechnik

Comment

• Junior
              • Jan 2010
              • 114

Ja klopt die zijn speciaal voor Ampco ontwikkeld.
              Op lowlands was het de zelfde opstelling maar dan met 9 subs.
              Last edited by Junior; 21-05-10, 21:00.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by MusicSupport
                Klopt; waarschijnlijk in dezelfde config als op Lowlands in de Alpha. Soort van Cardioide matrix; op lowlands was ik er zeer van onder de indruk maar het zal vast niet overal werken...

Die WSX318 zijn toch speciaal voor Ampco ontwikkeld?

En tsjaa W8L; het is echt mijn klank niet zal ik maar zeggen...

Verder moet je even aan een Ampco man vragen hoe het precies zit.

Edwin Evers heeft een eigen FOH/MOH tech (met een behoorlijke rider)
                Sub klonk zeker niet verkeerd hoor alleen begint het wel irritant te worden als dat zo'n beetje het enige is wat je hoort.

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Sub klonk zeker niet verkeerd hoor alleen begint het wel irritant te worden als dat zo'n beetje het enige is wat je hoort.
                  Dit is me bij ampco producties wel vaker opgevallen en persoonlijk hou ik er niet van.
                  Er zijn ook personen die dit juist lekker vinden.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by jans
                    Dit is me bij ampco producties wel vaker opgevallen en persoonlijk hou ik er niet van.
                    Er zijn ook personen die dit juist lekker vinden.
                    Dit had niet zoveel met lekker te maken hoor.
                    Zou er toch zwaar de P in hebben als ik als percussionist, toetsenist of pianist mezelf de hele avond in het zweet sta te werken terwijl niemand er ook maar iets van gehoord heeft.
                    Persoonlijk hou ik ook wel van stevig voelbaar sub maar daarmee kan een mix nog prima in balans zijn.

Comment

• Jan van Duren
                      • May 2004
                      • 204

Zal wel oud worden. Maar bij veel shows hoor je heel veel laag en weinig details. Lijkt wel een competitie te worden. Kijk maar eens hoe laag ik kan en hoe hard het dan kan.

Was jaren geleden bij de reunieshow van Doe Maar in Ahoy en zat op de 2e ring en hoorde alleen maar heel veel bas, maar weinig zang en andere instrumenten.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

tsja, tegenwoordig maken bijna alle merken sub systemen die tot 35 a 40 Hz doorlopen. Met oude systemen zat het er gewooon niet in, dat klinkt eigenlijk stukken beter. Doe mij maar W-bins voor front bij me band.

(uiteraard als ik niet hoef mee te sjouwen )
                        lekker belangrijk!

Comment

• Michel van de Beek
                          • Oct 2000
                          • 283

Originally posted by showband
                          tsja, tegenwoordig maken bijna alle merken sub systemen die tot 35 a 40 Hz doorlopen. Met oude systemen zat het er gewooon niet in, dat klinkt eigenlijk stukken beter.
                          (uiteraard als ik niet hoef mee te sjouwen )
                          Een (oude) flinke stack hoornbins loopt ook zo laag door. Alleen klinkt het anders ...

Tegenwoordig gebruiken namelijk bijna alle merken basreflex systemen met poorten die afgestemd zijn op een Hz of 30-35. En een poort resoneert zo lekker na (dat is nu eenmaal het werkingsprincipe ;-) ). Het naresoneren geeft de indruk van enorm veel sub: de hogere frequenties van het basgebied zijn namelijk eerder 'stil'.

Mijn ervaring is dat cardioïde opstellingen dit probleem alleen maar verergeren. Je krijgt veelal een naresonerend 'one-note' laag. Dat overdonderend kan zijn, maar naar mijn mening niet echt muzikaal te noemen is.
                          Last edited by Michel van de Beek; 23-05-10, 11:35.
                          Groeten,
                          Michel

Comment

• john-xr3i
                            • May 2009
                            • 93

Originally posted by Junior
                            Volgensmij heeft de Edwin Evers band een eigen technicus.
                            Daar heeft het dan waarschijnlijk aan gelegen.

de vaste geluidsman van evers heeft een paar weken geleden afscheid genomen,
                            deze geluidsman deed de "live" dingen zoals optredens in de studio.

waarschijnlijk doet hij ook de live dingen op locatie, en dus nu een ander
                            misschien dat hier het verschil zit?

john
                            echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                            vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by Jan van Duren
                              Zal wel oud worden. Maar bij veel shows hoor je heel veel laag en weinig details. Lijkt wel een competitie te worden. Kijk maar eens hoe laag ik kan en hoe hard het dan kan.

Was jaren geleden bij de reunieshow van Doe Maar in Ahoy en zat op de 2e ring en hoorde alleen maar heel veel bas, maar weinig zang en andere instrumenten.

Niet te snel oordelen, persoonlijk houd ik wel van een stevig subje, maar niet teveel natuurlijk. Gisteren was ik in Enschede op het Internationaal Jazz Festival Enschede (IJFE), waar o.a. Kyteman+Eric Vloeimans stonden, en dat was dik in orde! (zelfs m'n pa vond het goed, en dat zegt toch wel wat...) Alleen vond ik de infills wat aan de harde kant (ik stond zo ongeveer ín het dranghek, maar ik heb ook even rond FOH gehangen). Techniek (volgens mij) door Music&Show productions.

Het geluid was lekker fris, alles was duidelijk te horen, zonder dat bepaalde dingen gingen overheersen of dat andere dingen wegvielen. Het sublaag was overdag net wat minder overtuigend, terwijl dat 's avonds wel aanwezig was, ookal bleef het steeds heel mooi gebalanceerd en niet overdreven hard ofzo.

Al met al: Ik ga volgend jaar weer, al is het alleen maar om de goede mixen!

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...