MKE2 gold vs DPA 4066

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

Originally posted by hugovanmeijeren
    Waarom liever grafische EQ's? Persoonlijk ben ik totaal geen fan van grafisch voor dit soort doeleinden.
    Vanwege de hoeveelheid bandjes, met een 4-bands uit een digitale mixer ben je er meestal niet of moet je veel te veel weghalen. Maar zo'n XTA gaat meer dan voldoen natuurlijk.

Originally posted by hugovanmeijeren
    Op de FOH-lijn ook nog even een compressor om het geheel wat rustiger te maken, op de monitor-lijn natuurlijk niet i.v.m. grotere kans op feedback.
    Hier heb ik dan weer liever compressors op de individuele kanalen (mix theater 95% van de tijd digitaal) en inderdaad op de monitor outputs. Mijn ervaring is dat acteurs van persoon tot persoon enorm kunnen verschillen in dynamiek, een compressor p.p. geeft je dan net wat meer mogelijkheden dan alleen een compressor over het geheel en alleen gain per kanaal. Hangt natuurlijk ook van het soort stuk af, niveau van de acteurs, en zo nog allerlei variabelen die je meeneemt in het geheel.

LuxProDeo

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Originally posted by LuxProDeo
      Hier heb ik dan weer liever compressors op de individuele kanalen (mix theater 95% van de tijd digitaal) en inderdaad op de monitor outputs.
      Compressie haalt de GBF omlaag. Als ik op alle kanalen compressors ga inserten (gebruik sowieso een analoge tafel) dan ga ik sowieso tegen problemen betreffende feedback aanlopen.

Als ik een compressor op een subgroep zet, heb ik mijn monitors vrij van compressie. Ik wil dus beslist géén compressie op mijn monitor-lijn.

Maar over dit alles maak ik mij de minste zorgen.

Is er iemand die nog een goed argument heeft om ofwel voor de 4066 ofwel de 4061 te kiezen of maakt dit elkaar weinig?

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Eejj Hugo,

ben je er al uit?
        Ga je druppelen of headbanden,
        of,

is het al achter de rug?

ik ben iig benieuwd

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Ja, ik ga extra 4066's inhuren. Klusje is over 2 weken.
          Zal tegen die tijd nog wel even laten horen hoe het bevallen is.

Groeten Hugo

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

eejj Hugo,

al wat nieuws?
            k Ben wel benieuwd hoor, altijd leuk
            en informatief om ervaringen te horen/lezen.

?

grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Hey,

ik was dit topic niet vergeten en had je reactie al gezien, maar ben momenteel ontzettend druk dus had nog geen tijd gehad te reageren...

We hebben er dus voor gekozen alles met DPA 4066's te doen.

Dat is erg goed bevallen, geen enkel probleem gehad om de spraak duidelijk op de monitors te krijgen. Daarnaast van zowel spelers en publiek zeer veel complimenten gekregen over de uitstekende spraakverstaanbaarheid.

Dit laatste scheen vorige jaren een groot probleem geweest te zijn, waardoor publiek het liet afweten omdat ze het niet konden verstaan...

Foto'tje van de locatie.

Misschien plaats ik later in een apart topic nog wel even wat meer foto's.

Groeten Hugo

Comment

Working...