"HK Audio Elements" hoe klinkt dit ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

"HK Audio Elements" hoe klinkt dit ?

Hallo

Ik vraag me af hoe deze "Elements" klinken (zie link) , het lijkt me een handige opstelling , maar de klank primeert natuurlijk , heeft iemand die "Elements" reeds gehoord ? en zou men het kunnen , of durven vergelijken met de L1 van bose ...

YouTube - HK Audio Elements Serie - Musikmesse Frankfurt 2010

mvg
    FL
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

L1 van Bose is zowat het slechts klinkende systeem dat je voor dat geld kan kopen. Over de HK kan ik niets zeggen. Maar als je de Bose goed vindt, dan ga je wss niet veel verkeerd kunnen doen

Comment

• FreddyL
      • Mar 2004
      • 57

Wavform

heb enkele weken geleden de bose L1 kunnen beluisteren , en ik moet zeggen de klank vond ik goed , het enig wat ik kon zeggen was , dat de zanger en de spreker wel minder duidelijk overkwam , kan natuurlijk ook de instelling zijn , anders was ik wel aangenaam verrast van wat die bose L1 presteerden.

Ben nu wel benieuwd naar de kwaliteit van de HK Audio Elements
      gr

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by Waveform
        L1 van Bose is zowat het slechts klinkende systeem dat je voor dat geld kan kopen. Over de HK kan ik niets zeggen. Maar als je de Bose goed vindt, dan ga je wss niet veel verkeerd kunnen doen
        Al eens gehoord ?
        Veel entertainers gaan over op dit systeem. Ook DJ's .
        Waarom is mij ook een raadsel.
        Ik ben nooit een bose fan geweest en zal het ook nooit worden.
        Die prijzen zijn gewoon abnormaal .
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Originally posted by sis
          Al eens gehoord ?
          Veel entertainers gaan over op dit systeem. Ook DJ's .
          Waarom is mij ook een raadsel.
          Ik ben nooit een bose fan geweest en zal het ook nooit worden.
          Die prijzen zijn gewoon abnormaal .
          sis
          Jup, al gehoord en kort mee gewerkt. De manier waarmee ze dat adverteren is gewoon belachelijk. Systeem zou (hier moet ik even gokken) 600 man aankunnen. WHAT??? Daar kwam haast geen geluid uit. De mid tonen komen zo scherp door dat het idd snel pijn kan doen aan de oren, maar dat wil niets zeggen. De basjes (ik noem het met opzeg GEEN subjes) rommelen een beetje van 80hz tot 200hz ofzo. Laat die weg en van je geluid blijft niet meer als dat van een klokradio over.

Het idee is goed en het is gewoon heel makkelijk voor een solo/duo muzikant of spreker. Maar echt mooi geluid komt er niet uit. Geeft zeker niet lineair weer over de hele frequentieband, maar dat is natuurlijk iets waar Bose nooit goed in is geweest. Bose is 95% marketing en voor 5% geluid.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wat mij gelijk opvalt is dat het topje te laag staat op de statiefpaal, alleen de eerste rijen horen ze op deze manier.
            Toch weer die natuurkunde wetten die dwars liggen bij dit soort systeempjes.
            Je hebt nu eenmaal conus oppervlak en volume nodig om een lekker geluidje te krijgen, daar komt echt niemand onderuit, zeker niet zolang er gebruik wordt gemaakt van 'conventionele' luidsprekers.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Ow ja, voor ik het vergeet...

Bose vertelt je (of althans de verkopers) dat je overal in de zaal identiek hetzelfde geluid krijgt uit dit systeem. Maar dat is natuurlijk klink-klare bullshit. Door de zeer brede afstraling valt het geluid na enkele meters al weg en van mid en hoog definitie is er na 10 meter al helemaal niets meer te bespeuren. Ondanks hun "wij kunnen rond de wetten van de fysica" uitleg, zijn ze op het vlak van consistent geluid slechter dan eender welk "normaal" systeem.

Mijn raad: In de vuilbak ermee!!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Even terug leven inblazen.
                zijn er al mensen die ermee werken of gehoord hebben ?
                sis

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ja ik ben het tegengekomen vorig jaar. In een café, maar niet op paaltjes. 4 topjes en 2 subjes per kant.
                  In een folkcafé in de kempen hebben ze dit staan als vaste installatie. Lokaal is +/- 6 op 10.
                  Voor zachte luistermuziek, achtergrondmuziek en eens een spreekbeurt net voldoende.
                  Voor een fuif of steviger optreden kom je wel te kort. En idd in het mid klinkt het wat hol.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Frederic ik zou het willen aanschaffen, speciaal voor seniorenfeestjes en restaurant-hotel-diner werk.
                    Zou dit een goede keuze zijn ?
                    Ik dacht aan 2 x E110A, 2 paaltjes en 2 x E435.
                    sis

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Waarom? Omdat het er netjes uitziet? Dat kan je met (bijna) elk systeem bereiken, als je daar maar wat tijd en aandacht in steekt. Voor het geluid hoef je het niet te doen, ik hoorde laatst een setje met 2 subs en 4 topjes per kant bij een afterparty van een concert, in een voorcafé. Van de zang was na een paar meter al niks meer over, ookal kwam het laag wel mooi rond door (contrabas met elementje). Er werd live "feestmuziek" gespeeld (4*zang, accordeon, gitaar, cajon, contrabas), maar het geklets van tussen de 100 en 150 man "publiek" overstemde het setje al bijna. Achteraan was er niets meer over, en de meters van het mengtafeltje stonden continu tegen de 0dB.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by djspeakertje
                        Waarom? Omdat het er netjes uitziet?
                        Daan om 3 redenen:
                        1 ) In maart 2012 heb ik een ongeval gehad aan mijn linkerhand ( pezen en zenuwen doorgeknakt ).
                        Mijn hand is nu gevoelloos en lam.
                        Ik kan wel mijn vingers nog gebruiken voor +/-70 %, gelukkig.
                        Nu is het zo dat ik geen zware boxen meer kan tillen en zeker niet op een statief zetten ( ik werk nu met art 525 a ) en dit gaat niet meer.
                        zo'n element topje weegt iets meer dan 2 kgr , dus dat kan ik alleen op een paal zetten met mijn rechterhand.
                        2 ) Voor senioren, dansnamiddagen en diners hoef ik geen groot vermogen te hebben, het is altijd te luid, dit en dat enz...
                        Dikwijls ook plaatsgebrek in restaurants.
                        3 ) Mijn vw transporter kan dan weg en alles kan dan in een gewone wagen.
                        sis

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Solton Twin Array lijkt me ook wel wat om dichter te bekijken.

En wat zeker te bekijken is is de combinatie RCF TTS12A met TT08A. (Top weegt 11kg iets meer dan een emmer water dus)
                          Deze combinatie ben ik overlaatst tweedehands tegengekomen op marktplaats.

Nog een tip, werk met een laag statief, die je met een hengel kunt omhoog draaien. Dan moet je de top neit hoog heffen.
                          Last edited by frederic; 25-04-12, 10:14. Reason: a

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

of turbosound Mi0, ook de moeite waard om eens te bekijken

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by frederic
                              Nog een tip, werk met een laag statief, die je met een hengel kunt omhoog draaien. Dan moet je de top neit hoog heffen.
                              Maar dan moet je een statief van richting de 10 kilo gaan sjouwen, in plaats van een normale van 2,5kg (K&M, tot 50kg "laadvermogen")

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...