"HK Audio Elements" hoe klinkt dit ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Outline
    replied
    Opa logt weer 'ns in...

Of je kijkt 'ns bij Fohhn naar de Linea Live-serie: http://www.fohhn.com/index.php?id=83&L=1 (even naar beneden scrollen).

Ik ken iemand die ongeveer hetzelfde werk doet als jij (http://www.frankwilson.nl/) en die heeft het een aantal jaren gebruikt. Zeg met nadruk 'gebruikt' omdat ik 'm al een paar jaar niet meer heb gezien en dus niet weet of hij het nog heeft.

Maar hij was er zeer positief over: Hij heeft z'n D&B E3 set met subjes er voor ingeruild. Daarvoor had hij overigens 6 U92's van Axis...

Als je nog vragen hebt: MAILEN!
    Last edited by Outline; 03-05-12, 17:16.

Leave a comment:

• showband
    replied
    hey Sis, Beterschap! Ik weet hoe k*t je je nu voelt. (ook wel in de lappenmand gezeten)

wat gezien je probleem misschien wat is:

Trek je een setje als een trolley naar binnen en doe je geheel zonder kracht.

Leave a comment:

• Lynx
    replied
    Ik heb deze set bij de HK fabriek gehoord.

Toen was ik redelijk verrast. Er komt toch een aardig volume uit deze kastjes. Toch blazen ze niet echt diep. Dan moet je er toch 2 of 3 op elkaar zetten wil je wat meer worp hebben. Zelfde als de subjes.

Voor café en achtergrond bandjes is het wel een mooi setje. Met een beetje rommelen op een processor kom je al een heel eind.
    Klank matig is het misschien niet het beste (maar wel veel beter dan een dap en andere B merken). Het gewicht is voor de TS een groot voordeel.
    Maar zoals ik hier boven al schreef: met 1x top en 1x sub per kant red je het in veel gevallen niet.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Originally posted by frederic
    Nog een tip, werk met een laag statief, die je met een hengel kunt omhoog draaien. Dan moet je de top neit hoog heffen.
    Maar dan moet je een statief van richting de 10 kilo gaan sjouwen, in plaats van een normale van 2,5kg (K&M, tot 50kg "laadvermogen")

Daan

Leave a comment:

• mrVazil
    replied
    of turbosound Mi0, ook de moeite waard om eens te bekijken

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Solton Twin Array lijkt me ook wel wat om dichter te bekijken.

En wat zeker te bekijken is is de combinatie RCF TTS12A met TT08A. (Top weegt 11kg iets meer dan een emmer water dus)
    Deze combinatie ben ik overlaatst tweedehands tegengekomen op marktplaats.

Nog een tip, werk met een laag statief, die je met een hengel kunt omhoog draaien. Dan moet je de top neit hoog heffen.
    Last edited by frederic; 25-04-12, 10:14. Reason: a

Leave a comment:

• sis
    replied
    Originally posted by djspeakertje
    Waarom? Omdat het er netjes uitziet?
    Daan om 3 redenen:
    1 ) In maart 2012 heb ik een ongeval gehad aan mijn linkerhand ( pezen en zenuwen doorgeknakt ).
    Mijn hand is nu gevoelloos en lam.
    Ik kan wel mijn vingers nog gebruiken voor +/-70 %, gelukkig.
    Nu is het zo dat ik geen zware boxen meer kan tillen en zeker niet op een statief zetten ( ik werk nu met art 525 a ) en dit gaat niet meer.
    zo'n element topje weegt iets meer dan 2 kgr , dus dat kan ik alleen op een paal zetten met mijn rechterhand.
    2 ) Voor senioren, dansnamiddagen en diners hoef ik geen groot vermogen te hebben, het is altijd te luid, dit en dat enz...
    Dikwijls ook plaatsgebrek in restaurants.
    3 ) Mijn vw transporter kan dan weg en alles kan dan in een gewone wagen.
    sis

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Waarom? Omdat het er netjes uitziet? Dat kan je met (bijna) elk systeem bereiken, als je daar maar wat tijd en aandacht in steekt. Voor het geluid hoef je het niet te doen, ik hoorde laatst een setje met 2 subs en 4 topjes per kant bij een afterparty van een concert, in een voorcafé. Van de zang was na een paar meter al niks meer over, ookal kwam het laag wel mooi rond door (contrabas met elementje). Er werd live "feestmuziek" gespeeld (4*zang, accordeon, gitaar, cajon, contrabas), maar het geklets van tussen de 100 en 150 man "publiek" overstemde het setje al bijna. Achteraan was er niets meer over, en de meters van het mengtafeltje stonden continu tegen de 0dB.

Daan

Leave a comment:

• sis
    replied
    Frederic ik zou het willen aanschaffen, speciaal voor seniorenfeestjes en restaurant-hotel-diner werk.
    Zou dit een goede keuze zijn ?
    Ik dacht aan 2 x E110A, 2 paaltjes en 2 x E435.
    sis

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Ja ik ben het tegengekomen vorig jaar. In een café, maar niet op paaltjes. 4 topjes en 2 subjes per kant.
    In een folkcafé in de kempen hebben ze dit staan als vaste installatie. Lokaal is +/- 6 op 10.
    Voor zachte luistermuziek, achtergrondmuziek en eens een spreekbeurt net voldoende.
    Voor een fuif of steviger optreden kom je wel te kort. En idd in het mid klinkt het wat hol.

Leave a comment:

• sis
    replied
    Even terug leven inblazen.
    zijn er al mensen die ermee werken of gehoord hebben ?
    sis

Leave a comment:

• Waveform
    replied
    Ow ja, voor ik het vergeet...

Bose vertelt je (of althans de verkopers) dat je overal in de zaal identiek hetzelfde geluid krijgt uit dit systeem. Maar dat is natuurlijk klink-klare bullshit. Door de zeer brede afstraling valt het geluid na enkele meters al weg en van mid en hoog definitie is er na 10 meter al helemaal niets meer te bespeuren. Ondanks hun "wij kunnen rond de wetten van de fysica" uitleg, zijn ze op het vlak van consistent geluid slechter dan eender welk "normaal" systeem.

Mijn raad: In de vuilbak ermee!!

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Wat mij gelijk opvalt is dat het topje te laag staat op de statiefpaal, alleen de eerste rijen horen ze op deze manier.
    Toch weer die natuurkunde wetten die dwars liggen bij dit soort systeempjes.
    Je hebt nu eenmaal conus oppervlak en volume nodig om een lekker geluidje te krijgen, daar komt echt niemand onderuit, zeker niet zolang er gebruik wordt gemaakt van 'conventionele' luidsprekers.

Leave a comment:

• Waveform
    replied
    Originally posted by sis
    Al eens gehoord ?
    Veel entertainers gaan over op dit systeem. Ook DJ's .
    Waarom is mij ook een raadsel.
    Ik ben nooit een bose fan geweest en zal het ook nooit worden.
    Die prijzen zijn gewoon abnormaal .
    sis
    Jup, al gehoord en kort mee gewerkt. De manier waarmee ze dat adverteren is gewoon belachelijk. Systeem zou (hier moet ik even gokken) 600 man aankunnen. WHAT??? Daar kwam haast geen geluid uit. De mid tonen komen zo scherp door dat het idd snel pijn kan doen aan de oren, maar dat wil niets zeggen. De basjes (ik noem het met opzeg GEEN subjes) rommelen een beetje van 80hz tot 200hz ofzo. Laat die weg en van je geluid blijft niet meer als dat van een klokradio over.

Het idee is goed en het is gewoon heel makkelijk voor een solo/duo muzikant of spreker. Maar echt mooi geluid komt er niet uit. Geeft zeker niet lineair weer over de hele frequentieband, maar dat is natuurlijk iets waar Bose nooit goed in is geweest. Bose is 95% marketing en voor 5% geluid.

Leave a comment:

• sis
    replied
    Originally posted by Waveform
    L1 van Bose is zowat het slechts klinkende systeem dat je voor dat geld kan kopen. Over de HK kan ik niets zeggen. Maar als je de Bose goed vindt, dan ga je wss niet veel verkeerd kunnen doen
    Al eens gehoord ?
    Veel entertainers gaan over op dit systeem. Ook DJ's .
    Waarom is mij ook een raadsel.
    Ik ben nooit een bose fan geweest en zal het ook nooit worden.
    Die prijzen zijn gewoon abnormaal .
    sis

Leave a comment:

Working...