Processor settings bepalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Hey,

heel toevallig is Timo Beckman vandaag de hele middag bij mij geweest met zijn SIM3 meetsysteem van Meyer.

Hij heeft geholpen bij het afregelen van de XTA. Het systeem klinkt nu op de XTA duidelijk véél beter dan op de analoge controller. Het verschil is werkelijk aanzienlijk.
    Zelf heb ik nu ook meer inzicht gekregen in het hoe en wat rondom het meten aan audioapparatuur.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Da's mooi, kun je de screenshots van meetresultaten van de huidige instellingen hier laten zien?
      En wat is er allemaal veranderd t.o.v. je eigen instellingen?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Er zijn maar een paar kleine dingen verandert namelijk een beetje delay . De filtering heb ik niet verandert die is identiek aan de filters die in de orginele controller zitten nm. 18db butter . Er zat alleen een klein fase verschilt tussen de drivers onderling wat door het toepassen van delay +/- opgelost is . Ik zeg +/- daar een verandering van mic positie ook een ander beeld gaat geven .
        Het klank verschil was inderdaad erg groot . Of het ook in een live situatie bevalt zal Hugo zelf moeten proberen .
        Mijn volgende klus wordt ook spannend daar het een 5 weg Martin WSX/w8cs/W8c combinatie wordt . Ik zal proberen daar een overall response met orginele martin settings en het geen wat de meting uithaalt te krijgen . Moet effe klooien om dat voor elkaar te krijgen daar je vanuit sim per band (speaker/processor) kunt kijken maar dus niet een overall plaatje (dingen combineren kan wel heb ze alleen niet opgeslagen met mijn suffe kop). Ik moet er dus een andere processor voor zetten en daar alles bypassen (of een combinatie van 2 banden opslaan heb ik nog nooit gedaan en dus ook niet aan gedacht toch eens kijken of het kan).wordt weer nadenken dus niet mijn allerbeste eigenschap maar we doen ons best .

@ music x-tra Het fase display wat je op de vorige pagina zag is de processor en niet de response van de speakers . Om de speakers bij elkaar in de buurt te krijgen moet je dus en de processor en de speakers te gelijk meten om te kijken of het e.e.a. het gewenste resultaat geeft . Aan de hand van de processor alleen kun je niet met zekerheid zeggen of er fase problemen ontstaan en waar je dit kunt verwachten . Mede ook door de eq'ing die al in de orginele processor zit daar fase problemen het snelst te traceren zijn bij gelijke amplitude . Of je de polariteit moet omdraaien hangt af van wat voor filter er gebruikt wordt en hoe de speaker aangesloten zit daar in de wat oudere kasten ook nog wel eens 1 speaker een polariteits draaing standaard was/is .
        Bij die Martin set zitten in de orginele settings van martin een paar dingen waar ik nog eens goed moet kijken of het kan . De WSX en de W8cs overlappen met delay op de W8cs . Ik weet het nog niet zeker maar op een paar stukken van het frequentie gebied onstaat daar door een flink fase verschil maar wederom ik wil dit eerst meten en 100% zeker weten .

nb. In de XTA 226 zitten alleen parametrische eq's en high en low pass filters . In de nieuwe series zitten wel een aantal fase filters (all pass en fase filter) alsmede wat andere gezelligheid
        Last edited by Timo Beckman; 09-05-10, 11:28.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

ff niet bij stilgestaan dat de metingen van de processor waren en niet van de speakers.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Had ik ook toen ik ze zag .
            De sim screen shots heb je niet zo veel aan daar ik het op fase heb gemeten met x-tra aandacht op de x-over punten . Ik heb ze op de x-over +/- goed in tijd gezet en daarnaast op die punten goed op de frequentie resonse gekeken of er niet opeens diepe cancels ontstonden daardoor .
            De delay's die er in zitten zijn minimaal maar zo als koen al aangaf maakte dit al een dusdanig groot verschil in klank dat echt eq'en niet echt nodig was .
            Er zitten wel een aantal flinke boosts in maar dit zijn settings die hugo zelf al had gemaakt aan de hand van het vergelijken van de xta versus x310 .

Comment

Working...