EV set: 2x Qrx 115-75 + 4x Qrx 118s Tips, adviezen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • highendsyl
    • Feb 2007
    • 81

EV set: 2x Qrx 115-75 + 4x Qrx 118s Tips, adviezen

Collega's,

zojuist bovenstaande set nieuw aangeschaft als start naar het hogere segment. Samen met EV TG7 op de subs en EV TG5 op de tops.

Nu nog met de DC-one processor, maar dat wordt de DX46 als deze uitkomt.

Ik heb nog geen ervaring met deze set en ben op zoek naar jullie tips, adviezen, instellingen, opstellingen e.d. Zo kunnen we leren van elkaar en houden we de klanten top tevreden.

Bijv:
    Bedrijfsfeestje 200 man --> volle set?
    Bruiloftje 100 man --> 2 subjes + 2 topjes?
    Discofeestje 400 man --> volle set? (of bijhuren)

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen? Ik heb natuurlijk alle topics over de Qrx gelezen, maar ben echt op zoek naar tips.

Alvast bedankt.

Groeten

Sylvester
    Last edited by highendsyl; 18-04-10, 09:34.
    Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Hier kun je wel tot 350 man mee doen denk ik zo! Goed setje. [Edit] Deel de set idd op zoals beschreven hierboven en gebruik een tussenpaaltje indien nodig [/Edit]

Ik bedoel, met 1 sub eronder staat de top te laag en maak je mensen doof met die retesterke topkast.
    Last edited by MusicSupport; 19-04-10, 22:34.
    d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Ik neem aan dat de 115-75 gewoon een topflensje heet en daarom zou ik ZEKER niet altijd de complete set meesjouwen. Dat gaat je goed geld kosten. (en je rug...)

Kijk; een bedrijfsfeestje voor 200 man is niet hetzelfde als een bedrijfsfeestje van 200 man. Als je begrijpt wat ik bedoel. Denk aan muziekstijl, locatie, binnen of buiten en ga zo maar door.
      Het maximale aantal personen -een vraag die hier wel héél vaak wordt gesteld- is daarom ook moeilijk te beantwoorden. Dit is toch een kwestie van zelf een beetje uitvogelen of vragen aan de mensen die dit al gedaan hebben.

Naar mijn ervaringen met de RX-serie zit je met je inschattingen toch wel aardig goed.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by 4AC
        Ik neem aan dat de 115-75 gewoon een topflensje heet en daarom zou ik ZEKER niet altijd de complete set meesjouwen. Dat gaat je goed geld kosten. (en je rug...)

Kijk; een bedrijfsfeestje voor 200 man is niet hetzelfde als een bedrijfsfeestje van 200 man. Als je begrijpt wat ik bedoel. Denk aan muziekstijl, locatie, binnen of buiten en ga zo maar door.
        Het maximale aantal personen -een vraag die hier wel héél vaak wordt gesteld- is daarom ook moeilijk te beantwoorden. Dit is toch een kwestie van zelf een beetje uitvogelen of vragen aan de mensen die dit al gedaan hebben.

Naar mijn ervaringen met de RX-serie zit je met je inschattingen toch wel aardig goed.

Mvg,

Teun
        Herstel; je hebt gelijk. Ik had Qrx 153 gelezen. Zie nu pas dat het om een 115 gaat. Dan gaat een tussenpaaltje prima werken idd!
        d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by MusicSupport
          Herstel; je hebt gelijk. Ik had Qrx 153 gelezen. Zie nu pas dat het om een 115 gaat. Dan gaat een tussenpaaltje prima werken idd!
          Oké, vandaar.
          De 153 is een zware 3 weg top, die weliswaar veel beter klinkt, naar mijn mening.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by highendsyl
            Collega's,

zojuist bovenstaande set nieuw aangeschaft als start naar het hogere segment. Samen met EV TG7 op de subs en EV TG5 op de tops.

Nu nog met de DC-one processor, maar dat wordt de DX46 als deze uitkomt.

Ik heb nog geen ervaring met deze set en ben op zoek naar jullie tips, adviezen, instellingen, opstellingen e.d. Zo kunnen we leren van elkaar en houden we de klanten top tevreden.

Bijv:
            Bedrijfsfeestje 200 man --> volle set?
            Bruiloftje 100 man --> 2 subjes + 2 topjes?
            Discofeestje 400 man --> volle set? (of bijhuren)

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen? Ik heb natuurlijk alle topics over de Qrx gelezen, maar ben echt op zoek naar tips.

Alvast bedankt.

Groeten

Sylvester
            Als ik het goed begrijp ( kan mis zijn hoor ) heb je deze set gekocht zonder te weten wat het allemaal aankan in gelijk welke situatie ?
            Als dit zo is ?
            Waarom koop je dan zoiets ?
            Toen ik mijn EAW set aanschafte ging er wel het één en het andere aan vooraf , zoals testen op locatie's .enz...
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• highendsyl
              • Feb 2007
              • 81

Beste sis,

natuurlijk hebben wij deze set getest en vaak genoeg gezien in de praktijk. Echter wij hebben er zelf niet mee gewerkt . Derhalve doe ik een beroep op de ervaren collega's binnen dit forum om mij tips en adviezen te geven op de set.
              Inmiddels is deze overigens: (uitbreiding 2 topjes erbij)
              4x EV Rx115-75
              4x EV Rx118s
              1x EV TG5 (tops)
              1x EV TG7 (subs)
              1x DC-one (wordt de Dx46 met FIR)
              1x Furman

Ik hou me nog steeds aanbevolen. Wellicht ook nog interessante aanpassingen aan de presets?

Gr

Sylvester

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

OK, bedankt, nu is het iets duidelijker .
                Succes ermee en gefeliciteerd met de aanschaf
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Je hebt dure versterkers met de TG serie, maar waarom heb je dan niet gekozen voor de EV Phoenix series?
                  Die zijn nog veel beter dan de QRX series.

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• highendsyl
                    • Feb 2007
                    • 81

Dat is zeker wel overwogen, maar de Phoenix is te groot voor ons. Tevens is het gewicht (kg) te zwaar.

Nog adviezen voor het stacken?
                    2 subjes rechtop en topje erop? (eventueel nog een topje erop: oeps wel erg hoge stack dan, wordt dat gevaarlijk?)
                    2 subjes plat en 2 topjes erop?
                    andere suggesties?

Ik hou me aanbevolen.

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Subs rechtop, top erop. En waarom geen RCM in de versterkers? Heb je ook FIR, alleen nog geen presets

Comment

• highendsyl
                        • Feb 2007
                        • 81

Goede suggestie:
                        RCM kaarten hebben ook een usb-converter nodig.

Toen kregen wij door dat er een dx46 aankwam, daar is dat allemaal niet nodig en ben je dus flexibeler.

ps. FIR voor RX is er nog niet, maar komt eraan is mij beloofd......

subs staand:
                        sub 1 = 90 cm
                        sub 2 = 90 cm 180cm
                        rx 115 = 75cm 255cm (lijkt mij maximale stack, dus maar 1 topje)
                        rx 115 = 75cm 330 cm

of
                        subs plat:
                        sub 1 = 60 cm
                        sub 2 = 60cm 120cm
                        rx 115 = 75cm 195cm
                        rx115 = 75cm 270 cm

Conclusie: 1 top nodig --> subs rechtop
                        2 top nodig --> subs plat

Of vergeet ik iets? Iemand dit zo in praktijk al getest?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Hoe moeilijk kan het zijn om doosjes te stapelen?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Foutje bij de berekening!
                            Een RX118 is 90x45 en geen 90x60 cm. 60cm is de diepte!
                            Dus twee RX118 plat op elkaar is net zo hoog als EEN stuks rechtop!
                            Jammer dus....
                            Wat wij wel doen is een plat en een rechtop daarop (= 135cm)

Paul.
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• highendsyl
                              • Feb 2007
                              • 81

sorry voor de verwarring, SPS heeft helemaal gelijk:

1 topje
                              90 sub + 90 sub + 75 = 255 hoog

2 topjes
                              45 sub + 90 sub + 75 +75 = 285 hoog

De tweede sub niet draaien, anders wordt het te laag.

1 topje met tussenpaal
                              45 sub + 45 sub + tussenpaal 90 + 75 = 255 hoog (maar dat ziet niet uit)

Alternatief:

sub plat in het midden en topjes vliegen uit een truss!!!!

Comment

Working...