Vastlopende TC M One XL

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • azoe
    • Mar 2008
    • 19

Vastlopende TC M One XL

Hallo

ik had een 2 tal weken geleden een livebandje om te mixen, na een tijdje begon de Mone vast te lopen, display hing vast en knoppen reageerde niet meer.

na het aan en uit zetten ging hij weer even en dan liep hij terug vast. toen hebben we hem maar uit laten staan omdat het toch bijna gedaan was.

ik hem dan in de opslag nog eens getest, daar ging hij weer zonder problemen. dus nam ik hem afgelopen weekend weer mee op klus en na een tijdje deed zich hier weer het zelfde probleem voor. vastlopen en na het aan en uit zetten ging hij weer. Ik had toen met mijn ict achtergrond al een gedacht dat het een hitte probleem kon zijn dus ik voelde aan de m0ne en rond de powerknop was hij wel behoorlijk warm, maar niet veel warmer dan de D2 die niet vastliep. Maar hoe langer hij uitstond, hoe langer hij ook weer bleef werken. dus mij vermoeden van de hitte leek mij nog meer te kloppen.

nu heb ik hem in de opslag weer een aangesloten en gestest, en hier doet hij het weer normaal maar het is hier ook aanzienlijk frisser (15 a 18 graden) tov een feest locatie waar het toch snel een stuk warmer kan worden.

heeft er nogal iemand problemen gehad met een overhitte mOne ? of weet er iemand misschien wat het probleem precies is ?
    Mvg,
    Kristof Jacobs
    JSL Productions
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Naar mijn weten is het een bekend probleem. Ik heb er met 2 gewerkt, en die hadden alle twee hetzelfde probleem.

Een andere technicus stelde dat het te verhelpen is door een bepaalde condensator te vervangen door 1 met een hogere waarde. (Of dat dan een hogere V of µF is weet ik niet).

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Ik heb er geen problemen mee; heb een gewone M-One in een rack hangen tussen een DBX EQtje en een DBX Comp. Maar dat zijn kleinere apparaten.
      Goede conclusie denk ik dat het een temperatuur dingetje is. Gewoon 1HE erboven vrijlaten. (Hitte stijgt op) En wellicht een ventilator in je rackje bouwen!
      d&b Audiotechnik

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

heb het verhaal al vaker gehoord idd, was opgelost door ruimte vrij te laten boven de TC. Heb overigens ook alleen mensen gehoort met dit probleem die de XL hebben. Heb zelf de gewone, en daar nooit last mee gehad.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• azoe
          • Mar 2008
          • 19

hij zit nu inderdaad wel "dicht" tussen 2 andere apparaten, maar de case stond open vanachter, ik zal het een proberen met een 1U open te laten tussen in en misschien want ventilatie aanbrengen.
          Mvg,
          Kristof Jacobs
          JSL Productions

Comment

• JohanH
            • Mar 2010
            • 98

Beste,

Zelfde probleem gehad met een M2000... zelfs met extra unit cooling space. Na het laten vervangen van het moederbord was het probleem opgelost

Originally posted by azoe
            Hallo

ik had een 2 tal weken geleden een livebandje om te mixen, na een tijdje begon de Mone vast te lopen, display hing vast en knoppen reageerde niet meer.

na het aan en uit zetten ging hij weer even en dan liep hij terug vast. toen hebben we hem maar uit laten staan omdat het toch bijna gedaan was.

ik hem dan in de opslag nog eens getest, daar ging hij weer zonder problemen. dus nam ik hem afgelopen weekend weer mee op klus en na een tijdje deed zich hier weer het zelfde probleem voor. vastlopen en na het aan en uit zetten ging hij weer. Ik had toen met mijn ict achtergrond al een gedacht dat het een hitte probleem kon zijn dus ik voelde aan de m0ne en rond de powerknop was hij wel behoorlijk warm, maar niet veel warmer dan de D2 die niet vastliep. Maar hoe langer hij uitstond, hoe langer hij ook weer bleef werken. dus mij vermoeden van de hitte leek mij nog meer te kloppen.

nu heb ik hem in de opslag weer een aangesloten en gestest, en hier doet hij het weer normaal maar het is hier ook aanzienlijk frisser (15 a 18 graden) tov een feest locatie waar het toch snel een stuk warmer kan worden.

heeft er nogal iemand problemen gehad met een overhitte mOne ? of weet er iemand misschien wat het probleem precies is ?

Comment

Working...