nieuwe compacte digitale mixer Soundcraft

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Originally posted by frederic
    Blijft wel het feit dat er "verloren kosten" zijn gemaakt door preamps in de console te bouwen, ipv in een stageblock met digitale multi.
    Nu zal je bijkomende preamps moeten kopen.
    Zeker geen verloren kosten. ergernis nummer 1 voor mij bij de rolands is het feit dat je zonder stageboxen er niet mee kan werken. Terwijl wij, en veel collegabands, naast of zelfs op het podium mixen. Dan sta je dus voor fors meer geld meer te sjouwen. Op dat gebied is presonus of LS9 handiger voor ons. Deze tafel is op de eerste indruk ook om te smullen! Benieuwd naar gebruikerservaringen hands-on testmogelijkheden.
    lekker belangrijk!

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Iemand de Phonic Summit al gezien? Ziet er voor weinig ook leuk uit...

Nu de kwaliteit nog!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

<demn> dat ding lijkt wel enorm op een opgevoerde 01V96 kloon met (die van yamaha zo lang verwachte) input upgrade.

tijd om eens een overzichtslijst te maken met digitale mixers.

Last edited by showband; 21-04-10, 14:22.
        lekker belangrijk!

Comment

• kornegoor
          • Apr 2010
          • 3

Het is interessant om te zien dat er zoveel fabrikanten zijn die vanaf een "vlaggenschip" steeds kleiner en kleiner gaan. Niet alleen Soundcraft, maar ook A&H, Digico, Digidesign, Midas en Roland voeren deze strategie. En gezien ze nog lang niet allemaal een heel kleine tafel in hun assortiment hebben, verwacht ik dat er nog veel van dit soort kleintjes zullen volgen de komende tijd.

De grote uitdaging bij dit soort tafels zit in het behouden van de bedienbaarheid. Het is niet te hopen dat we weer terug gaan naar oneindig diepe menu's...
          Met vriendelijke groeten,
          Marcel Kornegoor

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

en we blijven nog steeds wachten op de release van de compacte soundcrafts..

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

In ieder geval, als die soundcraft niet op alle outputs 31band EQ heeft, is het een maat voor niets.

Maar waarom wachten die mannen zo lang om informatie op hun website te zetten?

Comment

• ACSlater
                • Oct 2007
                • 57

Heeft de Soundcraft nou 16 vrij te kiezen outputs of zijn het de direct-outs van de bovenliggende 16 xlr inputs? Het zal het laatste wel zijn. Was het wel het eerste dan was het een extreem bruikbare mixer voor zowel monitor als foh. Zes stereo in-ear mixjes en dan nog twee stereo out voor subs en tops! Dat kan nu alleen nog maar met SAC denk ik en die heeft er 24 outputs voor...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by frederic
                  In ieder geval, als die soundcraft niet op alle outputs 31band EQ heeft, is het een maat voor niets.

Maar waarom wachten die mannen zo lang om informatie op hun website te zetten?
                  schopje:

filmpje waarop duidelijk de EQ aanduidingen op de faders te zien zijn. EN de MADI digi multi mogelijkheid:
                  YouTube - Soundcraft Si Compact - NAB 2010

wie weet er een prijspunt en introductiedatum?

volgens dit bericht
                  "Soundcraft previewed a new range of low-cost digital consoles called Si Compact. The line will include 16, 24 and 32 motorized fader models, all equipped with Lexicon and BSS processing and connectable to a stagebox, as well as having all the I/O on the rear panel. The range is reported to be under $10,000 list price. "
                  Last edited by showband; 03-06-10, 10:02.
                  lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by ACSlater
                    Heeft de Soundcraft nou 16 vrij te kiezen outputs of zijn het de direct-outs van de bovenliggende 16 xlr inputs? Het zal het laatste wel zijn. Was het wel het eerste dan was het een extreem bruikbare mixer voor zowel monitor als foh. Zes stereo in-ear mixjes en dan nog twee stereo out voor subs en tops! Dat kan nu alleen nog maar met SAC denk ik en die heeft er 24 outputs voor...
                    Ik denk dat die outputs wel degelijk vrij configureerbare outputs zijn, verder zitten er geen male XLRen op dus waar zouden anders de outputs zitten?
                    En daarbij zitten op de meeste digitale mixers geen analoge direct-outs meer.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Dan kun jij deze mixer dus goed gebruiken want het is toch echt het eerste. Weet niet waar jij anders je outputs vandaan wil halen uit deze mixer, het apparaat zou dan namelijk alleen maar direct outputs per kanaal hebben. Weinig functioneel lijkt mij.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by vasco
                        Dan kun jij deze mixer dus goed gebruiken want het is toch echt het eerste. Weet niet waar jij anders je outputs vandaan wil halen uit deze mixer, het apparaat zou dan namelijk alleen maar direct outputs per kanaal hebben. Weinig functioneel lijkt mij.
                        Je valt in herhaling.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Heef ondertussen al iemand de releasedatum vernomen?

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Die beste man van Soundcraft heeft het over eind van de zomer....
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ACSlater
                              • Oct 2007
                              • 57

Originally posted by MusicXtra
                              Ik denk dat die outputs wel degelijk vrij configureerbare outputs zijn, verder zitten er geen male XLRen op dus waar zouden anders de outputs zitten?
                              En daarbij zitten op de meeste digitale mixers geen analoge direct-outs meer.
                              Ja, nu ik erbij stil sta, zullen het inderdaad wel allemaal outputs zijn. Nu nog weten hoeveel mixjes je van de inputs kunt tappen. Gewoon nieuwsgierigheid trouwens want ik denk dat deze tafel, voor ons band, buiten het financiële bereik uit komt.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Ja, nu ik erbij stil sta, zullen het inderdaad wel allemaal outputs zijn. Nu nog weten hoeveel mixjes je van de inputs kunt tappen. Gewoon nieuwsgierigheid trouwens want ik denk dat deze tafel, voor ons band, buiten het financiële bereik uit komt.
                                Net zoveel als dat er outputs zijn denk ik zo....

Comment

Working...