Komt digico met nieuw product??
Collapse
X
-
Beetje appels met peren vergelijken
Of voor dubbeltje op eerste rij willen zitten.
In een downgrade wel alle functies van de grote broers willen.
marktvergelijk met M7CL32 met 2 x 16/8 box
of LS9 met 2x 16/8 box of iLive met 32/16 box is eerlijker
prijsniveau en outputs op podium zijn identiek aan deze setups, specs en UI alleen vele malen beter. SD9 kan zelfs meer worden uitgebreid, wat je zelf al aangeeft. ( 2e 32/16 optie en madi optie al standaard meegeleverd, welke optionele kaarten zijn, of niet mogelijk voor iLive en LS9 )
2 x SD9 set is makkelijk te gebruiken als FOH/MON set met behulp van 1 madikabel en 1 synckabel. Gaintracking werkt dan inderdaad nog niet.
Bij combi sd8/sd9 werkt het wel.
by the way een extra box kostte op mijn offerte net iets meer als 3500,-
Ik vindt 14500 + 3000=18000 wel erg ver van uitspraken als "het dubbele"
of "beter een sd8" liggen die rond de 25000 kost. en dan heb ik wel 64in en 32 uit op de buhne in plaats van 48in en 8uit bij het sd8 rack.Comment
-
En sinds vandaag zijn wij ook voor digitaal gegaan: hier staat nu een hele mooie Red Snapper: Audio nieuws | TM Audio - professional sound equipment
(De eerste in Noordelijk Nederland.)
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Toch even melden dat de SD9 op de Gentse feesten (baudelopark) de enige digitale tafel was die 2 keer onder druk van de warmte is bezweken.
De Ilive aan het Gravensteen, en M7CL van pole pole, Nog een ilive op Boomtown hebben het schitterend doorstaan.Last edited by frederic; 18-08-10, 10:40.Comment
-
Hmm, dat zegt toch wel wat. Ik vond hem trouwens toch nog wel wat groot uitvallen (vergeleken met foto's dan!, vergeleken met bv. een M7CL is ie prima)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
kwam dit bericht tegen op de website van Digico:
Rolands S Madi Reac Bridge Expands Compatibility With Madi Capable Digital Consoles Including DiGiCo D And SD Series Systems - DiGiCo News
Goede ontwikkeling voor RSS met hun digitale mengtafels en M-48 monitorsysteem dat nu volledig binnen het digitale domein gebruikt kan worden in combinatie met Digico-tafels via die Madi-interface. Daarmee is het "nadeel" dat Roland een eigen REAC-protocol heeft (dat overigens supergoed klinkt zoals ook in andere threads al aangegeven) van de baan en is de REAC-MADI bridge een zegen wat mij betreft...
Gr,
PaulComment
-
Heb onlangs op de SD9 mogen mixen. Tafel was goed geprept dus niks aan het handje. Maar mijn gevoel is verdeeld
Ik heb uitgebreid kunnen kennismaken met Digico op de SD8 van onze collega's dus wist ik wat me te wachten stond.
Over de klank, headroom, compressors, gates en nette channel EQ niks dan lof; gewoon goed!!
De ingebakken reverbs zijn net als in de SD8 gewoon kompleet ***; kan er niks anders van maken. Evenals de mogelijkheid om in de FX sectie een patch toe te wijzen; niet mogelijk! Omslachtig binnenhalen via een inputkanaal is de manier en de ingang toewijzen gaat via de aux zelf. (Jah, dat is de analoge manier van denken, maar mijns inziens onhandig omdat we met een digiconsole van doen hebben!) Vandaar ook de sideracks met FX gear die her en der opduiken (moet niet nodig zijn bij tafels met dergelijke prijzen!)
Gelukkig is de overdaad aan rotary's zoals op de SD8 achterwegen gebleven en mis je die dus echt niet; da's fijn!
En dan komt het gedeelte waar ik als Yamaha/Roland gebruiker prettig aan gewend ben en de Digico de plank mis slaat; de mogelijkheid van één overzicht van één kanaal op het scherm! Bij de Digico staan 12 kanaal overzichten op 1 scherm gepropt (noem mij een zeur) en moet ik met mijn dikke vingers via een touchscreen de juiste EQ sectie weten te vinden en te raken. Prima als overzicht om snel te kunnen zien wat er gebeurt. Dan de aux parameters; die kan ik niet allemaal zien (zeker de auxen voor de FX sectie) omdat ze niet op het scherm passen (onhandig!)
Om naar de 31 bands EQ's of FX sectie te gaan is er geen handige vaste knop (zal je vast wel kunnen toewijzen) maar moet je naar een onderliggende kernlaag van het systeem om ze te benaderen.
En tsjaa; hitteproblematiek en Windows als OS met regelmatig rare hickups (ik neem hier ook de gebruikerservaring van de SD8/D1/D5 users in mee);
ik blijf er van weg, geen Digico voor mijLast edited by MusicSupport; 18-08-10, 15:40.d&b AudiotechnikComment
-
En daar is ie dan,
Making Waves with DiGiCoMixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
Comment