digitaal op het toneel S/Pdif stageblock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hansom
    • Mar 2007
    • 17

Coen,
    Als spdif via een optische link wordt getransporteerd is de max afstandslimiet het gevolg van de dispertie (licht loopt niet alleen direct van a naar b maar ook via zijkantreflectie en komt dus niet voor alle bitjes op dezelfde tijd aan dit is te zien aan het oogpatroon Eye pattern - Wikipedia, the free encyclopedia) in de pof kabel =1mm multimode bij grotere afstanden krijg je signaalverminking dit is overigens ook bij adat signalen.

Alex,
    mijn ontwerp POF2CAT5 zet puur bitjes om naar symetrische signalen zodat ze over een cat5 kabel te transporteren zijn. Ik doe dus niets met de bit inhoud.

Om alle soorten digitale signalen te mergen moet je een multplexer maken en dan komen er vele haken en ogen mbt tot klok, buffer, delay, jitter enz... dus niet zo simpel te maken.
    Heb in telecom gezeten en loste daar soortgelijke problemen op door met een ruim te hoge klok te werken en met vulbitjes de verschillen van de aangeboden data weg te werken helaas ontstaat hierdoor altijd jitter en die kan weer andere problemen geven.

Ik denk dat de enige oplossing is om per protocol een omzetter te zoeken naar adat.
    Zelf onwerpen lijkt mij heel hoog gegrepen (voor mij althans).

Ik blijf overigens de discussie volgen en denk mee....

Comment

• Rock On
      • Jan 2004
      • 250

Als ik het zo de reacties bekijk denkt iedereen te moeilijk. Wat Showband bedoelt is om een S/PDIF signaal in een DIGITAAL stageblock (zeg; Roland REAC, A&H iLive enz. enz.) in te voeren.
      Er zitten al tig AD converters in zo'n stageblock, en ergens in het apparaat worden die bij elkaar gepropt over een CAT5 of glasje heen gestuurd. Met andere woorden; het stageblock bedenkt de mulitplexing volgens hun protocol. Lekker laten doen!
      Dan rijst dus de hamvraag; Waarom kunnen er niet een paar AL DIGITALE signalen bij?
      De S/PDIF stream is makkelijk te strippen van de onnodige rommel, en gooi ze lekker in de stream.
      Misschien is het een idee om Roland eens te vragen of ze een idee hebben om zoiets te maken in REAC- vorm met 4 digitaaltjes in; COAX en TOSLINK.
      Ik heb er zelf niet direct een toepassing voor, maar de orkestjes zoals die waar Showband in speelt kunnen er vast mee uit de voeten.
      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Ik heb vanmiddag een Pioneer DJM met spdif aan een AES ingang gehanden. Gewoon met een DAP tulp naar xlr plugje Hoewel dat niet de bedoeling is werkt het wel. Dus een stageblok uitvoeren met aes ingangen is al een stap. Dan nog ff per bron een trafo erin frutten en je kan aan de slag.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Ja wat ik bedoel is dus bijvoorbeeld bij roland zo een doosje maar dan met vier S/P dif ingangen naast een paar gewone XLR inputs . Wij zouden per direct de toetsen en gitaren in het digitale domein kunnen houden zonder DA/AD conversie. En met storingsvrije kabels over het toneel.
          lekker belangrijk!

Comment

Working...