Crest XVCA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flamebuster
    • May 2008
    • 77

Crest XVCA

Hej,

weet iemand hoe je met een crest XVCA singnalen naar je VCA,s stuurt en doorstuurt naar je L/R ? En hoe maak je je mute scenes ?

Groetenn
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Groeten terug!
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Geenstijl was me voor, maar laat hem toch maar staan:

Je stuurt geen signalen naar je VCA's, maar je VCA's regelen eigenlijk de levels van je faders (simpel gezegd). Je kan itt een subgroep het signaal van een VCA (dat dus niet bestaat) dus ook niet routen naar je L/R. Om dus signalen naar L/R te sturen selecteer je op je ip L/R dus en kan je met een VCA (bijvoorbeeld VCA-vocals) alle vocals controleren die naar L/R zijn gerout.

Mutescenes zijn een kwestie van de scene selecteren die je voor ogen hebt. Dan edit/preview selecteren. Dan de channels selecteren dmv hun mute-buttons en dan opslaan met edit/preview.

@lex

Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door een vijfminuten google-actie...
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• flamebuster
        • May 2008
        • 77

danku !

Groetenn

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Nog ff kleine toevoeging, VCA staat voor Voltage Controlled Amplifier.
          Wat zoveel wil zeggen dat je met de VCA fader de versterking controleert van de kanalen die eraan toegewezen zijn, daar vallen ook de auxen onder van de betreffende kanalen.
          Op digitale tafels heet het DCA met de D van Digital.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
            • Oct 2009
            • 721

Originally posted by MusicXtra
            Nog ff kleine toevoeging, VCA staat voor Voltage Controlled Amplifier.
            Wat zoveel wil zeggen dat je met de VCA fader de versterking controleert van de kanalen die eraan toegewezen zijn, daar vallen ook de auxen onder van de betreffende kanalen.
            Op digitale tafels heet het DCA met de D van Digital.
            Indien de aux'en postfade staan dan wel he

Vraag me trouwens af of het nou Amplifier is of Attenuator.. Gezien google beiden weergeeft en ik verder niemand ken die het daadwerkelijk zeker weet.
            There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by qvt

Vraag me trouwens af of het nou Amplifier is of Attenuator.. Gezien google beiden weergeeft en ik verder niemand ken die het daadwerkelijk zeker weet.
              Nope, volgens mij maakt het niet uit of de auxe prè of post fade staan, van DCA's weet ik het iig zeker.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• darco
                • Sep 2009
                • 135

VCA voltage controlled amplifier, werkt post fader en heeft geen invloed op prè fader

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Originally posted by qvt

Als je wilt dat je DCA's invloed hebben op je auxen moeten deze post staan ja..
                  Heeft verder niets te maken met je main mix, die DCA's werken gewoon. (Vind het trouwens een stomme naam, fadergroup had beter geweest)

Het lijkt me dat de A voor amplifier staat, zo heten die circuits nu eenmaal, al vanaf de eerste synths met volume envelope's. Dat er mensen zijn die de A als attenuator opvatten is te begrijpen, dat is namelijk wat het ding functioneel gezien doet. Echt uitmaken doet het ook niet, we weten wat het doet...

Mooie tafel trouwens die XVCA, zoiets maken ze niet meer bij Crest, had een tijdje terug even zo'n HP8 of hoe die dingen ook heten onder handen, pffff wat een ellende, dat ze er Crest op durven zetten. Had een gain die niets deed, totdat hij opeens zo lelijk mogelijk overstuurde en een EQ die nog erger was dan de goedkope Yamaha's. Maar die XVCA is een mooi ding Klinkt erg netjes. VCA groepen maken ging trouwens altijd erg intuitief, alhoewel ik je nu niet meer zou kunnen vertellen hoe haha, maar je hebt de manual, dus het komt goed
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

Originally posted by MusicXtra
                    Nope, volgens mij maakt het niet uit of de auxe prè of post fade staan, van DCA's weet ik het iig zeker.
                    Op een DM1000 controleert een DCA de auxen niet. De auxmasters kan je er wel mee controleren. Dus als je je vocals DCA dichttrekt zijn ze nog wel te horen op de monitors. Trek je de AUXmasters DCA dicht dan hoor je ze niet meer opde monitors.

@lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• flamebuster
                      • May 2008
                      • 77

Hoe kun je je toegeweze VCAs per VCA clearen zodat er niks meer naartoe gerout wordt ? En daarna weer opnieuw linken naar je faders ??

groetjes
                      Last edited by flamebuster; 13-05-10, 13:34.

Comment

• flamebuster
                        • May 2008
                        • 77

iemand toevallig al enig iedeee ? ik snap de handleiding namelijk niet echt....

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Waarschijnlijk druk je op de mastersectie bij VCA1 assign in en dan per kanaal de solo knop indrukken voor het toe wijzen aan die VCA . Als je deze knop nog een keer indrukt dan is het kanaal weer un-assigned .
                          Neem ik aan iig daar ik voor zover ik me kan herinneren niet achter deze crest heb gestaan maar wel achter een aantal andere crest tafels van het zelfde caliber of groter . Echt moeilijker moet je er niet over denken daar deze tafels zo gebouwt zijn dat alles redelijk snel te veranderen valt .

VCA group master control features

This section controls VCA levels of any assigned input channels or audio
                          groups assigned to the VCA group.VCA control of audio groups is a unique
                          feature not offered on most other VCA consoles. For more information on
                          using VCA control of audio groups, see Section on VCA Group Operation.

vca group Channel MUTE switch

This mute switch follows the assignment of the channels VCA system.
                          When activated, it mutes all assigned input and audio group channels except
                          when channel or group safe mode is activated. All primary and auxiliary
                          outputs will be muted, including pre fader aux sends if internal mute jumper
                          is in default pre fader mute YES position.

100mm VCA control fader

Controls relative volume levels of all input and audio group channels
                          assigned to the VCA group. (No audio passes through this fader.)

unity LED indicator

Illuminates when the fader is at its unity gain position. At unity gain,
                          input or audio group channels may be assigned (or removed from assignment)
                          without a level change.

VCA Group edit switch

When selected, this switch allows editing of VCA assignments for input
                          and analog group channels. In this mode, the selected VCA Group Edit
                          switch will illuminate and flash. Only one Edit switch can be selected at a
                          time, and selection of the VCA Group Edit Switch will override any SOLO
                          switch selected (solo clear). To exit VCA Edit Mode, press the selected (illuminated
                          and flashing) switch to toggle it to the off position.

Whenever a VCA Group Edit switch is flashing, the SOLO-VCA EDIT
                          switches will flash on all input and group channels assigned to that VCA
                          group
                          .
                          For a complete discussion of VCA group editing, see section on VCA Group
                          Operation.

VCA SOLO switch

When selected, this switch illuminates and activates all input and audio
                          group SOLO switches assigned to that VCA group. All channels are monitored
                          within the solo system as a related group. The VCA SOLO system
                          also may be used to quickly review VCA assignments, though no modification
                          of assignment is permitted.
                          LED
                          Last edited by Timo Beckman; 14-05-10, 21:36.

Comment

Working...