Outline Omnia passief gefilterd?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Heb hier al 'n jaar of 10-11-12 Outline Micromonitor en Microsub in de huiskamer staan. En daar ben ik ook al die jaren al zielsgelukkig mee! Heb er 'n kleine anderhalf jaar geleden nog voor een klein kapitaal nieuwe drivers in gezet, maar gezien het aantal uren dat ze al gedraaid hebben, mag het wel (reken gemiddeld zo'n 5 per dag over al die jaren).

Ik ben destijds via broerlief in aanraking gekomen met Outline. Die ging toen voor een bedrijf werken wat veel zaken deed met Wytec, wat toen (als ik me niet vergis) net een jaar of wat daarvoor ontstaan was uit de Jac van Ham-stal (wie kent Ohio Sound nog?).

Dat was ergens halverwege de jaren 90, nog voordat de Danssalon er vol mee gehangen werd. Heb zelfs nog de catalogus van 1994 of 1995 liggen... Ben toen menig maal in de showroom geweest en heel vaak staan te luisteren. Ik heb het altijd wel lekker vinden klinken, maar dan vooral voor disco- en nog specifieker voor dance-muziek. Vind ik het nog steeds een van de betere merken voor. Voor live heeft het me nooit kunnen bekoren...

En toen hing de Danssalon er ineens mee vol. Kleine revolutie, want de toenmalige eigenaar was daarvoor eigenaar van de Galaxy hier in Den Bosch en zweerde toch wel bij SA. En dat hij dan zo'n (redelijk) belangrijke tent vol hangt met zo'n relatief onbekend merk... Naar mijn mening vond ik de Danssalon toch wel verrekte strak klinken. Ben er vrij regelmatig geweest en qua klank ben ik nooit ontevreden geweest. Wel qua volume...

Overigens was de Goldfinger ook wel strak. Wie weet dat nog? Rijen met Axys B89's onder het podium en gevlogen Source setjes. En als infill de U92. En dan een Enigma voor het licht met Martin 1004's als scanners...

Damn, wat word ik oud!

En voor wie zich af vraagt hoe een Micromonitor er uit ziet: In de Danssalon hingen ze boven elke bar en dit is een goede rip-off/kopie: http://www.audio-performance.com/ass...hiphall/Sb.pdf Alleen heb ik er geen controller bij en qua klank ook niet nodig. Moet ook nog steeds 'ns naar Boxtel om te vergelijken...
    Last edited by Outline; 12-02-10, 04:01.

Comment

Working...