Micro project

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #16
    Zeg Rolandino, opzich hebben al best veel mensen gezegt dat het niet gaat werken zoals jij in gedachten had, incl. onderbouwing, waarom doe je hier niets mee?
    Je hebt gewoon een mixer nodig met 16 microfoon ingangen en fantoom, wellicht een ( 2e hands ) Mixwizzard of iets dergelijks.

    En als je niet wil luisteren, vraag het dan ook niet

    Mvg

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #17
      Het is niet dat ik niet wil luisteren.

      Vraag om raad en die wordt ook gegeven.

      Mooie is dat we dezelfde gedachten nhebben maar had gehoopt op andere antwoorden hier van bv iemand hier "andere " ideen heeft dan deze die er jammer genoeg niet zijn.

      Als ik 2 van die mixrofoonmixers heb met ieder 6 of 8 ingangen ben ik ook uit de brand.

      nu nog OF gewone mocro's of met Phantom maar zou er verschil zijn tussen deze 2 ?

      Het is niet voor een theater produktie of thuisgebruik.

      Het is een project wat nog aan het ontwikkelen is en nog weinig over kan zeggen. als het werkt komt er patent op dus kan niet veel zeggen.

      Alleen mij is gevraagd of ik hier iets op weet en mijn antwoord was net zo als bij de meeste hier. Helaas willen de mensen dat juist anders.

      Hopelijk begrijpen jullie dat.

      Als er een tafel gezet kon worden had ik dit niet geopend.

      Het moet in een 19"passen dus 2 van die 1HE micromixers lijkt mij het meest kompakte.

      Deze 2 uitgangen gaan naar een 3e 1HE mixeertje ( Dateq ACE denk ik )

      voor de 2 mixers over 2 kanalen uit te sturen en nog een cd / md speler erbij.

      Maar goed heb nu al wat meer info als toen ik er aan begon en het enige is om gewoon te gaan proberen wat ook mijn bedoeling was.

      Toch blijkt dat we dezelfde ideeen hebben alleen gaat mijn ervaring naast de normaal gebruikte livetafel niet erg ver.

      Voor mij was het allang opgelost als er een tafel gebruikt kon worden

      Ik zou het zowieso met gewone micro's kunnen proberen maar die vangen minder op in mijn ogen.
      Last edited by Rolandino; 13-01-10, 20:13.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

        #18
        Originally posted by remco_k
        Natuurlijk kan het, als je maar de juiste schakelingen gebruikt, en dat betreft dus een stel pre-amps.
        Wat denk je dat er in die intercom kastjes zit (of in de 'centrale')?

        Een mengpaneel doet in feite ook niets anders dan de hele boel parallel schakelen, maar dan wel met geschikte voorversterkers.

        Edit:
        Ben je zelf handig? Ja?
        Bestel 16 van deze dingen (á 4 euro):

        De uitgangsimpedantie is erg hoog (400 kOhm), dat is een voordeel, dan kan je ze parallel schakelen.
        Nog even zorgen voor de juiste voedingsspanning en wat handigheid en klaar is Rolandino.
        Verwacht alleen geen wonderen van deze micjes....
        Goed, dat je de adv. er even bij zet.
        Daar kun je ook de datasheet bekijken. Niks hoogohmig, maar gewoon low impedance, zoals gewoonlijk na een FET-volger. 400k ohm moet eerder 400 ohm zijn.
        16 x parallel ? zeer twijfelachtig.

        Speakertech.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • remco_k
          • Sep 2002
          • 325

          #19
          Originally posted by Koen van der K
          Hmm, dan mag 400K idd wel hoog zijn maar als één zo'n micje 'n impedantie "ziet" wat éénzestiende is van z'n eigen uitgangsimpedantie blijft er ook weinig meer van 't outputlevel over. het blijft lood om oud ijzer denk ik zo ... gewoon uitproberen is een goede optie.

          Succes !
          Daar heb je op zich wel een puntje.

          Originally posted by speakertech
          Goed, dat je de adv. er even bij zet.
          Daar kun je ook de datasheet bekijken. Niks hoogohmig, maar gewoon low impedance, zoals gewoonlijk na een FET-volger. 400k ohm moet eerder 400 ohm zijn.
          16 x parallel ? zeer twijfelachtig.

          Speakertech.
          Nou, het is dat je het zegt. Een typo dus op de website van Conrad, daar staat toch echt 400 kOhm. Maar inderdaad in de datasheet staat "Low impedance" en 400 kOhm valt daar zeker niet onder. Dus de kans dat dit gaat werken, 16x parallel is ongeveer gelijk aan 0.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #20
            Keus is gevallen op de CAD micro's en 2x Behringer RX1202FX

            Als alles binnen is testopstelling maken en hopen dat het werkt.

            Past in een 19"rack in combinatie met CDspeler en MDspeler en versterker.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #21
              Ja, dat zie ik wel gaan werken. Succes ermee.
              Nog even als technische toevoeging:
              Het is NIET mogelijk om meerdere condensatormic's uit één fantoombron te voeden. Twee zal wel gaan, maar dan houd het wel op hoor.
              Ik bedoel hier de XLR op een tafel of van een losse fantoomvoeding.
              De 48Volt wordt met twee weerstanden van 6800Ohm op de pennen 2 & 3 gezet.
              Door deze weerstanden gaat een stroompje vloeien, in de orde van grote van zo'n 2 tot 4 mili-Ampère.
              Dat betekent dat er over deze weerstanden een spanning gaat staan, bij 4mA is dat:
              U = I x R => U = 0,002 x 6800 = 13,6Volt (2mA per weerstand)
              Dan blijft er dus 48-13,6=34,4 V. over voor je mic. om mee te werken.
              Zou je 2 mic's parallel aansluiten, dan wordt dat: 0,004 x 6800 = 27,2 Volt verlies.
              Dat betekent dat er bij 4 microfoons helemaal niets meer overblijft.
              Nu is dit niet 100% waar, want bij een lagere spanning op de mic. gaat ook de stroom omlaag, dus er blijft wel wat over, maar werken gaat het niet!
              Ook het bovengenoemde verhaal over parallel zetten van impedanties is een reden waarom dit niet kan.
              Kortom, er is niet voldoende Fantoomspanning EN er zou geen audio overblijven als de Fantoom wel voldoende zou zijn.

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #22
                Die vraag heb ik gesteld bij diversen bedrijven en ze beweren dat het wel zou gaan omdat de voeding op alle kanalen werkt en dus alle kanalen ( 8 ) een voeding hebben.

                Daarom is de keuze gevallen op de Behringer.

                Eigenlijk de enige van zovelen die 8 microkanalen hebben PLUS phantom
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #23
                  Originally posted by Rolandino
                  Die vraag heb ik gesteld bij diversen bedrijven en ze beweren dat het wel zou gaan omdat de voeding op alle kanalen werkt en dus alle kanalen ( 8 ) een voeding hebben.

                  Daarom is de keuze gevallen op de Behringer.

                  Eigenlijk de enige van zovelen die 8 microkanalen hebben PLUS phantom
                  Dat gaat natuurlijk wel werken, lijkt me 'n mooie / betaalbare / compacte oplossing.

                  Succes !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

                    #24
                    Ik heb een keer als prikker gewerkt op een festival met een orkest naast een stel bandjes . Voor alle strijkers werden 3 a 4 neumannen op een lijn gezet zodat het viool gedeelte op een 5 of 6 lijnen neer kwam ipv 16 tot 20 . Dit was geen probleem

                    Comment

                    • jans
                      • Feb 2003
                      • 869

                      #25
                      Originally posted by Timo Beckman
                      Ik heb een keer als prikker gewerkt op een festival met een orkest naast een stel bandjes . Voor alle strijkers werden 3 a 4 neumannen op een lijn gezet zodat het viool gedeelte op een 5 of 6 lijnen neer kwam ipv 16 tot 20 . Dit was geen probleem
                      Hier worden zogenaamde opteltouwtjes voor gebruikt.
                      Hier zitten ook wat weerstanden en condensatoren in als ik me niet vergis.
                      Zal even zoeken of ik de info hierover nog heb.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #26
                        Neem aan dat mijn leveranciers geen verkeerde wijsheid doorgeven ?

                        ik bedoel hiermee ook dat Behringer GEEN 8 kanaals mixer verkoopt MET PHANTOM over alle kanalen terwijl er maar hooguit 2 of 3 gebruikt kunnen worden tegelijk mdet phantom ?
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #27
                          Originally posted by Rolandino
                          Neem aan dat mijn leveranciers geen verkeerde wijsheid doorgeven ?

                          ik bedoel hiermee ook dat Behringer GEEN 8 kanaals mixer verkoopt MET PHANTOM over alle kanalen terwijl er maar hooguit 2 of 3 gebruikt kunnen worden tegelijk mdet phantom ?
                          Dat mag je inderdaad aannemen, daarbij is de stroomsterkte bij phantoomvoeding slechts heel gering dus het zou wel een allerbelabberde voeding moeten zijn wil ie dat niet aankunnen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            #28
                            Toch brengen sommige hier mij nu in twijfel ..........

                            Maar kga het toch proberen omdat het mij sterk lijkt dat als je een livemixer of in dit geval een rackmount mixer van Behringer MET een Phantomvoeding op de microkanalen niet alle kanalen zal voorzien van phantomvoeding.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #29
                              Originally posted by Rolandino
                              Toch brengen sommige hier mij nu in twijfel ..........

                              Maar kga het toch proberen omdat het mij sterk lijkt dat als je een livemixer of in dit geval een rackmount mixer van Behringer MET een Phantomvoeding op de microkanalen niet alle kanalen zal voorzien van phantomvoeding.
                              100% zeker dat het wel werkt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

                                #30
                                Komt allemaal wel goed hoor.

                                Heb zojuist van Behringer een mail ontvangen dat het zou werken.

                                Daar zullen ze zeker niet om liegen dat zou wel heel erg zijn.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                                Comment

                                Working...