Talent ellende op TV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Talent ellende op TV

............................
    Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:33.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Het is toch ook een kermis, alleen op deze kermis verdienen ze wel erg veel.
    Ik kijk de programma's niet ik erger me teveel aan, en dat ze af en toe een nootje missen afijn...
    Maar soms een heel nummer vals
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by Timo Beckman
      Ligt het aan mij of zijn al die talenten jachten op tv steeds meer een kermis show .

Ik heb bijna geen enkele mix gehoord die fatsoenlijk klonk op TV . Stemmen vaak te hard of totaal niet te verstaan (varieerde nogal per show) .
      Ja vooral alles om de kijkcijfers en het geld (sms'en).

Onze zanger (Ruud Kuipers) heeft mee gedaan aan Waar is Elvis. Ondanks dat er een poging gedaan werd om alles spontaan over te laten komen was alles vantevoren vastgelegd. Van het nummer tot de volgorde tot de uitslag, die 's middags toevallig geheel hetzelfde was. Dat 2 gewaardeerde elvis vertolkers er direct uitlagen gaf dan ook te denken...

Ik denk dat het met de popstars en concorten niet veel anders zal zijn. Stemmen te hard of te zacht is denk ik zelfs een psychologisch iets om het stem gedrag te beinvloeden. Bij onze band laat ik de zang ook wel eens wat wegzakken in de mix, (met een dotje galm erbij) als de zanger met een bepaald nummer wat meer moeite heeft.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Ik vind het eigenlijk juist wel mee vallen qua mix-kwaliteiten bij de idols-popstars-opzoeknaar...- en alle andere talenten jachten. Een paar jaar terug bij de eerste series van Idols heb ik me iig meer zitten ergeren (voor die paar keer dat ik er naar gekeken heb).

Wat ik me wel kan voorstellen dat bijvoorbeeld bij 'Op zoek naar Marrie Poppens' de technicus de opdracht krijgt om de zangeressen zo 'eerlijk' mogelijk weer te geven. Waar je normaal dus de zangeressen zou 'helpen' met compressie en muzikaal 'meeschuifwerk', laat je ze nu zelf de volumes van de samenzang bepalen (zoals het eigenlijk zou moeten). Ik zou dit iig niet raar vinden, het gaat er toch om hoe goed de zangeres of zanger is van de talentenjacht en niet om hoe goed een technicus het met compressie en een mooi galmpje kan laten klinken.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by cobi
          Ik vind het eigenlijk juist wel mee vallen qua mix-kwaliteiten bij de idols-popstars-opzoeknaar...- en alle andere talenten jachten. Een paar jaar terug bij de eerste series van Idols heb ik me iig meer zitten ergeren (voor die paar keer dat ik er naar gekeken heb).

Wat ik me wel kan voorstellen dat bijvoorbeeld bij 'Op zoek naar Marrie Poppens' de technicus de opdracht krijgt om de zangeressen zo 'eerlijk' mogelijk weer te geven. Waar je normaal dus de zangeressen zou 'helpen' met compressie en muzikaal 'meeschuifwerk', laat je ze nu zelf de volumes van de samenzang bepalen (zoals het eigenlijk zou moeten). Ik zou dit iig niet raar vinden, het gaat er toch om hoe goed de zangeres of zanger is van de talentenjacht en niet om hoe goed een technicus het met compressie en een mooi galmpje kan laten klinken.
          Als dat inderdaad zo zou zijn moeten ze het wel consequent doen...
          Nou erger ik me al tijden aan al dat soort programma's, concepten die tot op het bot uitgemolken worden en waar commercie echt boven alles gaat.
          Het enige waar ze nog creatief in zijn is hoe je een programma, waar slechts een paar leuke momenten in zitten, weet te rekken tot een wekenlang oeverloos gezever waarbij ze lekker binnenlopen op de SMS inkomsten.
          Idols, Popstars, So you think you can dance, enzovoort, het is allemaal fantasieloos uitmelken van hetzelfde. Ik heb een geweldig mooie plasma TV thuis maar die staat nu nog maar zelden aan.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

Geluid gehoord van de top2000 liveshow? Was echt om te huilen. Hing soort van waas over het geluid. Heel erg. Jeroen van der Boom viel wat mij betreft wel heel erg door de mand. Haalde op geen enkel moment de hoge stukken die je op de cd wel hoort. Werd er snel een andere stem overheen gemixt. Jamie Cullum was helemaal erg. ik had iedere keer het gevoel dat hij een beetje vals zong.

Op oudjaarsavond om middernacht omgeschakeld naar Jools Holland op BBC. Dan hoor je pas hoe het ook kan.

een goed en muzikaal 2010
            Last edited by Jan van Duren; 02-01-10, 14:46.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

TV talentenjachten zijn belangrijk. altijd al geweest.
              rob de nijs, joling, borsato noem ze maar op. solocarrieres worden daar toch vaak gestart. Het is dus een van de vele manieren om er te komen.

uit mijn band toch veel eerste hand ervaring. op zoek naar mary poppins, avro's sterrejacht 2 personen, Idols frankrijk finale workshop 2009, Idols 2004 finale, soundmixshow finale allemaal bandleden in gezeten.

ik kan alvast zeggen dat de wereld daar geen haar anders is dat de gewone showbizz. En als je jezelf verbaast over hoe het daar werkt dan doe je nu iets niet goed. Met een drankje erbij kan ik op een forumontmoeting wel dingen vertellen. maar op een forum lijkt me dat niet handig voor mijzelf.
              lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by showband
                TV talentenjachten zijn belangrijk. altijd al geweest.

soundmixshow finale allemaal bandleden in gezeten.
                Klopt wel, onze zanger heeft ook ooit in de soundmixshow finale (of bijna? geloof ik) gezeten.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik beweer ook zeker niet dat talenten jachten niet belangrijk zouden zijn maar de hoeveelheid waarmee we nu doodgegooid worden kan ook niet goed zijn. Je kunt geen zender meer opzetten of er wordt wel gezocht naar de beste danser, zanger, ijskonijn, Michael Jackson, enzovoort. Het is gewoon teveel geworden, daardoor is het niets bijzonders meer. Ik zeg niet dat alles vroeger beter was maar de show van Henny Huisman had destijds nog iets magisch.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

En zeker op sbs6 kunnen ze er wat van...zit je tv te kijken komt er vanuit het niks een veel te grote banner voor popstars tevoorschijn

Beetje (erg) jammer

Alleen de voor rondes zijn leuk om te kijken
                    Alleen dan zijn de jury leden weer softer geworden...
                    Bij Idols 1 kon Henk-Jan nog zo lekker tekeer gaan
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Originally posted by MusicXtra
                      Als dat inderdaad zo zou zijn moeten ze het wel consequent doen...
                      Nou erger ik me al tijden aan al dat soort programma's, concepten die tot op het bot uitgemolken worden en waar commercie echt boven alles gaat.
                      Het enige waar ze nog creatief in zijn is hoe je een programma, waar slechts een paar leuke momenten in zitten, weet te rekken tot een wekenlang oeverloos gezever waarbij ze lekker binnenlopen op de SMS inkomsten.
                      Idols, Popstars, So you think you can dance, enzovoort, het is allemaal fantasieloos uitmelken van hetzelfde. Ik heb een geweldig mooie plasma TV thuis maar die staat nu nog maar zelden aan.
                      volgens mij is dit een pro-audio forum...
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

............................
                        Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 11:32.

Comment

• BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

Originally posted by cobi

Deels waar. Dit programma wordt gedaan met twee reportage-wagens, 1 voor de show zelf (cameras, regisseur, presentatie microfoons, bumpers, instarts, etc.); in de andere (muziek)wagen wordt puur de band gemixt met de zangeressen. Hier zitten twee zeer ervaren muziek-technici achter een analoge SSL met enkele top-of-the-line reverbs en compressor/limiters. 1 Technicus mixt slechts de vocalen, de andere houdt zich bezig met de band. Er wordt (wanneer nodig) meege-fade met de zang daar deze zeer dynamisch zijn en er een beperkte dynamisch bereik is voor televisie. Compressors zouden dan teveel moeten ingrijpen, een combinatie mens-machine vindt men beter.

Feit blijft dat de zang verstaanbaar moet zijn en dat heeft dus ook de voorrang in de mix. Een hall-reverb wordt bijna standaard toegepast. Het is aan de ervaring, smaak en kennis om echter te zorgen dat de mix toch aangenaam klinkt en dat de band ook vet klinkt. Wat mij betreft lukt dit gewoon goed. Het is en blijft musical muziek, en we zijn hier niet in een studio, er blaast ook een redelijke (AMPCO) P.A. mee van weet ik veel hoeveel watt.

Back on topic: Ik vind het schandalig waar de commerciele zenders tegenwoordig hun kijkcijfers proberen te halen. Het gaat alle ethiek uit de weg. Wat de AVRO doet met Marry Poppins is nog enigzins verantwoord aangezien er hier gewoon een voltallige professionele band meespeelt en er (minder) wordt bezuinigd op kwaliteit. Ligt daar dan ook de taak van de publieke omroep? Ik denk het wel. Zoals gezegd, kijk maar naar de BBC, wat je daar soms hoort (Jools) is gewoon te gek.

Heb zelf niet gehoord wat er is opgenomen met de top2000, maar heb daar zelf vorig jaar aan meegewerkt. Het tempo dat daar wordt aangehouden bij de repetities is zeer hoog en gewoon heel moeilijk bij te houden voor de TV geluidsman. Dingen zijn vaak onzeker en soms moet er gewoon op safe worden gemixt. Het kan namelijk niet meer over...

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Wat een nog grotere bron van ellende is, een inprik artiestje dat bij PopIdolstardance wel vierde geworden en dan sterallures vertoond alsof ze Aretha Franklin zelf is...
                            Pfff En als je dan nog een beetje kunt zingen maar dat hoeft inderdaad niet als mensen met lampen en effecten tot mega ster worden verheven.

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by Timo Beckman
                              Mischien had ik het ook beter bij het productie forum moeten zetten maar daar ik me eigenlijk voornamelijk erger over de geluidskwaliteit en dat zinloze geknipper met die wapper dingen heb ik het hier neer gezet .
                              Met kerst was er een uitzending van een cabaretier uit het oosten vandit land (ben zijn naam effe kwijt) maar daar viel me op dat het wel kan . Goed geluid en functioneel licht . Wie het gemixed heeft ben ik ook weer kwijt maar complimenten .

Herman Finkers?

Zelf denk ik dat dit een mooie is voor de lounge (iets met ergernissen top 10)

Maar het klinkt niet altijd even geweldig nee...
                              Nou is dat ook niet altijd de bedoeling, maar zo af en toe denk je dan toch wel het een en ander over de dienstdoende technicus.(ookal kan die, zoals al gezegd, instructies hebben ofzo)

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...