Aanschaf Stage Accompany W-bin set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Briko Soundsystem
    • Dec 2009
    • 7

Aanschaf Stage Accompany W-bin set

Beste Mensen
    Ben al een tijdje verplan te investeren in een goed geluid system
    Om hiermee een start te maken in het organiseren en geven van free party Tekno , DNB , GOA
    Voor ongeveer zeker 100 a 200 man . Meer mensen kan natuurlijk altijd . kunnen deze sets prima aan
    Nouw is mijn oog gevallen op een Stage Accompany W-bin set

Nu heb ik 2 opties op het oog

Eerste Optie

Bestaande uit 4 x w-bin (4518) , 4 x midkast (4512), 2 x JBL Hoorn, 2 x Bullit.
    Versterker rack bestaande uit QSC 370, QSC850,QSC1300, DBX rack pa incl. 19" flightcase.

Vraagprijs 2500

Tweede optie

Geluids set - Te koop op Tweedehands.nl

Vraagprijs 2200

Nu is mijn vraag wat lijkt jullie een betere set ?
    En waar kan ik het beste op leten als ik beide set met elkaar ga vergelijken?
    Waar ik nu vooral probeer achter te komen is het verschil tussen de kwaliteit van de versterkers van beide advertenties .

Hoop dat jullie mij kunnen helpen tot een besluit te komen

Grt Luc
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Ik loop niet zo wild van w-bins, piramide aka 4 verschillende kistjes op mekaar torens en bullet tweeters.

Natuurlijk kan je voor dat geld niet veel geluid kopen.

Je kan natuurlijk wel een gedeelte kopen en dan bijvoorbeeld subwoofers inhuren tot je geld hebt om er te kopen. Voor 2500 euro vind je wel een setje topkasten, versterkers, kist + crossover. Qua subwoofers kijk je best even naar dubbele 18" bassreflex kistjes. Kan je ook zelf bouwen. Voor jouw toepassing zeker de beste optie.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Het eerste wat mij te binnen schiet bij dit soort kasten: welke componenten worden er gebruikt? Is het zelfbouw of zelfs origineel? Deze vragen zou ik zeker even stellen aan de verkopers.

En ja, de versterkers. De QSC versterkers die je aangeeft komen uit de USA-serie van het merk, voorlopers van de huidige RMX-serie. Met de RMX-serie heb ik ervaring, het zijn enigszins de budgetbakken van QSC. Prima spul hoor, maar erg blij wordt je er niet van. Over de USA-serie zijn nogal wisselende meningen.

Het zou prima kunnen dat de USA-serie zelfs beter is dan de RMX-serie, geen idee eigenlijk. Wel heb ik betere gevoelens bij een Carver dan bij een QSC USA. Maar ja, bij de carver's krijg je weer een vage 4-kanaals versterker van AB-Professional... Geen specsheet'je over te vinden.
      Dit in combinatie met een BSS cross-over.

Een DBX DriveRack PA is echter veel meer dan alleen een cross-over. (zie zoekfunctie)

In beide gevallen is er in ieder geval niet erg veel headroom, als je enkel en alleen naar het aantal watt's op papier kijkt.

En als laatste: blijf de tweedehands site's in de gaten houden. Er is meer keuze dan enkel oud hout... Ook al zijn deze kasten héél erg geschikt voor je toepassingen.

Mvg,

Teun

EDIT: @ hierboven... jij hebt duidelijk nog nooit een stapel w-bins aan de tand mogen voelen?
      Mits juist versterkt, de juiste woofer en de juiste man-achter-de-knoppen...
      Krijg je enorm veel laag, op een enorme afstand, uit een enorm lompe kast.
      Last edited by 4AC; 22-12-09, 01:53.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Ik denk dat het probleem een beetje hetgeen is dat je zelf al aanhaalde... Hoe zijn die dingen gebouwd? Vaak kisten van 25 jaar oud waar een willekeurige speaker in wordt gestoken, Behringer ultradrive erop en dan wat dap versterkers er onder. Ik heb al een heleboel w-bins gehoord en werd er nooit echt gelukkig van.

Om 1 of andere reden komen w-bins enkel nog tegen bij de low-budget bedrijfjes.

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Ah lache tekno soundsystem :-)
          ben vroegah ook nog tot in de vroege uurtes met stapels oud hout hiervoor in de weer geweest..
          als de eerste set met orginele (JBL) speakers gevuld is zal ik zekers hier voor gaan. zit oook een DBX drive rack bij erg fijne speaker controller
          met dat setje kan je denk ik ook nog wel leuke loods feesjes tot 400 a 500 man doen
          anders ff keer bij bijde verkopers afspraak maken en eens gaan luisteren..

mocht je die set gaan kopen wil ik hem wel ff keertje voor je komen inregelen op een leuke tekno fuif ben ik al veel te lang nie meer geweest..

groet, david
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• paul_ulrix
            • Mar 2009
            • 74

die w-bins lijken me ook niet ideaal, het zijn ook hybrides, w-bin met baspoorten.

er zijn wel betere hoornontwerpen tegenwordig, hoe diep en hard moet het gaan ? voor DNB lijkt me tof als je set echt tot tegen de 30hz doorspeelt

op het forum van Billfitzmaurice zat er iemand die 8 van deze gebouwd had :

Tuba HT en die dingen spelen echt zeer laag door, tot een 20hz ongeveer.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by paul_ulrix
              die w-bins lijken me ook niet ideaal, het zijn ook hybrides, w-bin met baspoorten.

er zijn wel betere hoornontwerpen tegenwordig, hoe diep en hard moet het gaan ? voor DNB lijkt me tof als je set echt tot tegen de 30hz doorspeelt

Natuurlijk zijn er betere componenten te krijgen, hangt alleen wel een ander prijskaartje aan.
              Als je liefhebber bent van oud hout heb je, mits het origineel is en met de goeie drivers, hier een heel aardige set aan. De QSC USA reeks zijn ook zeker goede versterkers, heb zelf jaren met twee USA1300's gewerkt en deze gebrugd gebruikt op een 4 Ohm belasting zonder ooit een probleem te hebben.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Een halve vrachtwagen hout versleuren, om 100-200 man van geluid te voorzien?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by frederic
                  Een halve vrachtwagen hout versleuren, om 100-200 man van geluid te voorzien?
                  Tsja, je kunt ook 40 keer zoveel uitgeven dan heb je slechts een busje vol en kun je 2000 man van geluid voorzien.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by paul_ulrix

Stuur mij die tekening eens, ik wil het ontwerp wel eens zien..

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Briko Soundsystem
                      • Dec 2009
                      • 7

Super bedankt iedereen
                      voor de snele Feeback . Echt supper .
                      Denk dat ik voor de eerste set ga . Na dat vele zegen dat dit een goeie keuze is om te doen .
                      En heb nog na gevraagt en de set is 5 jaar in het bezit geweest van de vorige eigenaar . En regelmatig onderhouden . 1 keer is er van de mid 1 JBL box vervangen door en zelfde nieuwe box die er in zat
                      Heb ook het meeste info van deze set de afgelopen tijd opgedaan.
                      En ben ook al een paar weken terug bij de eigenaar langs geweest om de Set al te bekijken .
                      Dus kwa info lag deze Set al een meest vertrouwd
                      Zal a jullie tips meenemen in de aanshaf en ophaal van het system . wat als het goed is donderdag gaat gebeuren

@ David . je aanbod is meer als welkom stuur me even je contact informatie . en ik houw je op de hoogte als we ons eerste feesje gaan geven . ben nu druk bezig op dat nog met oud en nieuw te doen ergens .

Comment

• EL_Loco
                        • Nov 2009
                        • 87

Niet om het een of ander, maar ga eerst eens luisteren naar die set. Wat doet het? is het wat je zoekt? Dan weet je wat je koopt, ipv afgaan op mensen die de set ook nooit gehoort hebben. Zoals eerder gezegt in dit topic, wat zit erin? Wat is er mee gebeurd, etc

Comment

• Briko Soundsystem
                          • Dec 2009
                          • 7

Dat gaat ook zeker gebeuren el loco
                          Maak je niet druk maar je kan altijd wat voor kennis gebruiken als je nieuw bent is de wereld van de grote geluid systemen .
                          En geloof me maar ik heb vaak Stage Accompany. Op feesten mogen aanhoren . dus na 2 jaar heb ik wel een idee naar wat voor boxen ik op zoek ben .

Comment

• EL_Loco
                            • Nov 2009
                            • 87

Originally posted by Briko Soundsystem
                            Dat gaat ook zeker gebeuren el loco
                            Maak je niet druk maar je kan altijd wat voor kennis gebruiken als je nieuw bent is de wereld van de grote geluid systemen .
                            En geloof me maar ik heb vaak Stage Accompany. Op feesten mogen aanhoren . dus na 2 jaar heb ik wel een idee naar wat voor boxen ik op zoek ben .
                            Dat snap ik, maar ik raad altijd aan, luister naar wat je koopt. Niet wat er in de etalage staat, maar wat je achterin je bus laad

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by EL_Loco
                              Dat snap ik, maar ik raad altijd aan, luister naar wat je koopt. Niet wat er in de etalage staat, maar wat je achterin je bus laad
                              Beluister een set altijd met je eigen muziek, die ken je en voorkom dat de verkoper 'exotische' EQ standjes gebruikt.

Comment

Working...