Hallo, ik heb hier en daar gelezen/gezien om bepaalde toestellen toe te voegen aan je eindmix om het geluid te verfijnen, zuiverder/helder te maken, op te krikken... Kan je dat met een, ik denk aan een finalizer of een vitalizer of zijn er betere toestellen om ertussen te pluggen? Mijn bedoeling is niet om super-proffecioneel te gaan (is meer hobby), maar toch naar het betere te streven.
Eindgeluid verfijnen
Collapse
X
-
Labels: None
-
Om een goed advies te kunnen krijgen is het handig om te vertellen wat je nu aan spullen hebt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig! -
Eindgeluid verfijnen
Ik heb een serie two tafel eq's voor de front en monitorlijnen. m-one, midiverb en een tc helicon quintet zitten. Voor de kleinere zalen gebruik ik B52 actief en voor de grotere een JBL set (ouder gerief maar toch nog degelijk) Het geluid die ik meestal doe is folk/ folk-rock.Comment
-
Ik zelf gebruik een TC Triple C op het eind en zet hem voor de EQ...Ik een BSS
FCS960 of Varicurve op het eind zitten, net welk rack er mee gaat..;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
ik gebruik een API2500 bus compressor op mijn L/R mix, fantastisch apparaat, dat zou je eens kunnen proberenComment
-
Wat er niet in zit, komt er ook echt niet uit.
Mijn ervaring is dat aandacht besteden aan de opstelling en afregeling op de zaal akoestiek vaak wordt vergeten, en juist daar kun je veel winst halen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hallo, ik heb hier en daar gelezen/gezien om bepaalde toestellen toe te voegen aan je eindmix om het geluid te verfijnen, zuiverder/helder te maken, op te krikken... Kan je dat met een, ik denk aan een finalizer of een vitalizer of zijn er betere toestellen om ertussen te pluggen? Mijn bedoeling is niet om super-proffecioneel te gaan (is meer hobby), maar toch naar het betere te streven.
Je moet echter niet vergeten dat het een toevoeging is en ZEKER GEEN manier om tekortkomingen in je mix of klankbeeld te repareren !! Alleen als je mix al goed is, is het een toevoeging.
Daarbij ben ik van stellige mening dat je dat soort toevoegingen óf goed, óf niet moet nemen...Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Met alle respect, maar als ik kijk naar jou basismatriaal zou ik eerst daar eerst nog wat aan verbeteren voor ik geld aan dure buizenspullen uit zou geven.
Een mooie eind EQ, stapje hogere kwaliteit eindset, stapje hogere effect apparatuur. Daar is denk ik op dit moment meer verbetering mee te krijgen.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Ben je van je Manley geloof gevallen? Die API2500 is te gek, van pompend tot subtiel. Ik ken hem alleen als plugin op de eindmix en dat is al erg vet.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Met alle respect, maar als ik kijk naar jou basismatriaal zou ik eerst daar eerst nog wat aan verbeteren voor ik geld aan dure buizenspullen uit zou geven.
Een mooie eind EQ, stapje hogere kwaliteit eindset, stapje hogere effect apparatuur. Daar is denk ik op dit moment meer verbetering mee te krijgen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik zoek eigenlijk iets dergelijks. En kwam ook al bij een triple C of finalizer terecht.
Wat ik wil is dat als er achtergrondmuziek gedraait word, deze door een (multiband) compressor gaat waardoor:
1) Het nivo gelijk word.
2) De dynamiek wat vermindert word, bij de hedendaagse muziek vaak niet zo nodig maar er komt ook ooit wat ouder dynamischer spul voorbij.
Een gewone compressor klinkt niet goed genoeg als deze 6, 10 dB of meer staat te compressen. Nu gebruik ik een cheapo behringer ultramizer pro, een 2 bands compressor. Maar dat ding kleurt al verschrikkelijk zonder dat deze comprest.
Mijn idee, een triple C is 3 banden ipv 2 op de behringer, en dat is genoeg denk ik voor mijn toepassing.
En ik hoop dat als deze niet of nauwelijks comprest deze wel goed klinkt?!
Als de achtergrond muziek voorbij is dan word de insert uitgeschakeld en zit deze zo wie zo niet in de keten meer. (Anders was de behringer al lang weg)Comment
-
Je moet echter niet vergeten dat het een toevoeging is en ZEKER GEEN manier om tekortkomingen in je mix of klankbeeld te repareren !! Alleen als je mix al goed is, is het een toevoeging.
Daarbij ben ik van stellige mening dat je dat soort toevoegingen óf goed, óf niet moet nemen...
Meeste verbeteringen zijn dus te behalen als je de 'garbage-in' verandert in 'quality-in' dan bepaal jij of de kwaliteitsketen garbage-out of quality-out wordt...
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Triple C wordt niet meer gemaakt... spijtig want was een goed toestel. Maar om hem als totale eindlimiter in te zetten op een installatie die door een prof. geluidstech bediend wordt... niet echt. Indien het voor een dj of zoiets is: ja.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Het aloude gezegde: Je kunt van een kraai geen nachtegaal maken.
Bij George Baker gebruiken we ook altijd een 'oude' buizencompressor om het eindgeluid wat op te krikken. Wat deze was zou ik even moeten nakijken.
Maar je ziet dit vaak. Bijvoorbeeld een focusrite compounder om de kick wat meer te laten duwen.Comment
-
Hee, nou, allereerst is de hardware vele malen beter als de plugin. maar dat geldt in alle gevallen als het om plugins gaat.
ik gebruik de Manley tegenwoordig vaak voor vocals, sinds ik die API2500 heb.
in een enkel geval komt het voor dat ik de ELOP neem voor kleuring en de API2500 erachteraan gooi voor buscompressie. maar dit alleen in het geval van een digitale tafel.Comment
Comment