Live opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willem Gerits
    • Dec 2009
    • 9

Originally posted by MusicXtra
    Ook daar zal het resultaat je teleurstellen....
    Zelfs bij de grotere festivals zul je je verbazen hoeveel kabaal er direct van het podium komt en dus niet in de juiste verhouding in de mix geschoven wordt.
    Een live mix is gewoon niet geschikt om opnamen van te maken.
    Mwo. Oke, hartelijk bedankt! ik verzin wel iets!
    www.myspace.com/highlowlife

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Willem Gerits
      Mwo. Oke, hartelijk bedankt! ik verzin wel iets!
      Had ik al voor je gedaan.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Willem Gerits
        • Dec 2009
        • 9

Had ik al voor je gedaan.
        Juist, da van die extra mix met -6dB op zang en toetsen, maar het is examen he. Held!
        Last edited by Willem Gerits; 10-12-09, 20:45.
        www.myspace.com/highlowlife

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Zoom heeft hele mooie portable recorders.(of eventueel ander merk)

Als je deze op een statief zet bij de mengtafel en puur met de microfoon alles doet opnemen. krijg je een aardig geluid.

Ik heb er een tijdje geleden opnames van gehoord, ze waren niet verkeerd.

Het kan natuurlijk beter, maar voor in cafetjes.

Comment

• JDPlasmeijer
            • Dec 2009
            • 6

je kunt met de band een hd-24 huren
            niet heel duur
            wel even vantevoren checken of de tafel waar je die dag op gaat mixen direct outs op alle kanalen heeft

verhuur / Alesis Hd24
            30 euro per dag
            en als je niet weet hoe je alles het beste kunt aansluiten kunnen zij je dat vantevoren perfect uitleggen

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Willem Gerits
              Als ik met mijn laptop wil opnemen, wat bedoel je dan met zover mogelijk in de output van de mixer?
              Hoewel de punten die door anderen aangehaald worden mbt de mix, doelde ik eigenlijk op de practische aspecten.
              Niet alle mengtafels hebben een 2de master out, een direct gelinkte mono out of outputs op de groepen.

Inmiddels heb je aangegeven dat het om de wat grote live toepassingen ging, dus met die practische aspecten komt het dan wel goed denk ik, maar in kleine budget setups met goedkopere tafels sta je mooi te kijken met je twee jack'jes die niet achterin de mixer kunnen
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Ik heb een paar keer met mijn auxen een opname-mix gemaakt.
                Klonk zeker niet slecht kost wel weer extra tijd om de mix in te stellen.
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Je kunt ook een compromis maken, 1x mono sum uit je tafel trekken en 1x microfoon in de zaal. In mijn geval dus een mono opname, maar voor mijn doel (enkel voor eigen indruk) werkte dit prima.
                  Wel achteraf even je mix rechtstreeks uit de tafel op tijd zetten met je zaalmic en beide bronnen in de juiste verhouding samenvoegen.

Resultaat vond ik heel acceptabel. Voordeel: kon dezelfde setup gebruiken als ik voor Smaart gebruik.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by mhsounds
                    Ik heb een paar keer met mijn auxen een opname-mix gemaakt.
                    Klonk zeker niet slecht kost wel weer extra tijd om de mix in te stellen.
                    Is wel de manier, met analoge tafels is het lastig maar zeker wel te doen, wel de auxen post fade schakelen zelf heb ik dat ook vaak gedaan. Met mijn Roland M400 heb ik standaard op aux 9 en 10 een 'opname mix' in het geheugen staan zodat ik nog slechts de puntjes op de I hoef te zetten. En dat geeft een heel aardig resultaat.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Is wel de manier, met analoge tafels is het lastig maar zeker wel te doen, wel de auxen post fade schakelen zelf heb ik dat ook vaak gedaan. Met mijn Roland M400 heb ik standaard op aux 9 en 10 een 'opname mix' in het geheugen staan zodat ik nog slechts de puntjes op de I hoef te zetten. En dat geeft een heel aardig resultaat.
                      Dat is wel erg handig!

Binnen 20 min hadden we de vorige keer de hele mix ingeregeld,
                      Helaas heb ik de beloofde kopie nooit gekregen anders had ik bij mijn vorige post hem er als voorbeeld bijgezet.
                      En in die tussentijd zat de band gewoon een beetje te jammen, en een nieuw nummer te maken
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...