d&b 2xMAX + 2xE18-SUB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by VJD
    Ik heb kabels besteld, die nog niet binnen zijn. vandaar...

wat houd crossover eigenlijk in?

is de QSC wel geschikt voor de MAX's?
    Cross-over is een schakeling die ervoor zorgt dat de lage tonen speakers ook werkelijk alleen lage tonen te verwerken krijgen, mid speakers alleen mid, enzovoort. Dit kun je passief doen, middels een netwerk van spoelen en condensators maar bij grotere vermogens gebeurd dit tegenwoordig meestal met een digitaal speaker management systeem. Daarmee kun je niet alleen de filterfrequenties instellen maar tevens correcties toepassen in de weergave karakterestiek en looptijdverschillen.
    Zoals ik al eerder zei is de PLX een budget versterker van QSC en dat is hoorbaar. Op het sub merk je dat hij gewoon tekort komt en op het mid en hoog vind ik de klank niet aangenaam.
    De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, kies je dus voor top speakers dan doe je die keus teniet door vervolgens op de versterkers te besparen.
    D&B steekt erg veel energie in de ontwikkeling van een compleet systeem, dus met processing en versterkers, als totaal systeem zal het dus altijd het beste resultaat geven. Tenzij je zelf over meer kennis en mogelijkheden beschikt als de R&D afdeling van D&B zou ik dus gewoon zorgen dat de set zo wordt als ie ontworpen is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• VJD
      • Dec 2009
      • 8

Originally posted by MusicXtra
      Cross-over is een schakeling die ervoor zorgt dat de lage tonen speakers ook werkelijk alleen lage tonen te verwerken krijgen, mid speakers alleen mid, enzovoort. Dit kun je passief doen, middels een netwerk van spoelen en condensators maar bij grotere vermogens gebeurd dit tegenwoordig meestal met een digitaal speaker management systeem. Daarmee kun je niet alleen de filterfrequenties instellen maar tevens correcties toepassen in de weergave karakterestiek en looptijdverschillen.
      Zoals ik al eerder zei is de PLX een budget versterker van QSC en dat is hoorbaar. Op het sub merk je dat hij gewoon tekort komt en op het mid en hoog vind ik de klank niet aangenaam.
      De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, kies je dus voor top speakers dan doe je die keus teniet door vervolgens op de versterkers te besparen.
      D&B steekt erg veel energie in de ontwikkeling van een compleet systeem, dus met processing en versterkers, als totaal systeem zal het dus altijd het beste resultaat geven. Tenzij je zelf over meer kennis en mogelijkheden beschikt als de R&D afdeling van D&B zou ik dus gewoon zorgen dat de set zo wordt als ie ontworpen is.
      dank u k zou dan maar voor een d&b versterker moeten gaan D12 of P1200! toch?

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by VJD
        dank u k zou dan maar voor een d&b versterker moeten gaan D12 of P1200! toch?
        Dat worden D12's dan want die P1200's zijn niet meer te koop. En het lijkt me sterk dat je een MAX kaart en een E18 kaart en een lege P1200 gaat vinden. Reken maar snel aan 5000 euro voor twee D12's (2e hands)

Waar kom je vandaan? Als je uit het Brabantse komt dan wil ik nog wel even komen helpen/kijken met je setje want als ik het zo lees heb je er nog niet echt veel kaas van gegeten (no offense intended!)

E-Pac gaat niet lukken vanwege het vermogen dat de E18 wil!
        Last edited by MusicSupport; 03-12-09, 13:42.
        d&b Audiotechnik

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Originally posted by MusicSupport

En op een MAX ook niet hoor, als je een beetje wil gaan knallen. De E-Pac klinkt echt vreselijk in clip, en dat gaat nogal snel bij de dingen. De D6 vind ik persoonlijk ook al iets te licht. Alleen de D12 heeft een beetje power, alleen moet je dan wel je knip opentrekken.

Comment

• VJD
            • Dec 2009
            • 8

Originally posted by MusicSupport
            Dat worden D12's dan want die P1200's zijn niet meer te koop. En het lijkt me sterk dat je een MAX kaart en een E18 kaart en een lege P1200 gaat vinden. Reken maar snel aan 5000 euro voor twee D12's (2e hands)

Waar kom je vandaan? Als je uit het Brabantse komt dan wil ik nog wel even komen helpen/kijken met je setje want als ik het zo lees heb je er nog niet echt veel kaas van gegeten (no offense intended!)

Ik woon niet in Brabant helaas. Maar ben zo beetje bij beetje info aan het verzamelen.

Ik hoorde van iemand nog dat ik met het volgende opstelling wel mijn boxjes draaide kon houden:

Dus..:
            [FONT=Verdana]vanuit mijn mixer (Dynacord MP7) master out naar een crossover (bijv. DAP DCX-24 Digital Crossover). en vanuit de crossover naar mijn 2 versterkers kan; QSC PLX3402 (voor subs) en JBL MPX300 (voor de tops/MAX's)

zou dit een logsiche opstelling kunnen zijn?

P.S. ik heb de kabels morgen pas binnen hoop ik dan ga ik het testen!
            [/FONT]

Comment

• peterwagner
              • Oct 2008
              • 317

Originally posted by VJD
              Ik woon niet in Brabant helaas. Maar ben zo beetje bij beetje info aan het verzamelen.

Ik hoorde van iemand nog dat ik met het volgende opstelling wel mijn boxjes draaide kon houden:

Dus..:
              [FONT=Verdana]vanuit mijn mixer (Dynacord MP7) master out naar een crossover (bijv. DAP DCX-24 Digital Crossover). en vanuit de crossover naar mijn 2 versterkers kan; QSC PLX3402 (voor subs) en JBL MPX300 (voor de tops/MAX's)

[/FONT]
              Dat zou moeten werken, succes!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by VJD

Dus..:

[/FONT]
                Dat zal best werken en is met deze componenten ook de meest logische configurtatie maar, zoals al eerder geschreven, doe je de luidsprekers te kort met deze configuratie.

Comment

• VJD
                  • Dec 2009
                  • 8

Dat zal best werken en is met deze componenten ook de meest logische configurtatie maar, zoals al eerder geschreven, doe je de luidsprekers te kort met deze configuratie.
                  Ja ik snap dat mijn speakers zich het beste kunnen bewijzen met 2x D12 versterkers. Maar ik heb geen 5000 euro ervoor over...

Originally posted by peterwagner
                  Dat zou moeten werken, succes!
                  dank u

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by VJD
                    Ja ik snap dat mijn speakers zich het beste kunnen bewijzen met 2x D12 versterkers. Maar ik heb geen 5000 euro ervoor over...

dank u
                    Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar om de set dan met echt budgetspul, waar de Behringer toch echt wel onder valt, aan te sturen is wel weer het andere uiterste.

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

zucht...ik wil nog even deze quote aanhalen....

je kunt het beste je D&B verkopen en een deftig (actief) setje kopen wat fatsoenlijk werkt, daar ga je met je huidige budget veel meer aan hebben dan een "halve" d&b-set.
                      (half slaat er dan natuurlijk op dat de configuratie: processor(kaart)+amp +speakers niet volledig is).

Comment

Working...