Galm via midi 01v96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

offtopic:

ik zou meneer musicsupport graag nog even een mailtje sturen om verdere forumvervuiling te voorkomen, maar vind helaas geen contactinformatie.
    Zou je zelf zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• giella
      • Nov 2009
      • 12

Yo, daar ben ik weer....

Oef, ik had van te voren niet gedacht dat het deze kant op zou gaan

@MusicSupport; Je hebt een beetje gelijk dat ik de handleiding nauwelijks heb gelezen. Ik dacht; op dit forum is vast iemand die me (precies?) kan zeggen hoe dat moet. Scheelt mij een hoop gezoek, geprobeer, ergernis, tijd, en gezeik. Ik ben was me er niet zo van bewust dat je in een forum eerst zelf je probleem probeert op te lossen. Ik zal je tip meenemen om het voor elkaar te krijgen, alleen was jou tip het alsnog handmatig te doen, via scenes. Dat was nou juist het probleem. Ik (wij/band) willen dat via een switch doen. Ook niet via laptop..

@Spary; Ik denk dat jij de oplossing hebt, alleen moet ik ff de juiste parameternummer(s) zoeken en een geschikte midi-footswitch die deze changes juist kan versturen. Ik ga ermee aan de slag!!

Thanx voor jullie hulp en sorry voor de onduidelijkheid die ik jullie heb gegeven,
      ik weet ook wel dat jullie het goed bedoelen hoor

Groet,
      Giella

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by sparky
        offtopic:

ik zou meneer musicsupport graag nog even een mailtje sturen om verdere forumvervuiling te voorkomen, maar vind helaas geen contactinformatie.
        Zou je zelf zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen?
        Je hebt mail!

Ik ben benieuwd wat je te vertellen hebt!

Yo, daar ben ik weer....

Oef, ik had van te voren niet gedacht dat het deze kant op zou gaan

@MusicSupport; Je hebt een beetje gelijk dat ik de handleiding nauwelijks heb gelezen. Ik dacht; op dit forum is vast iemand die me (precies?) kan zeggen hoe dat moet. Scheelt mij een hoop gezoek, geprobeer, ergernis, tijd, en gezeik. Ik ben was me er niet zo van bewust dat je in een forum eerst zelf je probleem probeert op te lossen. Ik zal je tip meenemen om het voor elkaar te krijgen, alleen was jou tip het alsnog handmatig te doen, via scenes. Dat was nou juist het probleem. Ik (wij/band) willen dat via een switch doen. Ook niet via laptop..

@Spary; Ik denk dat jij de oplossing hebt, alleen moet ik ff de juiste parameternummer(s) zoeken en een geschikte midi-footswitch die deze changes juist kan versturen. Ik ga ermee aan de slag!!

Thanx voor jullie hulp en sorry voor de onduidelijkheid die ik jullie heb gegeven,
        ik weet ook wel dat jullie het goed bedoelen hoor

Groet,
        Giella
        Mijn eerste oplossing was puur met user defined keys werken. Scenes komt denk ik van Sparky af.

Je zal een midi apparaat met voetschakelaar moeten aansluiten wat de juiste code naar de 01V stuurt om dit voor elkaar te krijgen.

En bedankt voor je eerlijke antwoord en welkom op het forum!
        d&b Audiotechnik

Comment

• giella
          • Nov 2009
          • 12

Hallo allen..

Ik wilde ff laten weten dat het me gelukt is!
          Het gaat om ControlChange 72. Waarde 127 = galm aan, waarde 0 = galm uit
          midichannel 2.

Met dank aan Sparky en enig zoekwerk van mijzelf!

Groet,
          Giella

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Leuk dat het gelukt is, heb je al een geschikt midi-pedaaltje kunnen vinden?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

En welk pedaal eht dan geworden is, daar ben ik wel benieuwd naar.

Comment

• giella
                • Nov 2009
                • 12

Ik ga aankomende week onderzoeken of het via de BOSS GT6 kan, die onze gitarist/zanger heeft. Hij praat meestal de boel aan elkaar, dus dat zou het makkelijkste en goedkoopste zijn. Ik heb me nog niet zo in dit apparaat verdiept, maar volgens mij kan hij ook ControlChanges versturen.

Als me dat ook gelukt is, dan laat ik het weten. (Als iemand anders weet hoe dat moet via de GT8......please, dan hoor ik het graag!)

Giella

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

geweldig...

enne, werk deze oplossing ook voor de 01V zonder 96??
                  ben namelijk al 5 jaar gekleden een soortgelijk onderwerp begonnen. En toen zonder resultaat!

(vind de vraag namelijk nog steeds niet erg makkelijk..

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by MacGyverSounds
                    enne, werk deze oplossing ook voor de 01V zonder 96??
                    ben namelijk al 5 jaar gekleden een soortgelijk onderwerp begonnen. En toen zonder resultaat!
                    Na 5 jaar dan een oplossing voor jou...

Dit kan, control change 43 voor return 1 en 44 voor return 2.
                    Waarde 0 is uit en 127 is aan.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...ontroller.html

zelfs het jaartal klopte nog..
                      Komt tijd, komt Grolsch..

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

...Uit interesse dat topic gelezen. Vasco kwam daarin met een kastje aanzetten dat cc's kan verzenden en waar een footswitch aan gehangen kan worden. Dat wordt ook in NL verkocht: MIDI Solutions in/output

Dus mocht het met de GT6 niet lukken, dan is dit ding misschien een optie. Je gooit het doosje bij de )1V96 in de kist en vervolgens hangt er met een simpel jack-kabeltje een footwitch aan, precies zoals je wilt.

Misschien kun je trouwens ook controlchange 111 op kanaal 2 proberen, daarmee zet je de aux aan of uit ipv het kanaal waarop deze terugkomt. Op die manier klinkt de galm altijd uit in plaats van dat deze wordt afgekapt. Is een iets nettere oplossing.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Dat is inderdaad een oud topic.

Rond die periode heb ik een stuk software geschreven (zeg maar offline editor) voor iemand om een 01V (zonder 96) via MIDI aan te sturen omdat Yamaha zelf niks had voor deze tafel. Ging maar één kant op, van computer naar 01V. Op deze manier kon men offline de 01V voorbereiden en op locatie de show in de 01V dumpen.

Comment

• giella
                            • Nov 2009
                            • 12

Originally posted by sparky
                            ...Uit interesse dat topic gelezen. Vasco kwam daarin met een kastje aanzetten dat cc's kan verzenden en waar een footswitch aan gehangen kan worden. Dat wordt ook in NL verkocht: MIDI Solutions in/output

Dus mocht het met de GT6 niet lukken, dan is dit ding misschien een optie. Je gooit het doosje bij de )1V96 in de kist en vervolgens hangt er met een simpel jack-kabeltje een footwitch aan, precies zoals je wilt.

Misschien kun je trouwens ook controlchange 111 op kanaal 2 proberen, daarmee zet je de aux aan of uit ipv het kanaal waarop deze terugkomt. Op die manier klinkt de galm altijd uit in plaats van dat deze wordt afgekapt. Is een iets nettere oplossing.
                            Ik zal het gaan bekijken, Sparky! Thanx...

Comment

• giella
                              • Nov 2009
                              • 12

Hoi hoi,

@Sparky,

CC111 op channel 2 is inderdaad een nettere oplossing. Maar als ik CC72 gebruik dan kan ik het ook nog visueel checken.
                              Het lampje dat bij ST IN 1/3 ON staat, brand als de galm aan staat en is uit als de galm uit is. Bij CC111, blijft het lampje altijd branden, ook al is de galm uit. Dus dan kies ik liever voor CC72, dan kan ik altijd nog zien of de galm aan/uit staat. Is veiliger dan tijdens een nummer erachter komen dat de galm niet aan staat, snap je?

Wat de switch betreft..... Er zijn wel verschillende midi/footswitches te koop, maar dat zijn allemaal flinke apparaten, met meerdere knoppen en expressionpedalen. Dat wil ik niet. Gewoon een simpele switch dat 2 ControlChange boodschappen kan versturen, namelijk
                              CC72, waarde 127, channel 2
                              CC72, waarde 0, channel 2

Die van Midisolutions lijkt vooralsnog de meest simpele. Ik hang het apparaatje idd achter de mengtafel en op het podium ligt gewoon een footswitch. Ik zat aan deze te denken, Boss FS5L Footswitch. Dan kun je op de switch zelf ook zien dmv het lapje of de galm aan/uit is.
                              Deze footswitch plug je dan (jack/kabel) in de MIDI Solutions Footswitch Controller.

Ik moet alleen nog ff bekijken hoe dat precies werkt. Ik las op hun website dat je een tooltje kan downloaden om je midiboodschappen in het apparaatje in te stellen. Trouwens, best duur zo´n ding...maar jah!

Als iemand een andere footswitch weet....please let me know!

Laterrr
                              giella

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

Ik heb ook een beetje zitten zoeken hoor, maar zelf zie ik niet zo snel een mogelijkheid waarbij je simpel voor een paar tientjes klaar bent, helaas.

Maar hey, als je een statusledje op je switch hebt, kun je cc111 weer gebruiken. Als je de techniek voldoende vertrouwt that is!

P.S. Hou je ook in de gaten ofdat je een puls-gevende voetswitch of een normale switch nodig hebt? Boss verkoopt allebei, dat weet ik nog wel van vroegah. (de gitaardagen)
                                Last edited by sparky; 02-12-09, 13:04.

Comment

Working...