Klein liftje om speakers te stapelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

hulpmiddelen zijn altijd handig, maar veel begint ook bij even nadenken.

Ik vind het bijvoorbeeld altijd leuk om te zien dat mensen met een ongelooflijk zware kist aankomen. dan ergens over een kabel uitmoeten en zich te pletter sleuren om die kist daar over te krijgen.
    In plaats van gewoon die kabel op te nemen en over de kist te halen...

Hmm niets zwaars gehoffen en hetzelfde resultaat bekomen!!

En zo zijn er ontelbaar veel dingen die gemakkelijk kunnen, maar meestal moeilijk gedaan worden.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by ronny
      hulpmiddelen zijn altijd handig, maar veel begint ook bij even nadenken.

Ik vind het bijvoorbeeld altijd leuk om te zien dat mensen met een ongelooflijk zware kist aankomen. dan ergens over een kabel uitmoeten en zich te pletter sleuren om die kist daar over te krijgen.
      In plaats van gewoon die kabel op te nemen en over de kist te halen...
      Al eens een bosje 63 of 125 Amp kabels opgetild, zeker als een en ander al uitgerold en aangesloten is???????
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Zullen we niet van het onderwerp afwijken, de strekking was: soms zijn er makkelijke oplossingen zonder heel moeilijke dingen te doen of te investeren in zaken.

850 is goed te stacken met twee mensen die weten wat ze doen, alleen is andere koek.
        Een hoop bedrijven hebben wel een liftje, maar bij net zoveel bedrijven staat zo'n liftje stoffig te worden in een hoekje na verloop van tijd.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Originally posted by frederic
          Nu nog effe dit.
          Waarom met 2 man uw rug naar de knoppen helpen, als je met behulp van een liftje uw speakers op een simpel en veilige manier kunt stapelen en dit door 1 persoon?
          Goed dat 1-persoonsargument daar kan ik inkomen. Maar dat je je rug naar de klote helpt met handmatig stacken is echt niet waar. Ik doe het al 10 jaar en er is echt niets mis met mijn rug om de simpele reden dat ik en mijn collegaas weten hoe ze tillen. Als jij het met een liftje wil doen prima, dat is helemaal jouw zaak. Maar handmatig stacken is voor jou echt de snelste, goedkoopste en makkelijkste manier als er genoeg handjes zijn.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

laten we wel zijn. Het geluidsbedrijf zoals er nu staat bestaat nog niet zo lang.
            Eind jaren tachtig norm, had je met een mooie PA vier monitors op twee groepen vanuit je soundcraft 24 kanaals in de zaal. En stonden we nog vierweg systemen ter plaatse in te regelen.

Alleen de onderste sub had wielen en daar gooide je de bovenste op...

Wat ik wil zeggen is, dat nog steeds er dingen uitgedacht en verbeterd worden. En soms slechter maar die sterven per direct uit.

aan de ene kant:
            -Digitale tafels,
            -lichte versterkers, met enorme vermogens
            -neodynium en kevlar in speakers, licht en hard.
            -in-ears ipv kilo's monitors
            -line array's waar gigantische stacks stonden.
            -easy tilt
            -mucho handvaten overal

aan de andere kant
            -digitale 1unit EQ's met 8 stuks 31 band EQ's voor monitors en/of feedback killers
            -overlappende "roundbase" microfoonstatieven. En single hand verstelbare statieven.
            -metalen huls "armed cable".
            -de "sampledump standaard" en de "MSX" computernorm in de studio.
            -vrijwel alle "multiple use" oplossingen voor in de verhuur. (geef toe hoeveel mensen gaan er tussen twee verhuur klussen door de lenzen vervangen in die multiparren?)
            -enz. Die sterven dus gewoon een zachte dood.

En de tijd gaat verder. Zodra je eenmaal een easy tilt ziet snap je gelijk dat dit een topper is en snap je amper dat er jaren met gigantische bakken getilt is. Het eenvoudige feit dat er nu geen kleine, eenvoudige, "speakerstacker" bestaat hoeft niet te betekenen dat het niet kan. En zeker niet dat de markt niet bestaat.

Wel valt te constateren dat door het lichter en kleiner worden van de versterkers en speakers de behoefte aan een stackhulp snel afneemt.
            Misschien dat die grote EAW kasten dan dezelfde kant op gaan als die honderden glijbaanspeakers en W-bins....
            Last edited by showband; 27-10-09, 09:15.
            lekker belangrijk!

Comment

• herman van der helm
              • Sep 2010
              • 4

tillende steekwagen

Waarom gebruiken jullie niet het volgende hulpmiddel: de tiller

zie www.tiller.eu

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Mmm,
                max 75 kilo en 1,10 meter hoog....
                Ga je ook geen 850 set mee stacken.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Ook van hier een kleine duit.

Veel licht-/trussstatieven hebben tegenwoordig
                  toch ook lepels (of liever vorken?).
                  Ik keek ff bij Fantek, VMB en Work.

mmm, die laatste geeft wel erg veel om naar te kijken.

grtz.

ps. alleen deze post vandaag al 4 pagina's
                  zijn er geen klussen dit weekend?
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• herman van der helm
                    • Sep 2010
                    • 4

Originally posted by bones2001
                    Mmm,
                    max 75 kilo en 1,10 meter hoog....
                    Ga je ook geen 850 set mee stacken.
                    Ben ik met je eens, maar voor veel andere tilklussen werkt die tiller perfect. Als ik de spullen voor mijn eigen discoset wil verplaatsen, op een podium zetten, of in de bus (zonder laadklep) heeft ie me al heel wat zweetdruppels (en rugklachten) bespaard.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Herman. Bedankt voor deze link. Hij is nuttig in deze thread en ik had er nooit van gehoord. Terwijl ik toch heel wat beuzen afga.

het is echter wel netjes om bij dit soort posts te vermeloden dat jij de uitvinder / verkoper van die tilhulp bent.

Dan blijft je post best staan.
                      Doe eens een demo in de PA markt begin 2011 of in oktober op musicasions in den haag. Daar zitten de mensen die je moet overtuigen met een demo..
                      lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Ik vrees dat de enige goede oplossing is de goeie oude 850 te verlaten en uit te kijken naar lichtgewicht subs en toppen.

Ik heb ze ondertussen verkocht aan een andere dommerik

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

wat kost die Tillert?

idd leuk ding om erbij te hebben.

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by NesCio01
                            wat kost die Tillert?

idd leuk ding om erbij te hebben.

grtz
                            Lijkt me niet.
                            Buiten het feit dat hij max 75 kan tillen, ziet het er ook naar uit dat de afmetingen van de 'box' die hij kan tillen zeer beperkt zijn.
                            En hoog tilt het ook niet.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

een kleine ramp en wieltjes onder de kleine kisten is denk ik sneller bij het laden van een busje in onze sector. Gewoon omdat je de hele bus vol of leeg wil koppen in een keer. IN de bus ermee stapelen gaat net ook weer niet.

En ik denk dat hij niet geschikt is om grote dingen hoog te hijsen. Al is het alleen maar omdat je een beetje dood kan gaan als een groot ding naar jou toe valt als je hem om twee uur snachts, een beetje moe van de avond, niet perfect onder balans weet te houden.

Voor een TNT bezorger zie ik dit echter wel werken.
                              lekker belangrijk!

Comment

• RayM
                                • Jan 2006
                                • 742

En 75 kg op een hoogte van 1,10m lijkt mij heel topzwaar. Sta je je nog in allerlei bochten te wringen om het overeind te houden, te verplaatsen enz.
                                Heerlijk die stilte

Comment

Working...