Dynacord S1200 probleem??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

Originally posted by Koen van der K
    Ha Tummy,

Ik heb 't hele verhaaltje nog 's doorgelezen, begrijp die externe limiter en jouw aandeel in dit alles niet helemaal, maar is 't niet handiger / verstandiger dat installatiebedrijf te bellen en die de boel uit te laten zoeken ? Na een actie van hun zijn er problemen gekomen ... lossen ze 't toch ook gewoon weer op ?
    Vraag ze meteen ook de amps te reinigen en de koeling te optimaliseren.

Groeten !
    Mijn rol:

ik ben zelf commercieel allround dj in Bobs uitgeest/Zenith venray en ex dj in hmh rotterdam, en dus ook op deze lokatie (1 van de),

en ik regel ook veel licht en geluid in deze lokatie.. voornamelijk technische dingen en storingen overdag, gewoon in mijn vrije tijd, en leuk vind om te doen..
    ook hou ik zelf samen met een vriend van me house feesten daar, pakken altijd wel groot uit, en ben ik kind aan huis

de eigenaar laat me heel vrij in doen en laten, wat opzich wel lekker klussen is. (natuurlijk wel hetzelfde idee van Wat er moet gebeuren)
    bijv als ik het er met hem over heb van: nah dat en dat is heel Vet en zal leuk zijn.. en hij is het daarmee eens, dan komt het ook met een paar dagen.
    (zo hangen er nu een paar Enorme ECHTE kroonluchters in de zaal, ik stelde dat ooit voor, en dan verwerkt met Led verlichting.. en dat hangt er nu ook, zelfde als dat idee van Martin lightjockey)

het verhuur bedrijf rekent voor elk wisse wasje flink wat kosten, dus de eigenaar heeft zoiets van, als we het zelf kunnen verhelpen, waarom niet..

en bij een Warmte probleem hoef ik hun niet te laten komen, maar is zelf op te lossen.. dmv ventilatoren of een andere koel techniek

aan de instellingen van de installatie ga ik niet zitten, aangezien dan de complete garantie vervalt,

Limiter:
    De limiter is een Dateq limiter,
    deze staat gemonteerd bij de dj, zodat de dj ziet wanneer er word gedrukt en hij een stukje terug moet.. de huis dj's die houden zich allemaal wel netjes en kijken hier ook Wel naar ipv de complete EQ open te draaien,

maar we dwalen zo een beetje af
    Last edited by Tummy; 16-10-09, 00:02.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ah, OK, compris. Neemt natuurlijk niet weg dat je / men 'n keuze zal moeten maken betreft continueren met 't geluidsbedrijf waar je nu zaken mee doet of niet. Ze kunnen wel roepen (en wellicht gelijk hebben) dat de garantie vervalt maar als ze zelf in gebreke blijven door niet adequaat op problemen / klachten te reageren zou het mijns inziens niet onredelijk zijn met 'n andere geluidsboer in zee te gaan.

Maar goed, dat lost 't probleem op korte termijn natuurlijk niet op, dat zal zoals gezegd dus de huisleverancier moeten oplossen. Wat je zelf zou kunnen doen is het eerdergenoemde zonder het processorverhaaltje dan. Lijkt mij alles hiermee wel gezegd, voordat we in herhaling vallen.

Succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Mach Facilities
        • May 2009
        • 109

Originally posted by Tummy
        Dat is het probleem dus,

ik kan niet in de Software, want alles word door een bedrijf gedaan, en die komt steeds maar niet.. is een processor, die je alleen in kan dmv een Laptop, is een klein Hardware kastje. met in en Uitgangen,
        die zit achter de versterkers, en daar kan ik niet bij door te weinig ruimte.
        geen 19 inch rek ding, krijg me vingers er amper tussen aan de zeikanten al zou ik het rek naar voren willen trekken.. dit gaat niet want dat heb ik al een keer geprobeerd.

wat ik hoor en merk bij de nieuwe setting, is dat ze de ferquentie gewoon gigantisch veranderd hebben, (want op mijn eigen crossover kan ik hem Laag, en SUB laag geven), de Sub klinkt hard en vol, en de Tops geven alleen mid en hoog.. hier kwam voorheen ook 'bass' uit, dus denk dat deze voorheen gewoon fullrange speelde,

geeft minder Mid en Hoog, en gewoon meer sub,

Versterkers aanpassen/veranderen is geen optie aangezien dat kastje speciaal ervoor gebouwd is, en dat kastje maakt onderdeel uit van Decor van de bar.
        (ik zal voor de duidelijkheid zaterdag foto's maken, want dan moet ik zelf als dj draaien daar, mocht het probleem nog niet duidelijk wezen dan zal ik ook het kijken of het Type nog achter op de sub staat.),

subs zijn vrij plat, zwarte kast met zwarte grill, en ook van dynacord.

De subs zijn niet kapot, dit heb ik al na laten kijken,
        dus een warmte probleem waarschijnlijk?
        omdat de versterkers meer laag moeten gaan geven?
        Wat versterkers aanpassen betreft, zou je HEEL erg makkelijk klaar kunnen zijn in deze opstelling, als ik jouw verhaal goed begrepen heb, is elke amp gebrugd, en loopt er van elke amp een enkele speakon kabel naar EEN sub.
        Welnu, als dit het geval is, is het heel erg simpel, namelijk, achter op de amps zit een klein schakelaartje, wat je met een pen in kan drukken, dit schakelaartje is de brugschakelaar.
        Dit schakelaartje druk je in, evenals het MONO schakelaartje tussen de XLR ingangen van de amp, je amp is nu NIET gebrugd, maar doorgelust aan de ingangszijde, met als gevolg, dat je beide kanalen van de amp dezelfde input hebben. Het enige wat je nu nog moet doen is naar elke sub andere speakon kabel te leggen, een zogenaamde speakon multi, aangezien de Dynacord subs, tenminste de dubbel 18" subs, op 1+/1- de ene speaker hebben zitten, en op 2+/2- de andere.
        je sluit dus aan een kant op 1+/1- een speakon aan, en op 2+/2- nog een speakon, dus TWEE speakon aansluitingen aan EEN kant van de kabel, en aan de andere kant van de kabel sluit je EEN speakon aan, met 1+/1- rechtdoor aangesloten, en 2+/2- rechtdoor aangesloten.
        LET OP, dit werkt dus alleen met een 4 aderige speakon kabel, deze hebben trouwens over het algemeen ook 4 verschillende kleuren, waardoor je precies kan zien wat wat is.
        OPGELOST, zonder iets in de processor aan te passen, maar WEL met het voordeel dat elke versterkerhelft precies de goede impedantie heeft.
        Oh, ja, vergeet niet dat in dit geval WEL allebei de volume potmeters van de amp open moeten staan.
        Chris

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

ik snap jou verhaal,

maar een groot probleem daarbij is dat de installatie een vaste installatie is, en alle kabels in de muur lopen,

dan zou ik dus alle muren moeten slopen, en daarna allemaal opnieuw moeten laten plamuren en behangen en schilderen..

dat gaat nooit werken, maar ik snap jou logische oplossing..

ik zal morgen even foto's maken,
          en even nadenken hoe ik de ventilatoren slim kan plaatsen..

zijn 12 cm computer fans voldoende? kwa lucht verplaatsing achter de Fan of is er wat zwaarders nodig? (ik plaats natuurlijk wel meerdere),
          en ik ga even kijken hoe de luchtstroom van de versterker is.. Lucht van Voor (front) naar achter, of van achter naar voor.

als het van Voor naar achter is, dan plaats ik een hele rij Fans in de deur, die lucht naar binnen zuigen, en Achter of Boven in de versterker kast een fan die de lucht eruit trekt

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Ha Tummy,

Die Dyna's zuigen lucht aan de voorkant aan en blazen de warme lucht aan de achterzijde weg. Het koelprofiel waar de endstage op is afgemonteerd kun je aan de achterzijde door de sleufjes zien zitten. In de amp zijn er een tweetal fannetjes die de lucht op / door dit koelprofiel blazen naar achteren.

Het roostertje aan de voorzijde is makkelijk weg te halen (3 of 4 imbusboutjes) en stofvrij te maken. Handigste is bij deze amps om de warme lucht achterin en bovenin weg te zuigen naar buiten toe.

Om nog even op je vraag van het plotseling in protect schieten terug te komen; ogenschijnlijk lijkt de amp wellicht koel als je aan de voorkant voelt, maar dat is idd de luchtinlaat. Het outputrelais (protectie) valt af bij detectie van DC, hoge temperaturen (dan staan de fannetjes al volle bak te draaien) en ik meen HF. Een amp kan natuurlijk al fors heet zijn als deze continu op 50% van z'n max vermogen werkt (3dB onder cliplevel). Overigens staat een class AB amp het meest in zijn endstage te verstoken rond de 75% van z'n max vermogen.

Succes !
            Last edited by Koen van der K; 16-10-09, 19:20.

Comment

• Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

Originally posted by Mach Facilities
              (Heel verhaal)
              Ben je gelijk de helft van je vermogen kwijt.
              SR20DET

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Freek Fokker
                Nu is hij regelmatig alles kwijt
                Dat garantie verhaal gaat trouwens alleen maar op voor de bekabeling en dergelijke, versterkers, processor en speakers heb je als het goed is gewoon fabrieksgarantie op dus kun je daar bij elke dealer mee terecht.
                Beetje vreemd verhaal, het werkt niet goed, installateur komt niet opdagen maar zelf oplossen mag niet want dan vervalt alle garantie....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tummy
                  • Nov 2008
                  • 324

even wat foto's,

wat ik niet wist is dat er een soort 'kruipruimte' achter de versterkers zit..
                  ik kan via de andere kant van het meubel via een dicht deurtje erin, en dan bij de achterkant van de versterkers komen,

dit deurtje is dicht, met een klein rooster..
                  lucht word dus aan de achterkant in de kruipruimte niet weg gezogen of wat dan ook

deurtje voorkant:

Deurtje open:

de bovenste Dynacord S1200 (zijn er 4 onder elkaar), slaat in protect na een paar minuten vol draaien. en soms/bijna nooit de 2e van onder ook,

de 2 bovenste dynacords onder de 2 dimmerpacks zijn cl 1600's

Het bovenste rooster zit ter hoogte van de Dimmerpack, en het onderste rooster bij de onderste 2 dynacords..

zoals ik zei, er zitten geen Fans in het deurttje, en er word achter de versterker geen lucht weg gezochten, deze warme lucht komt in 1 ruimte, met een klein deurtje met een klein rooster. luchtstroom word dus (behalve in de versterker) niet geforceerd weg gedragen
                  Last edited by Tummy; 27-10-09, 19:48.

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Volgens mij is hier niemand die hier iets zinnigs uit kan opmaken ... in dit soort installaties is het niet ongebruikelijk dat er wat kunst-en vliegwerk wordt toegepast c.q. aangetroffen mbt inbouwen, obscure kastjes en ongelabelde kabels etc.etc.

Is het, zoals reeds eerder aangekaart, niet gewoon handiger desbetreffende installateur nog 's te bellen en als die niet wil / kan 'n schop onder het achterste te verkopen en met 'n andere installateur in zee te gaan ? Ik zou er iig snel klaar mee zijn.

Uit je verhaal en foto kan ik nu niet echt opmaken dat dit zo op korte termijn goed gaat komen. Tenslotte is die koeling punt 1 maar de inregeling punt 2. Zolang je met dit blijft aanmodderen en het geluid regelmatig uitvalt gaat je opdrachtgever daar toch ook niet blij mee zijn ?
                    Mijns inziens is niet je doel dit zelf op te moeten pakken maar je opdrachtgever te motiveren budget vrij te maken voor een andere installateur om de boel na te laten kijken.

Groeten en succes !

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

kan ook inderdaad,

maar de installateur kan alleen het systeem anders inregelen..
                      dan hoort alsnog niet 1 versterker eruit te knallen zodra ze een beetje luid beginnen te spelen..

dus als het alsnog een warmte probleem is, dan lijkt mij dat dat zelf goed op te lossen is,

toen ik in spanje zat zag ik hele airco installaties erop staan,

ik zal eerst eens kijken of het wat oplost om lucht circulatie aan te passen,

en het geluid valt nu niet uit, omdat ik de limiter erg strak heb staan, als ik Luid wil gaan spelen treed dit probleem op zonder ook maar te gaan Clippen,

ik zit verre van Klippen voordat het na paar minuten in protect slaat

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Originally posted by Tummy
                        maar de installateur kan alleen het systeem anders inregelen..
                        dan hoort alsnog niet 1 versterker eruit te knallen zodra ze een beetje luid beginnen te spelen..

en het geluid valt nu niet uit, omdat ik de limiter erg strak heb staan, als ik Luid wil gaan spelen treed dit probleem op zonder ook maar te gaan Clippen,

ik zit verre van Klippen voordat het na paar minuten in protect slaat
                        Beste, inregelen van 't systeem kan enkel de installateur ... welke limiter zet je dan "strak" ? Ik begreep dat de problemen zijn gekomen nadat de installateur de processorsettings heeft gewijzigd ... daar zit dus een deel van de oplossing. Waarom zou na wijziging van een processorsetting je amp er niet uit kunnen "knallen" ? Wellicht handig om te weten wat voor effect instellingen van een processor hebben ? Een amp is maar een onderdeel van de complete installatie, je dient het ook als zodanig te zien / meten / in te regelen.

Nogmaals mbt clippen en het thermisch trippen van een amp; als het signaal maar dik genoeg gecomprimeerd is, je op een lage impedantie draait en je koeling niet optimaal is kan een amp al bij pakweg -10dB onder cliplevel in thermal protect gaan ... dat cliplevel zegt geen drol, je probleem ligt ergens anders en dat ga je mijn inziens niet enkel met optimaliseren van je koeling oplossen. Misschien heeft je amp wel gewoon een defect of ligt het aan iets compleet anders ?

... ik denk dat ik me maar van deze discussie afzijdig ga houden ... leuke ideeen heb je maar het zijn deeloplossingen geen eindoplossingen ... die zul je samen met die installateur moeten vinden. Ik denk dat je je eerste zin in je post moet wijzigen in "moet ook" ipv "kan ook".
                        Last edited by Koen van der K; 27-10-09, 21:39.

Comment

• Tummy
                          • Nov 2008
                          • 324

in verhouding in het totaal plaatje zijn de subs ook ZWAAR overdreven..
                          op mijn mengpaneel heb ik ook mij bass totaal tegen de -,

de limiter is een dateq limiter,
                          de limiter die in de processor zit kan ik niet bij,

ik zal dat bedrijf eens bellen om ernaar te komen kijken, maar wat extra koeling kan nooit kwaad, daar word zoiezo aan gewerkt door de lokatie zelf nu,

Comment

• Mach Facilities
                            • May 2009
                            • 109

Originally posted by Freek Fokker
                            Nee hoor, mijns inziens is het nu zo dat een gebrugde amp TWEE speakers, weliswaar in EEN sub aanstuurt, en dat is dus ook een versterkerhelftje per speaker, in mijn opstelling brug je de amp niet, maar bekabel je het gewoon anders.
                            je verliest waarschijnlijk wel IETS aangezien je van 4 ohm naar 8 ohm draait, maar ik kan je verzekeren dat je dat verschil GRAAG voor lief neemt, als je daarmee zekerheid wint.
                            Chris

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Mach Facilities
                              Nee hoor, mijns inziens is het nu zo dat een gebrugde amp TWEE speakers, weliswaar in EEN sub aanstuurt, en dat is dus ook een versterkerhelftje per speaker, in mijn opstelling brug je de amp niet, maar bekabel je het gewoon anders.
                              je verliest waarschijnlijk wel IETS aangezien je van 4 ohm naar 8 ohm draait, maar ik kan je verzekeren dat je dat verschil GRAAG voor lief neemt, als je daarmee zekerheid wint.
                              Chris
                              Freek heeft nog steeds gelijk, ook in de configuratie zoals door jou geschetst ben je de helft van je vermogen kwijt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...