multiband compressor
Collapse
X
-
ik weet niet hoe jij met 3 eq''s een crossover wil maken vind dit een zeer vreemd verhaalJe moet natuurlijk wel weten wat apparaten doen!.
Een drieweg crossover, kun je natuurlijk uitstekend maken met drie 31 bands equalizers.
Verder de werking van een side chain nog maar eens doornemen. Van de meeste comp/lim kun je de manuals downloaden en daarin staat een schat aan informatie, helemaal gratis.
Speakertech

een eq kan niet meer dan meestal +of - 15 db per frequentie.
leg jij mij maar een uit hoe ik met een eq een crossover maken van 2500hz tot 20khz ben jij een knappe jongen als jij dat kan
en joe hoeft mij echt niet uit te leggen hoe een compressor met side chain functie werk hoor
A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
-
Kijk uit met multiband compressie op je complete mix bij live gebruik . Die dingen kunnen meer kapot maken dan dat ze goed doen .
De dpr 901 mk2 hangt in mijn rack en is een mega bak op stemmen en instrumenten maar ik zou hem wederom niet op mijn master inserten .
Ik heb (multieband)compressie op mijn eind mix gebruikt live maar gebruik momentueel alleen nog een hele softe compressie om de mix iets compacter te krijgen indien gewenst .Last edited by Timo Beckman; 07-10-09, 18:43.Comment
-
De TC Electronics C300/C400 is een multiband met een aantal goed bruikbare preset's.
Diverse forumleden hebben heel goede ervaringen er mee.
Zelfs als compressor op de eindmix.
Zoek maar even...
En kost maar een paar honderd euro's!
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Natuurlijk, mét daarbovenop nog eens wat gaininstelmogelijkheden aan het begin van de keten en achteraf nog eens een compressor/limiter op de totale output.is bij dit apperaat ook per band de comrpessr settigs apart te editen zoals treschold,ratio, attack en release en kan je de crossover frequenties tussen de 6 banden instellen??Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Ik wil niet een hele polemiek starten hoe het allemaal kan, je weet het en dan kom je eruit of je weet het niet en dan blijven het allemaal raadsels.ik weet niet hoe jij met 3 eq''s een crossover wil maken vind dit een zeer vreemd verhaal

een eq kan niet meer dan meestal +of - 15 db per frequentie.
leg jij mij maar een uit hoe ik met een eq een crossover maken van 2500hz tot 20khz ben jij een knappe jongen als jij dat kan
en joe hoeft mij echt niet uit te leggen hoe een compressor met side chain functie werk hoor
Een beetje creatieve instelling is ook nooit weg
Ik zou niet weten wat er aan een cross over met 15dB per oktaaf mis is. De meeste (passieve) scheidingsfilters zijn slechts 6 of 12 dB per oktaaf.
Je wilde niet een paar duizend euro uitgeven voor een multibandcompressor. Krijg je wat ideeën toegeschoven, hoe het ook voor minder geld kan, begin je te trachten mij te overtuigen dat het niet kan.
Het kan dus wel!.
Met drie eq kun je een prima driebands crossover maken,
Als voorbeeld, laat EQ 1 alles door tot bijv 500Hz.
No 2 kan dan alles doorlaten van 500 tot 6 KHz, terwijl no 3 alles doorlaat vanaf 6KHz tot 20KHz. Je kunt de overlappende gedeeltes ook nog naar wens instellen. Heb je ergens nog een bult of een deuk zitten in de weergavekarakteristiek van een luidspreker, kun je die ook nog corrigeren.
Ik weet het, met een zak vol geld kun je alles kopen, volledig digitaal etc, maar het ging er om of je onder 3000 euro ook iets kon hebben wat aan je wensen voldoet. Soms is zoiets zelfs realiseerbaar met apparatuur uit het onderste segment van het aanbod op audiogebied.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Speakertech, het zou wel kunnen met 3 eq's maar dan krijg je wel heel veel faseproblemen.
Drawmer heeft een mooie three-sum, die deelt je signaal op in 3 banden met op elke band een insert voor bijvoorveeld een compressor.
Heb je minder fasegezeik en ben je ook nog eens goedkoper uit dan 3 dn360's.
En het voordeel hiervan is is dat je op het laag bijvoorbeeld ook nog eens een andere compressor kan gebruiken dan op het mid en hoog.Comment
-
Nee dat kan niet. Het eerste oktaaf red je wel ja met 15dB, maar de volgende? Je moet dan al 30dB knijpen, en daarna 45dB.
Gebruik apparaten waarvoor ze zijn. Een EQ is geen crossover.SR20DETComment
-
ja, ja,ja,ja en ja.
Verwacht niet teveel van dit apparaat, maar voor het geld, is ie erg oke.
Verder even inhaken op het equaliser als crossover gebruiken idee.
Nouja, idee... een equaliser is een equaliser, geen crossover. Zoals reeds eerder geopperd doet een gemiddelde eq maximaal -15 dB ofzo. Lang niet genoeg om als crossover te kunnen dienen. Een voor zover mij bekend is 1 3 bands stereo crossover een stuk goedkoper dan 3 stereo eq's.
Daarnaast is het me totaal onduidelijk wat het sidechain verhaal moet inhouden, want die heb je niet nodig om 3 banden stereo te processen.Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.
Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!Comment
-
kijk da is nog een een goede tip! 3 losse compressors die ik nog heb liggen erop en klaar!!Speakertech, het zou wel kunnen met 3 eq's maar dan krijg je wel heel veel faseproblemen.
Drawmer heeft een mooie three-sum, die deelt je signaal op in 3 banden met op elke band een insert voor bijvoorveeld een compressor.
Heb je minder fasegezeik en ben je ook nog eens goedkoper uit dan 3 dn360's.
En het voordeel hiervan is is dat je op het laag bijvoorbeeld ook nog eens een andere compressor kan gebruiken dan op het mid en hoog.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
met een eq kun je echt geen afval van 15 db per octaaf creeren.Ik wil niet een hele polemiek starten hoe het allemaal kan, je weet het en dan kom je eruit of je weet het niet en dan blijven het allemaal raadsels.
Een beetje creatieve instelling is ook nooit weg
Ik zou niet weten wat er aan een cross over met 15dB per oktaaf mis is. De meeste (passieve) scheidingsfilters zijn slechts 6 of 12 dB per oktaaf.
Je wilde niet een paar duizend euro uitgeven voor een multibandcompressor. Krijg je wat ideeën toegeschoven, hoe het ook voor minder geld kan, begin je te trachten mij te overtuigen dat het niet kan.
Het kan dus wel!.
Met drie eq kun je een prima driebands crossover maken,
Als voorbeeld, laat EQ 1 alles door tot bijv 500Hz.
No 2 kan dan alles doorlaten van 500 tot 6 KHz, terwijl no 3 alles doorlaat vanaf 6KHz tot 20KHz. Je kunt de overlappende gedeeltes ook nog naar wens instellen. Heb je ergens nog een bult of een deuk zitten in de weergavekarakteristiek van een luidspreker, kun je die ook nog corrigeren.
Ik weet het, met een zak vol geld kun je alles kopen, volledig digitaal etc, maar het ging er om of je onder 3000 euro ook iets kon hebben wat aan je wensen voldoet. Soms is zoiets zelfs realiseerbaar met apparatuur uit het onderste segment van het aanbod op audiogebied.
Speakertech
ja kan slechts als je bijvoormeeld alle schuifjes onder de 500 hz naar beneden zet dus alles onder de 500 hz 15 db afzwakken
en dat is heel iets anders dan een crossover filter van 15db per octaaf
plus dat je als je bij een eq zoiets doet je nog heel veel fase geziek over je heen haalt.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
dpr 901 is idd prima apperaat maar voor vocals/instrumenten.Kijk uit met multiband compressie op je complete mix bij live gebruik . Die dingen kunnen meer kapot maken dan dat ze goed doen .
De dpr 901 mk2 hangt in mijn rack en is een mega bak op stemmen en instrumenten maar ik zou hem wederom niet op mijn master inserten .
Ik heb (multieband)compressie op mijn eind mix gebruikt live maar gebruik momentueel alleen nog een hele softe compressie om de mix iets compacter te krijgen indien gewenst .
maar ik wil hem ook kunnen gebruiken voor tussen een dj set.
en ik wil mijn ratio atack en release in kunnen stellen.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Comment
-
Lees ff terug naar het begin..;-)Een Drawmer S3 zou ook leuk zijn. Is een 3 band buizencomp.
De S3 kost namelijk 'maar' € 5356,00 br./ex..;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment

Comment