multiband compressor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

multiband compressor

hallo, ik ben op zoek naar een goede multiband compressor voor live gebruik
    nu kwam ik zelf uit op het volgende apperaat: Tube Tech / SMC 2B Multiband Opto Compressor.

nadeel: kost ongeveer 3000 euro.

weet iemand nog een ander alternatief
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Denk dat dit ook wel iets vergelijkbaars is,
    Dynamics - Square ONE, Klark Teknik

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by Turboke
      Denk dat dit ook wel iets vergelijkbaars is,
      Dynamics - Square ONE, Klark Teknik
      is totaal niet te vergelijken square one zijn gewoon 8 compressors/gate's in een apperaat. dus heeft helemaal niks met multiband compressie te maken.

een multiband compressor bestaat meestal uit 3 banden.voor hoog,mid,laag een aparte compressor.
      en da is een square one dus niet.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

TC TripleC, of Finalizer?
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by daviddewaard
          hallo, ik ben op zoek naar een goede multiband compressor voor live gebruik
          nu kwam ik zelf uit op het volgende apperaat: Tube Tech / SMC 2B Multiband Opto Compressor.

nadeel: kost ongeveer 3000 euro.

weet iemand nog een ander alternatief
          Twee stereo equalizers (31 bands) en twee dubbele compressor/limiters.. Met behulp van het sidechain channel, heb je een vierbands compressor/limiter. Per band is alles, zoals attack en release apart instelbaar. Kost een beetje meer rackspace, maar niet echt duur voor de flexibiliteit die je er voor terugkrijgt.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Twee stereo equalizers (31 bands) en twee dubbele compressor/limiters.. Met behulp van het sidechain channel, heb je een vierbands compressor/limiter. Per band is alles, zoals attack en release apart instelbaar. Kost een beetje meer rackspace, maar niet echt duur voor de flexibiliteit die je er voor terugkrijgt.
            En dat dan x 2 neem ik aan, 1 voor links en 1 voor rechts
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Triple C wordt helaas niet meer gefabriceerd. Was idd een goede keuze. Ik ben dan maar overgestapt op een tweedehands Behringer en ik moet zeggen dat die het eigenlijk veel beter doet dan verwacht.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by bones2001
                En dat dan x 2 neem ik aan, 1 voor links en 1 voor rechts
                Yes, de config die ik op gaf was voor een radiostudio, destijds in mono.
                Je kunt apparaten besparen door voor de EQ bijv. een Alesis DEQ830 te gebruiken, dat zijn er 8 tegelijk, terwijl er tegenwoordig ook 4.voudige comp/lim zijn/ Zo blijft de rackspace toch nog binnen de perken, je hebt uiteindelijk maar drie apparaten nodig, totaal 3 of 4 HE.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by speakertech

Speakertech
                  dek niet dat dit gaat werken voor een multiband compressor bestaat uit:
                  3 weg crossover en dan 3 banden die je kunt compressen.

ik weet niet hoe jij jouw configuratie kwa routing had gedacht maar met jouw idee ben ik nog steeds duurder uit dan 3000 euro

2x fatsoenlijke eq bv kt 360 en 2x fatsoenlijke comp dbx 166 com ik al gauw boven de 3000 e en snap jou idee nog steeds niet

ik zou elf eerder als ik met losse apperaten ga werken 1x en dbx 3 weg analoge crossover en 3x en 160 van dbx en dan een 3 voudig mixertje om de boel weer te summen nemen. lijkt mij een alternaief maar zit ik nog steeds op ruim 2500 euro

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by laserguy
                    Triple C wordt helaas niet meer gefabriceerd. Was idd een goede keuze. Ik ben dan maar overgestapt op een tweedehands Behringer en ik moet zeggen dat die het eigenlijk veel beter doet dan verwacht.
                    normaal veroordeel ik behringer maa zeg ook wat de boer nie kent dat vreet ie niet dus wil die behringer multibmand van jou wel eens proberen.
                    wat voor type multiband van behringer heb jij?

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ultra Dyne Pro DSP-9024. Wordt ook niet meer gemaakt vandaar dat ik hem dus 2e hands heb gescoord. Is 6-bands dus wel wat configuratiewerk aan maar eens het goed staat heb je er weinig problemen mee. Ik gebruik hem in een soort radio configuratie: muziekstukken van verschillende niveaus en opnamekwaliteiten ongeveer allemaal gelijk laten klinken.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by laserguy
                        Ultra Dyne Pro DSP-9024. Wordt ook niet meer gemaakt vandaar dat ik hem dus 2e hands heb gescoord. Is 6-bands dus wel wat configuratiewerk aan maar eens het goed staat heb je er weinig problemen mee. Ik gebruik hem in een soort radio configuratie: muziekstukken van verschillende niveaus en opnamekwaliteiten ongeveer allemaal gelijk laten klinken.
                        is bij dit apperaat ook per band de comrpessr settigs apart te editen zoals treschold,ratio, attack en release en kan je de crossover frequenties tussen de 6 banden instellen??

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Originally posted by daviddewaard
                          dek niet dat dit gaat werken voor een multiband compressor bestaat uit:
                          3 weg crossover en dan 3 banden die je kunt compressen.

ik weet niet hoe jij jouw configuratie kwa routing had gedacht maar met jouw idee ben ik nog steeds duurder uit dan 3000 euro

2x fatsoenlijke eq bv kt 360 en 2x fatsoenlijke comp dbx 166 com ik al gauw boven de 3000 e en snap jou idee nog steeds niet

ik zou elf eerder als ik met losse apperaten ga werken 1x en dbx 3 weg analoge crossover en 3x en 160 van dbx en dan een 3 voudig mixertje om de boel weer te summen nemen. lijkt mij een alternaief maar zit ik nog steeds op ruim 2500 euro
                          Je moet natuurlijk wel weten wat apparaten doen!.
                          Een drieweg crossover, kun je natuurlijk uitstekend maken met drie 31 bands equalizers.
                          Verder de werking van een side chain nog maar eens doornemen. Van de meeste comp/lim kun je de manuals downloaden en daarin staat een schat aan informatie, helemaal gratis.
                          Als het goedkoop moet, dan koop je het volgende. De prijzen zijn van het internet geplukt en incl BTW

1x DEQ830 van Alesis 345 euro
                          4x MDX2600 van Behringer a 99 396 euro
                          Totaal 741 euro. Dat is een stuk onder jouw 3000 euro.
                          Het staat je vrij om uiteraard betere merken te kiezen.
                          Weet je eenmaal hoe het werkt, dan heb je een ongeevenaarde flexibiliteit.

Speakertech

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Als je het met losse onderdelen wilt doen kun je beter voor een (mono) 3-weg crossover gaan. De compressors zet je dan in stereo link. Aan het eind van de keten plaats je nog een 1HE mixertje en je hebt in 5HE een multiband.

Een andere optie is, zoals olaf die al noemde de:
                            - Finalizer Express
                            - Finalizer 96K
                            Als je geld over hebt en je zoekt nog gezelschap voor je 480 remote:
                            TC Electronic | Mastering 6000

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Goeie dingen gehoord over de BSS DPR 901, heb em zelf nooit gebruikt, of welke andere hardware multiband compressor dan ook. (plugins des te meer, maar live dynamics plugins draaien is nog geen aanrader...) Wel ooit behoefte gehad toen ik met een beatboxer tourde.....

Waar zou jij hem voor gebruiken? Lastige stemmen? drums? totaal?

PS Een vriend/collega heeft die TubeTech in zn rek; de compressie eigenschappen ben ik vergeten, maar ik kan me wel herinneren dat ie die dikke Tubetech sound heeft die ik van hun preamps ken. Hele mooie sound, maar ik weet niet hoe bruikbaar het live op een totaalmix zou zijn. Is maar 1 manier om achter te komen he.. Overigens weet ik waar je er een zou kunnen huren, mail maar voor het adres.
                              Last edited by sparky; 07-10-09, 12:39.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...