gepowerde speakers + luidsprekerprocessor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Danku voor de reactie's.
    Ik heb me er eentje besteld.
    Mijn doel is niet om hem te gebruiken als "anti-clipping".
    Puur en alleen om de klank wat te verbeteren.
    Ik stel mijn set toch af op 0dB en de clip-beveiliging in mijn speakers is helemaal niks mis mee, dus die houden het wel tegen.

Laat mijn bevindingen wel even horen als ik hem binnen heb.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Originally posted by drummerke
      Merci voor de reacties.

0 db staat niet echt vermeld op digitale mixer en gaat ook niet echt goed werken (zelfde met master compressie) omdat je dan het totaal geluid gaat limiteren terwijl het enkel de subsspeakers zijn die meestal in de gevaren zone komen van clip.

Jack? Heb jij ervaring met die manier van werken? Want is daar waar ik ook beetje voor vrees. Vroeger met men mackie's SWA1501 heb ik dat ook wel via processor gedaan en dat werkt wel hoor. Processor die ik gebruikt heb was van OEM merk en wel degelijk (beter dan DBX PX driverrack, minder ruis en meer functies). Ik stuur meestal stereo top en mono sub uit dan (ook al omdat ik vaak subs in het midden samen leg).

Momenteel heb ik dus de nieuwe DAS audio avant sub 18a in gebruik.

Greets Karel
      Je kan gerust een processor gebruiken ( al is het een dure oplossing ), zolang je de cross-over maar niet gebruikt. Verder kun je natuurlijk wel alle andere functies gebruiken zoals delay, compressor/limiter, EQ's.
      Als je al deze apparaten los moet kopen ben je veel duurder uit dan met een processor, en het spaart een hoop ruimte en kabels.

Heb je geen mogelijkheid om het clip-ledje naar de voorzijde te brengen?

Mvg

Jack