Behringer mengpaneel vreet geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pubs
    • Sep 2009
    • 15

Behringer mengpaneel vreet geluid

Hallo,
    heeft iemand een verklaring waarom mijn Behringeer Xenyx 2442 FX minstens de helft minder geluidvolume leverd dan een simpel Alesis meng paneeltje.
    Ik gebruik 2 Lem 1500 Procon Plus versterkers maar met de Behringer , ook met een Behirnger 1824 gebeurde hetzelfde.
    Wat doe ik verkeerd en met welk mengp[aneel krijg ik het zelfde geluisniveau als met de Alesis
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Pubs
    Hallo,
    heeft iemand een verklaring waarom mijn Behringeer Xenyx 2442 FX minstens de helft minder geluidvolume leverd dan een simpel Alesis meng paneeltje.
    Ik gebruik 2 Lem 1500 Procon Plus versterkers maar met de Behringer , ook met een Behirnger 1824 gebeurde hetzelfde.
    Wat doe ik verkeerd en met welk mengp[aneel krijg ik het zelfde geluisniveau als met de Alesis
    Zou het niet zo kunnen zijn dat de Alesis teveel geeft?
    Het helpt als je erbij verteld welke uitgang je gebruikt en of je met de Berhinger wel je versterkers volledig uit kunt sturen.
    Normaal gesproken zou je bij 0 dB op de VU meters van je mengpaneel ook 0 dB op de VU meters van je versterker moeten zien.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

een behringer klinkt niet "fris" of "open" en de toonregeling helemaal bedompt.
      De dynamiek is ook al niet top of the line. (wat wil je voor dat geld)

Vrijwel elk dynamisch tafeltje zal subjectief al harder en beter klinken. Logish die pieken, transienten e.d zijn immers ergens voor.

hieronder mij maar afschieten aub:
      I
      I
      V
      lekker belangrijk!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by showband
        een behringer klinkt niet "fris" of "open" en de toonregeling helemaal bedompt.
        De dynamiek is ook al niet top of the line. (wat wil je voor dat geld)

Vrijwel elk dynamisch tafeltje zal subjectief al harder en beter klinken. Logish die pieken, transienten e.d zijn immers ergens voor.

hieronder mij maar afschieten aub:
        I
        I
        V
        Helemaal juist,
        IK heb hier een xenyx naast een dynacord cms1000 staan en dan hoor je eigenlijk al een wereld van verschil.
        Simpel een micro aansluiten en dan weet je meteen hoe laat het is.
        Xenyx : zeer slechte preamps, toonregeling doet bijna niks, klinkt totaal niet fris, geen open klank en bij aankoop, net uit de doos, krakende faders en dan zwijg ik nog over het ruisgedeelte.
        Voor die prijs kan je eigenlijk ook niks meer verwachten dan rommel in een doosje ...
        Schiet mij ook maar af.
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Hallo,
          Wat doe ik verkeerd en met welk mengpaneel krijg ik het zelfde geluisniveau als met de Alesis
          De Behringer kun je uitsturen tot +28dBu, dat is de maximale uitgangsspanning Unloaded. Meer dan genoeg voor elke eindtrap.
          Het verschil kan gewoon zitten, of de mixer bij 0dB op de VUmeter , 0dB afgeeft of wellicht +6dB. Er is dan gewoon niets aan de hand. Verder kan een mengpaneel nog gespecificeerd zijn in dBm (dBu en dBv) In het eerste geval is de uitgang gerelateerd aan 0,775 volt (1 milliwatt over 600 ohm) in het tweede geval wordt de impedantie buiten beschouwing gelaten, omdat die bij de huidige uitgangen slechts enkele tientallen ohm's is en dan is de uitgang gerelateerd aan één volt.
          Kan dus zomaar voorkomen dat twee mengpanelen van verschillende merken verschillende spanningen afgeven.
          Kennelijk heb je nooit eens een fatsoenlijke meter eraan gehangen, want oordelen op het gehoor is een dubieuze zaak. Alleen als je meet, kun je aan de hand van de specs vaststellen of je Behringer wat mankeert of niet.
          Behringer mag dan niet de top of the bill zijn, maar voor het simpele werk, kun je er best aardige resultaten mee halen. Een Heritage presteert wel een ietsje beter, maar als er een doerak achter staat, klinkt hij ook helemaal nergens naar.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by speakertech
            Een Heritage presteert wel een ietsje beter, maar als er een doerak achter staat, klinkt hij ook helemaal nergens naar.

Speakertech
            Klopt, maar een Heritage met een goeie tech erachter is een wereld van verschil in vergelijking met een Berhinger met een goeie tech erachter.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by MusicXtra
              Klopt, maar een Heritage met een goeie tech erachter is een wereld van verschil in vergelijking met een Berhinger met een goeie tech erachter.
              Ik had het over een aardig resultaat
              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Originally posted by speakertech
                Ik had het over een aardig resultaat
                Speakertech
                T'is maar wat je met aardig bedoeld.
                Vooral als er een micro wordt aangesloten , je hoort meteen dat er iets grondigs fout zit in de preamps en dan druk ik mij nog zacht uit.
                Het is net of die xenyx een paar onderdelen mist
                sis

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by sis
                  T'is maar wat je met aardig bedoeld.
                  Vooral als er een micro wordt aangesloten , je hoort meteen dat er iets grondigs fout zit in de preamps en dan druk ik mij nog zacht uit.
                  Het is net of die xenyx een paar onderdelen mist

sis
                  Voor mijn geluidsbizz heb ik meestal maar een paar kanalen nodig, een of twee micros en een cdplayer.
                  Als reserve neem ik altijd zo'n kleine Xenyx mee. Ik vind de geluidskwaliteit heel acceptabel, zeker voor spraak. De EQ zou wat uitgebreider kunnen en ik mis een roll-of filter etc. Het is dan ook voor reserve. Een enkele keer zet ik wel eens een setje weg op een beurs ofzo, met zo'n mixertje. Ook dan lijkt er weinig mis te zijn. Ik weet niet wat jij er precies aan hoort. Daar ben ik wel eens benieuwd naar
                  Zou het ding niet gewoon defect zijn, een defecte adapter ofzo, waarbij slechts een van de voedingsspanningen aanwezig is.

Speakertech

Comment

• Pubs
                    • Sep 2009
                    • 15

Behringer vreet vermogen

dames en heren mag ik jullie bedanken voor jullie vakkundige reacties. Welk mengpaneel zou ik moeten kopen prijs tot 1250 euro met minimaal 16 monokanalen en mininmaal 4 aux send

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Een fatsoenlijke Soundcraft, A&H of Crest zou leuk zijn...

Misschien is een 2de hands A&H Wizard iets voor je.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Of een nieuwe GB 2 Rack 16

sis
                        Last edited by sis; 19-09-09, 10:07.

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

dames en heren mag ik jullie bedanken voor jullie vakkundige reacties. Welk mengpaneel zou ik moeten kopen prijs tot 1250 euro met minimaal 16 monokanalen en mininmaal 4 aux send
                          Hier Heuff Sound & Vision Vraag en Aanbod Pagina wordt een Midas Venice 160
                          aangeboden voor 1250 eurotjes

Verder heb ik in een van m'n oefenruimtes een Behringer mixertje staan
                          (die het overigens al 10 jaar doet) waar achterop zo'n lullig schakelaartje
                          zit die de output schakelt tussen -10 db en +4 db.
                          Ik weet niet of die Xenyx dat ook heeft, maar het zou wel je probleem kunnen verklaren.
                          Last edited by bones2001; 19-09-09, 11:03.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Bones, de Xenyxen hebben dit schakelaartje niet ( allez, ik vind er toch geen )
                            trouwens zoals je zelf zegt, je hebt daar nog een ouwe behringer, maar die waren dan ook stukken beter dan die kartonnen dozen die ze nu maken .
                            sis

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

gewoon een A&H wizzard III met kist. krijg je nieuw voor dat geld.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...