Adamson Spektrix Huren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel van de Beek
    • Oct 2000
    • 283

Originally posted by MusicXtra
    En dat kun je door een juiste plaatsing voorkomen met als groot voordeel dat de omgeving er ook nog eens minder last van heeft.
    Off topic ...

Kan aan je reactie merken dat je goed naar de marketing verhalen geluisterd hebt, en er flinke brainwashing heeft plaatsgevonden.

De werkelijkheid, lees praktijk, is namelijk net even wat complexer. Line-arrays zijn NIET de oplossing voor beperking van geluidsoverlast. Sterker nog, in veel gevallen kunnen ze de overlast juist verergeren. Dit wordt beaamd door 'de experts op dit gebied'.

Oftewel, line-array zijn een tool. Not the one and only solution for all problems. Hoewel marketeers ons dat graag proberen te laten geloven.
    Groeten,
    Michel

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Michel van de Beek
      Off topic ...

Kan aan je reactie merken dat je goed naar de marketing verhalen geluisterd hebt, en er flinke brainwashing heeft plaatsgevonden.

De werkelijkheid, lees praktijk, is namelijk net even wat complexer. Line-arrays zijn NIET de oplossing voor beperking van geluidsoverlast. Sterker nog, in veel gevallen kunnen ze de overlast juist verergeren. Dit wordt beaamd door 'de experts op dit gebied'.

Oftewel, line-array zijn een tool. Not the one and only solution for all problems. Hoewel marketeers ons dat graag proberen te laten geloven.
      Ik heb er heel veel over gelezen, ook de nodige ervaring en weet ook wat het toepassingsgebied is voor een line-array. Maar weet ook dat een line array zich ook voor andere toepassingen dan waar het eigenlijk voor ontworpen is vaak prima laat gebruiken.
      Daarbij hebben veel line-array's een verticale spreiding van soms wel 20 graden, dit zijn dus geen line-source-array's en daardoor prima voor dit soort toepassingen bruikbaar. Overigens is Spectrix toevallig net wel een line source array waardoor het in dit geval wellicht minder of niet bruikbaar zal zijn.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ralph van dijk
        • Sep 2008
        • 52

Wij zijn ook fanatiek gebruiker van Adamson Spektrix en wij gebruiken het sinds kort ook er veel, en met verschillende toepassingen zowel gesteackt als gevlogen.

er zijn verschillende bedrijven die het verhuren in nederland 2 zijn er al genoemd (soundworks, Production Partners)
        Je hebt ook nog generations audio uit Oss, mansveld in Eindhoven, PV showservice en EML Nederland deze zit in Utrecht.
        In jou geval is denk ik EML belgie, Mansveld Eindhoven of Generations in Oss het dichtste bij.

Het grote voor deel van het spektrix voor jou is denk ik toch de spreiding van ongeveer 110 graden horizontaal, de steack frames kun je heel eenvoudig op verschillende hoogtes neer zetten, je legt hem gelijk op je podium zonder sub (als je een hoog podium hebt) of met 1,2 of 3 subs eronder, de subs zijn 60cm hoog dus voor elke hoogte heb je wel een oplossing.

Succes met je klus.

Comment

• ralph van dijk
          • Sep 2008
          • 52

Adamson Spektrix heeft overgens ook een Wave kastje die 15 graden verticaal straalt erg handig als je maar 4 kastjes wil gebruiken.

Succes

Comment

• Beatpower
            • Aug 2007
            • 23

Goed spul dat spectrix
            Last edited by Beatpower; 27-04-10, 21:13.
            Zaanstad

Comment

• flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

Klopt, echter verhuurt men geen spektrix voor op carnavalswagens zover ik weet bij Generation noch SWS. daar is het systeem iets te kostbaar voor. en door bovengenoemde redenen vind ik dat ook zeer begrijpelijk. hetzelfde geldt voor Y-10. al zul je daar wel de blits mee maken denk ik zo bij de lokale optochten. maar ik denk da de meeste clubs toch wel redelijk in de buidel zullen moeten tasten voor dat systeem (als het te huren was)
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• ralph van dijk
                • Sep 2008
                • 52

Als wij het eventueel verhuren aan dit soort evenementen is er een technicus van ons zelf bij.
                Het setje is idd een beetje te kostbaar voor een bierbad.

Comment

Working...