Drumscherm Plexiglas Lekkage

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Originally posted by SoundOfSilence
    Tja, maar als ik die houthakker een set borstels zou geven ben ik bang dat ie toch met de achterkant gaat lopen rossen
    En dan precies met dat metalen achterkantje het vel van de snare kapot hakken.

ontopic: Ik denk dat de drummer toch wat zachter op z'n snare moet gaan slaan. Je moet bij de bron beginnen; het geluid van de band moet op het podium al in balans zijn.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Tja, maar als ik die houthakker een set borstels zou geven ben ik bang dat ie toch met de achterkant gaat lopen rossen
      Opblaasbare stokken, verkrijgbaar bij de betere speelgoedwinkels.
      DE manier om een drummer stil te krijgen is met gaasvellen, triggers en een drummodule..... Is alleen erg kostbaar als je alles al hebt en het speelt toch net ff anders als op een 'echt' drumstel, ik kon er iig nooit aan wennen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

de manier om een drummer stil te krijgen is door bladmuziek voor hem neer te zetten.

(ok het is een oude, maar hij blijft leuk)
        lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by showband
          de manier om een drummer stil te krijgen is door bladmuziek voor hem neer te zetten.

Whahaa, dempt tien keer beter dan welk plexiglas scherm dan ook
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by JohnDude;512674

[I
            Drumstel staat op tapijt inderdaad. Het podium is zelf wel wat hol klinkend, waarschijnlijk planken waar het tapijt is op gelijmd.[/I]

Als dat van dat dunne tapijt is dat er direct op gelijmd zit kan je miss eens iets proberen met een los tapijt (lekker dik). En anders vragen je of je het podium mag dichtpurren!

Dat is ook precies mijn punt dat ik wil gaan aankaarten bij het geluidsteam; dat we een goede soundcheck voor de drums ( en andere instrumenten) gaan doen en scenes in de mixer inprogrammeren voor de zondagsdienst en voor jeugdband avonden ( compressors gates EQs en reverbs/delays worden nu nog niet gebruikt). Maar dat is weer een onderwerp apart.
            Ik zal je advies zeker goed kunnen gebruiken, less is inderdaad more in onze situatie.

Goede soundcheck is een vast onderdeel van de pa wereld (ookal wordt dat goed nog wel eens vergeten)

Verder is het handig dat jullie een digitale mixer (scenes, inprogrameren) ter beschikking hebben, dan heb je altijd dezelfde sound en hoef je maar 1 keer te soundchecken, alle andere keren gewoon de scene laden en eventueel bijschroeven, dat scheelt een boel tijd vergeleken met een analoge tafel.(je zei al dat er meerdere bandjes/groepen spelen dus kan je de tafel niet steeds hetzelfde laten staan, of je moet een midas H4000 met 64 kanalen hebben!)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by MusicXtra

Ook altijd handig bij heavymetal gitaristen (of dreigen met de kapper...

http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/C...g_8a.widec.jpg )
              Last edited by djspeakertje; 21-08-09, 19:39.
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• JohnDude
                • Aug 2009
                • 19

Klopt... Als je om de ketel een "mini-drumscherm" plaatst voorkom je een hoop herrie van de snaren.

Had recent op 1 dag een heavymetal band (met drummer die met de achterkant van z'n stokken sloeg) en een jazz-trio waarvan de drummer met borstels z'n drumstel aaide... De techniek van de drummer en zijn materiaal zijn zeker bepalend voor het resultaat. Meer dan een stuk plexi kan oplossen
                Ligt inderdaad absoluut ook aan de drummer zelf, die bepaalt uiteindelijk het geluid, maar dat plexiglas om de ketel van de snare is wel een goed idee!

Originally posted by peterwagner
                En dan precies met dat metalen achterkantje het vel van de snare kapot hakken.

ontopic: Ik denk dat de drummer toch wat zachter op z'n snare moet gaan slaan. Je moet bij de bron beginnen; het geluid van de band moet op het podium al in balans zijn.
                Haha idd.:P Mn broer vond het al erg vervelend dat hij al op de zondagsdienst sowieso zachter moest gaan drummen ter aanleiding van de klachten van de wat oudere kerkgangers.:P
                Nu zou hij dus nog zachter moeten spelen dan, maar als dat help voor het geluid zou het wel een stap in de goede richting zijn.

Opblaasbare stokken, verkrijgbaar bij de betere speelgoedwinkels.
                DE manier om een drummer stil te krijgen is met gaasvellen, triggers en een drummodule..... Is alleen erg kostbaar als je alles al hebt en het speelt toch net ff anders als op een 'echt' drumstel, ik kon er iig nooit aan wennen.
                :P maar klopt inderdaad, het slag-gevoel dat je krijgt bij een echt drumstel is natuurlijk het beste voor de meeste drummers. Aan de andere kant heb je een zeer goed controleerbare output en je bent erg flexibel qua muziek stijlen als je moet switchen.

Originally posted by showband
                Haha, dies wel goed:P Helaas kan mn broer wel goed muziek lezen:P

Originally posted by djspeakertje
                Goede soundcheck is een vast onderdeel van de pa wereld (ookal wordt dat goed nog wel eens vergeten)

Verder is het handig dat jullie een digitale mixer (scenes, inprogrameren) ter beschikking hebben, dan heb je altijd dezelfde sound en hoef je maar 1 keer te soundchecken, alle andere keren gewoon de scene laden en eventueel bijschroeven, dat scheelt een boel tijd vergeleken met een analoge tafel.(je zei al dat er meerdere bandjes/groepen spelen dus kan je de tafel niet steeds hetzelfde laten staan, of je moet een midas H4000 met 64 kanalen hebben!)

Daan
                Ik pleit daar ook echt voor, we hebben eigenlijk nooit een echte soundcheck gedaan en er zijn echt veel dingen die ik erg graag veranderd zou willen zien. Daarom heb ik me ook onder andere aangesloten bij het team om meningen uit te wisselen en met z'n allen het geheel proberen naar een hoger niveau te brengen. En natuurlijk erg veel bij te leren en erg veel ervaring op doen.

Originally posted by djspeakertje
                Ook altijd handig bij heavymetal gitaristen (of dreigen met de kapper...

http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/C...g_8a.widec.jpg )
                Haha, ik moest lachen!:P
                Last edited by JohnDude; 29-10-09, 14:54.

Comment

Working...