Drumscherm Plexiglas Lekkage
Collapse
X
-
-
DE manier om een drummer stil te krijgen is met gaasvellen, triggers en een drummodule..... Is alleen erg kostbaar als je alles al hebt en het speelt toch net ff anders als op een 'echt' drumstel, ik kon er iig nooit aan wennen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Originally posted by JohnDude;512674
[IDrumstel staat op tapijt inderdaad. Het podium is zelf wel wat hol klinkend, waarschijnlijk planken waar het tapijt is op gelijmd.[/I]
Als dat van dat dunne tapijt is dat er direct op gelijmd zit kan je miss eens iets proberen met een los tapijt (lekker dik). En anders vragen je of je het podium mag dichtpurren!
Dat is ook precies mijn punt dat ik wil gaan aankaarten bij het geluidsteam; dat we een goede soundcheck voor de drums ( en andere instrumenten) gaan doen en scenes in de mixer inprogrammeren voor de zondagsdienst en voor jeugdband avonden ( compressors gates EQs en reverbs/delays worden nu nog niet gebruikt).Maar dat is weer een onderwerp apart.
Ik zal je advies zeker goed kunnen gebruiken, less is inderdaad more in onze situatie.
Goede soundcheck is een vast onderdeel van de pa wereld (ookal wordt dat goed nog wel eens vergeten)
Verder is het handig dat jullie een digitale mixer (scenes, inprogrameren) ter beschikking hebben, dan heb je altijd dezelfde sound en hoef je maar 1 keer te soundchecken, alle andere keren gewoon de scene laden en eventueel bijschroeven, dat scheelt een boel tijd vergeleken met een analoge tafel.(je zei al dat er meerdere bandjes/groepen spelen dus kan je de tafel niet steeds hetzelfde laten staan, of je moet een midas H4000 met 64 kanalen hebben!)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Ook altijd handig bij heavymetal gitaristen(of dreigen met de kapper...
http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/C...g_8a.widec.jpg )Last edited by djspeakertje; 21-08-09, 19:39.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Klopt... Als je om de ketel een "mini-drumscherm" plaatst voorkom je een hoop herrie van de snaren.
Had recent op 1 dag een heavymetal band (met drummer die met de achterkant van z'n stokken sloeg) en een jazz-trio waarvan de drummer met borstels z'n drumstel aaide... De techniek van de drummer en zijn materiaal zijn zeker bepalend voor het resultaat. Meer dan een stuk plexi kan oplossen
Nu zou hij dus nog zachter moeten spelen dan, maar als dat help voor het geluid zou het wel een stap in de goede richting zijn.
Opblaasbare stokken, verkrijgbaar bij de betere speelgoedwinkels.
DE manier om een drummer stil te krijgen is met gaasvellen, triggers en een drummodule..... Is alleen erg kostbaar als je alles al hebt en het speelt toch net ff anders als op een 'echt' drumstel, ik kon er iig nooit aan wennen.
Goede soundcheck is een vast onderdeel van de pa wereld (ookal wordt dat goed nog wel eens vergeten)
Verder is het handig dat jullie een digitale mixer (scenes, inprogrameren) ter beschikking hebben, dan heb je altijd dezelfde sound en hoef je maar 1 keer te soundchecken, alle andere keren gewoon de scene laden en eventueel bijschroeven, dat scheelt een boel tijd vergeleken met een analoge tafel.(je zei al dat er meerdere bandjes/groepen spelen dus kan je de tafel niet steeds hetzelfde laten staan, of je moet een midas H4000 met 64 kanalen hebben!)
Daan
Ook altijd handig bij heavymetal gitaristen(of dreigen met de kapper...
http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/C...g_8a.widec.jpg )Last edited by JohnDude; 29-10-09, 14:54.Comment
Comment